فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تکنولوژی پیشرفته ملات خشک در صنعت ساختمان

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق تکنولوژی پیشرفته ملات خشک در صنعت ساختمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تکنولوژی پیشرفته ملات خشک در صنعت ساختمان


دانلود تحقیق تکنولوژی پیشرفته ملات خشک در صنعت ساختمان

تکنولوژی پیشرفته ملات خشک برای کاربرد های مختلف در کشورهای اروپایی توسعه یافته است. بیشتراین محصولات مخلوط شده خشک مطابق نیاز وشرایط روز تولید می شوند. استفاده صحیح از این محصولات قیمت تمام شده مصالح ساختمانی را کم و بسیاری از مشکلات و معایب ساختمانی را رفع می کند. امروزه کاربرد ورواج محصولات  مخلوط شده خشک فرهنگ سازی نشده است. از این رو ، صاحبان یا طراحان این صنعت باید خواص ومزایای آن را  مورد بررسی ومطالعه قرار داده وبا نوسازی کارخانه برای اصلاح و بهبود کیفیت ساخت، به وسیله این مصالح جدید شوند.

کلمات کلیدى : ملات خشک، مصالح، صنعت ساختمان، چسب کاشی

ملات های آهک وگچ در گذشته به عنوان مواد چسباننده شناخته شده وبرای هزاران سال از آنها برای برپا کردن ساختمان واندود کاری دیوارها بکار می رفت. از سال 1950 چسب های معدنی در داخل ملات به تدریج از آهک وگچ به سیمان پرتلند تغییر یافت. عناصر اصلی ملات ها امروزه سیمان ، شن و ماسه هستند که جداگانه حمل می شوند و با افزایش آب به آنها ملات به سادگی آماده استفاده می شود. بعلت نبود کارگر ماهر و تنوع در  کاربرد ملات های معمولی ونبود استحکام کافی، با توسعه ودر دسترس بودن افزودنی های جدید شیمیایی به شکل پودر، تکنولوژی ملات خشک برای غلبه به نواقص ملات های معمولی در اروپای غربی اختراع شد ؛ در آلمان با پیشرفت ماشین آلات و افزایش  کارخانه های ملات خشک این ملات ها به سرعت جایگزین ملات های معمولی شد. 

این محصولات خشک و از پیش بسته بندی شده سبب افزایش در بهره وری وکیفیت ساختمان می شوند. امروزه ، در کشورهای مدرن دنیا با ادامه پیشرفت در تکنولوژی ملات خشک در طی سالها ، ملات های خشک توسعه یافته تری به تولید صنعتی رسیده است. این محصولات باعث بهبود در استحکام ساختمان و راهکاری برای بعضی مشکلات ساختمان محسوب می شود. کاربرد سیستم های تولید ملات های خشک کاملاً متنوع و معمولاً در قیمت تمام شده خیلی موثر است .

2- تکنولوژی ملات های معمولی :

ملات های معمولی قبل از اضافه شدن آب با یک نسبت خاص سیمان وشن ماسه مخلوط می شوند, کیفیت این ملات به کیفیت مواد اولیه ونسبت اختلاط سیمان و ماسه در آن بستگی  دارد . مشکل اصلی این گونه ملات ها این است که نمی توان فرایند کلی ساخت آن را کنترل کرد وکارگر ها نمی توانند یک کیفیت ثابت از ملات ها را در طی چندین مرحله تولید، بدست آورند.

3- تکنولوژی ملات خشک :

در برابر ملات های معمولی ، ملات های مدرن خشک در یک کارخانه مخصوص با امکانات ویژه در اندازه گیری ومخلوط کردن اجزای لازم برای یک بتن کنترل شده، تولید می شوند ؛ بنابراین انواع مختلف محصولات ملات خشک برای نیازها وکاربردهای مختلف می توانند تولید شوند .

4- مواد اولیه برای ملات خشک :

اکثر محصولات ملات خشک برای آماده شدن به اضافه کردن آب ومخلوط شدن به وسیله یک مخلوط کننده ساده نیاز دارند، اگرچه تهیه ملات تازه وبا کیفیت نسبتاً آسان است، اما عناصر وخواص به کار رفته در این ملات ها خیلی پیچیده هستند.

در برابر ملات های معمولی که عناصر ونسبت های مواد خام به کار رفته ساده هستند برای ملات های خشک این عناصر بی شمار ونسبت های اختلاط آنها پیچیده است. مواد خام مورد استفاده در ملات های خشک به طور کلی به چهار گروه اصلی (چسباننده ها ، پرکننده ها ، افزودنی های شیمیایی و رنگدانه ها (مواد رنگی)) تقسیم می شوند  

شامل 10 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تکنولوژی پیشرفته ملات خشک در صنعت ساختمان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.