فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت جنبش فوتوریسم

اختصاصی از فی دوو دانلود پاورپوینت جنبش فوتوریسم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت جنبش فوتوریسم


دانلود پاورپوینت جنبش فوتوریسم


 

 

 

 

 

 

 

محصول دانلودی: پاورپوینت جنبش فوتوریسم

تعداد اسلاید: 51

قابل ویرایش: می باشد

کیفیت محصول: ******

پاورپوینت جنبش فوتوریسم

فوتوریسم

فوتور : در زبان فرانسه به معنی آینده

فوتوریسم : به معنای آیند پرستی  یا آیند نگری است.

ابتدا جنبشی ادبی برخواسته از ذهن فیلیپو توماسو مارینتی شاعر ایتالیایی (۱۹۰۸) بود که بعدها در نقاشی تأثیر گذاشت . فوتوریسم در اصل جنبشی برخواسته از شهر میلان بود و به صورت طغیان روشن فکران جوان بر ضد رخوت کالبد فرهنگی و تاریخی ایتالیا در سده ۱۹ پدیدار شد .

عوامل تاثیر گذار

فیلیپو تومازو ماریتینی،

جنبش فوتوریسم برخواسته از شخصیت شعله ور مارینتی بود , فوتوریسم مارینتی و پیراونش در فلسفه‌های هانری برگسون و فردریش نیچه ریشه داشت که به نوعی طغیان گری و آنارشیست در رفتار آنها تبدیل شد .

 فیلیپو تومازو ماریتینی (شاعر و نویسنده ایتالیایی)در سال 1944-1876.او پایه گذار جنبش فوتوریسم است که در سیر تاریخ هنر غربی از اهمیت بسیاری برخوردار است.وی با شعار ((جنگ تنها راه سالم سازی جهان)) قائل به وحدت میان جنبش فوتوریسم و فاشیسم شد و به کار تفسیر و تبلیغ فاشیسم پرداخت. مارنیّتی،که بر ضد روش‏های ادبی قرن نوزدهم از جمله رومانتیسم و سمبولیسم،قیام‏ کرده بود،تغزل و احساسات را در شعر رد کرد و سبکی به وجود آورد که از نظر او متناسب با زندگی جدید و روحیه مردم در عصر ماشین و هواپیما،کارخانه و تحرک و تلاش و سر و صداهای زندگی ماشینی قرن بیستم بود.

اوضاع اجتماعی

ایتالیا در دوران آغازین قرن بیستم بود.کشوری با پیشینه بزرگ تاریخی که محل قرار گیری آن میان اروپای غربی و شرغی موقعیت بسیار قابل توجه ای را پدید آورده بود.اما جنگها و فقدان حکومتهای مقتدر موجب گردید تا در آستانه قرن20 با رکود در اقتصاد نوین همچو صنعتی شدن و بلاخص فرهنگ مواجه شود. دخالتها و جانبداری های بی موقه در هنر از جانب کلیساها و تکیه بر حجم سنگین هنر کلاسیک موجب شده بود که ایتالیا در شمار کشورهای مدرن قرار نگیرد. در این میان افرادی همچون فیلیپو مارینتی اهمبت این فقدان را میدانستند و بر این باور بودند که تنها را پیشرفت و گذر از این مرحله یک شک  به جامعه و  هنر است.شاید بتوان گفت حرکتهای فاشیستی بود که زمینه مناسبی را برای  این قبیل تفکرات فراهم آورد....

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت جنبش فوتوریسم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.