فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

جزوه آموزشی آشنایی اجمالی با سازمان تامین اجتماعی

اختصاصی از فی دوو جزوه آموزشی آشنایی اجمالی با سازمان تامین اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

جزوه آموزشی آشنایی اجمالی با سازمان تامین اجتماعی


جزوه آموزشی آشنایی اجمالی با سازمان تامین اجتماعی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 35 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معرفی و آشنایی اجمالی سازمان تامین‌اجتماعی

 

     سازمان تامین‌اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که پوشش دهنده کارگران حقوق بگیر و مزدی (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) را در بر می‌گیرد.

جمعیت تحت پوشش این سازمان بیش از 11 میلیون نفر بیمه‌شده اصلی  وبیش از  2  میلیون نفر مستمری بگیر می باشد که با در نظر گرفتن خانواده بیمه‌شدگان  به بیش از 34 میلیون نفر می‌رسد. سازمان تامین‌اجتماعی براساس قانون، یک نهاد عمومی غیردولتی است که عمده منابع مالی آن از محل حق‌بیمه‌ها با مشارکت کار فرما و  بیمه شده تامین می گردد  و متکی به منابع دولتی نیست و به همین دلیل سرمایه و دارایی‌های آن متعلق به افراد تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و موسسه‌های دولتی یا غیردولتی نمی باشد.

تکیه گاه اصلی این سازمان، مشارکت سه جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان و تامین مالی است.

تعهدات این سازمان برابر استانداردهای تعیین شده به‌وسیله سازمان جهانی کار و سازمان بین‌المللی تامین‌اجتماعی تنظیم شده و چگونگی ارائه خدمات و تحقق این تعهدات به وسیله این سازمان را قانون معین کرده است. خلاصه‌ای که در این نوشتار آمده بی‌تردید بیانگر تمامی وسعت فعالیت و خدمات تامین اجتماعی نمی‌باشد.

 

 اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی

      هیأت وزیران در جلسه مورخ 20/4/1389 بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تأمین اجتماعی سابق  و تأیید شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی و به استناد ماده (17) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی ـ مصوب 1383ـ اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی را به شرح زیر تصویب نمود:

  سازمان تأمین اجتماعی موضوع ماده (1) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب 1354ـ که به موجب تبصره (2) ماده (12) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی تغییر نام یافته است، از این پس بر اساس مفاد این اساسنامه و سایر قوانین و مقررات مربوط اداره میشود. 

 هدف سازمان تأمین اجتماعی که در این اساسنامه به اختصار سازمان نامیده میشود، اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمههای اجتماعی- درمانی و استقرار نظام هماهنگ متناسب با اهداف نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی میباشد.

   سازمان دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی میباشد و مؤسسه عمومی غیردولتی می باشد که با توجه به آخرین تغییرات وادغام سه وزارتخانه کار ،رفاه وتامین اجتماعی وتعاون درزیر مجموعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  طبق مقررات  اداره خواهد شد.

ارکان سازمان به شرح زیر است:     

  الف ـ هیأت امنا

 ب ـ هیأتمدیره

 پ ـ مدیرعامل

 ت ـ هیأت نظارت

 

 الف ـ هیأت امنا

    تعداد اعضای هیات امنای سازمان بر اساس قانون اصلاح ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1388ـ  نه نفر بوده و به صورت زیر تعیین میگردند:

 الف ـ شش نفر با پیشنهاد وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با تصویب شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی

ب ـ سه نفر باقی مانده مطابق با جزء (2) بند (الف) ماده (17) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی.

  تبصره 1ـ اعضای هیات امنا برای مدت چهار سال انتخاب می شوند و جایگزینی پیش از موعد و تجدید انتخاب آنها بلامانع است و حکم انتخاب رئیس و اعضای هیات امنا توسط وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  صادر میشود. 


دانلود با لینک مستقیم


جزوه آموزشی آشنایی اجمالی با سازمان تامین اجتماعی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.