فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی آب و فاضلاب

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی آب و فاضلاب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی آب و فاضلاب


دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی آب و فاضلاب

آبهای مصرف شده در زندگی روزمره به طریق مختلف به منابع اولیه خود باز می گردند اما بدلیل تغییر در کیفیت آنها ، نمی توانند به عنوان همان آب اولیه مورد استفاده قرار بگیرند. که این تغییر در کیفیت ممکن است مربوط به افزایش دما و یا اضافه شدن مواد آلی ، معدنی و .... باشد که تحت عنوان فاضلاب نامیده می شود. فاضلاب مایعی است خاکستری و بدون بو که در هوای گرم خیلی سریع تجزیه نشده و دارای بو تعفن و رنگ تیره می شود. پس هدف از تصفیه فاضلاب ایجاد شرایط بهداشتی برای زندگی و پاک نگه داشتن محیط زیست می باشد . در این پروژه به روشهای مختلف تصفیه فاضلاب و مراحل آنها اشاره شده است.

  • روش اول : مرحله مقدماتی تصفیه فیزیکی فاضلاب است که شامل مراحلی از قبیل آشغالگیری و ته نشینی مواد معلق آن می باشد.

2- روش دوم : تصفیه بیولوژیکی فاضلاب است که مراحل آن شامل هوادهی ، استفاده از بــــاکتری های گوناگون موجود در فاضلاب برای تصفیه آن می باشد.

3- روش سوم : مرحله نهایی ، تصفیه شیمیایی فاضلاب است که در آن مراحلی از قبیل زلال سازی ، کلر زنی و تصفیه های تکمیلی از قبیل تکمیل عمل نیترات زدایی ، گذرانیدن فاضلاب از صافی های ماسه ای ، استفاده از کربن فعال ، نمک زدایی به روش تعویق به کار گرفته می شوند.

جمع آوری و تصفیۀ فاضلاب های شهری یکی از مهمترین مسائل حفاظت از محیط زیست جوامع بشری می باشد. کشورهای صنعتی پس از مواجه شدن با معضلات ناشی از عدم توجه کافی به این مسئله مهم ، هزینه های سنگینی را در جهت مبارزه با اثرات سوء آن متحمل شدند . در کشورهای در حال توسعه نیز توجه به این امر بعنوان یکی از پایه های اساسی رشد پایدار امری الزامی به نظر می رسد.

جهت انجام این مهم باید در کنار پیگیری امور اجرائی ، تربیت نیروی متخصص مورد نیاز و اطلاع رسانی گسترده را نیز مد نظر قرار داد. طراحی و اجرای صحیح تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب نیاز به انجام امور تحقیقاتی بنیادی و کاربردی و برگزاری آموزشهای تخصصی مرتبط در سطوح مختلف علمی تخصصی بر مبنای نتایج حاصل از مطالعات و تحقیقات انجام شده دارد.

مدون نمودن نتایج مطالعات و تحقیقات امری الزامی جهت اطلاع رسانی صحیح و کامل می باشد. در این پروژه می خواهیم تصفیه بیولوژیکی فاضلاب که یکی از انواع تصفیه فاضلاب می باشد را از نظر بگذرانیم .

 1-1-تاریخچۀ فاضلاب :

مسئله بیرون راندن فاضلاب از محیط زیست انسان در زمانی بوجود آمد که مردم به زندگی گروهی روی آوردند. با پیدایش شهرها و گسترش شبکه های آبرسانی انسان برای پاکسازی و پاک نگهداری زندگی خویش ، بیرون راندنشامل 81 صفحه فایل WORD قابل ویرایش

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی آب و فاضلاب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.