فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق خلاصه اثر آگاهی دادن قبل از امتحان بر میزان اضطراب و عملکرد دانش آموزان

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق خلاصه اثر آگاهی دادن قبل از امتحان بر میزان اضطراب و عملکرد دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق خلاصه اثر آگاهی دادن قبل از امتحان بر میزان اضطراب و عملکرد دانش آموزان


دانلود تحقیق خلاصه اثر آگاهی دادن قبل از امتحان بر میزان اضطراب و عملکرد دانش آموزان

هدف از این پژوهش تلاش برای پاسخ دادن به این سوال به به آگاهی دادن قبل از امتحان بر میزان اضطراب و عملکرد دانش آموزان تاثیر دارد یا خیر؟

به این منظرو نمونه های به حجم 120 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی پایه پنجم شهر قوچان انتخاب کردیم. طریقه انتخاب آزمودنیها به صورت خوشه ای انجام گرفت.

به منظور گردآوری اطلاعات از آزمودنیها از پرسشنامه ( اضطراب آشکار تایلر) استفاده این پرسشامه بر روی دو گروه از آزمودنیها ( گروه گواه و گروه آزمایش) اجرا شد.

تقدیم داده های جمع آوری شده بر اساس روش آماری استودنیت برای گروههای مستقل مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به داده های جمع آوری شده آگاهی دادخ قبل از امتحان بر میزان اضطراب در هر دو گروه یکسان است اما عملکرد دانش آموزان در گروه آزمایش بهتر از گروه گواه بود.

آورده اند که دو گوسفند را بر گرفتند یکی را با غذایی مختصر در اقامتگاهی نامناسب عبوس کردند و دیگری را با علوفه کافی در خانه دلگشا جای دادند. اما نزدیکی او گرگی را را نهادند. این که دشمنان را در کنار خود می دید لب به طعام معطر نگشود و بر اثر گرسنگی از بین رفت ولی گوسفند اولی با آنکه خوراک دندان گیری نداشت و بسترش نیز ناهموار بود زنده ماند. گرگ تیز پنچه به آن گوسفند حلمه نکرد وقتی آرایش پشم انبوهش را بر هم نزد لکن گوسفند بر رشته جان سوهان کشید باعث ملاک خودش شد.

نکته اولی که قابل توجه است محرکهای خارجی یا داخلی بر هم زننده ثبات بدن است، آیا محرکهای قابل شناسایی است؟ تلاشهای افرادی نظیر  همولمز را همه منجر به تهیه و آزمونهایی شده است که در این آزمونها فرد عوامل استرس را مشخص می کند. و معلوم می کند هر عامل چقدر برای وی استرس آمیز است.

و نکته ای که جای تأمل دارد این است که استرس آمیز تلقی شدن یک حادثه بستگی به ماهیت حادثه و نیز چاره ها، دفاع ها، مکانیسم های مقابله ای مشخصی داردو نه صرفاً خود حادثه، در واقع می توان گفت ما با سه مقوله روبرو هستیم یکی منبع استرس دوم واکنش فرد و سوم نحوه مقابله فرد که در ذیل هر کدام جداگانه مورد بحث قرار می گیرند. منابع استرس و زندگی روزمره ما فراوان و هر چه زندگی پیچیده تر باشد منابع استرس نیز بیشتر است( البته ممکن است فردی عامل استرس آمیز تلقی نکند و فرد دیگری همان استرس آمیز تلقی کند).

امید است پژوهش حاضر که از جمله اندک پژوهشهای تجربی در مورد آموزش شیوه های صحیح مقابله با استرس است، راهگشاری پژوهشهای گسترده تر تجربی برای مجهز کردن دانش آموزان و نوجوانان کشور در برابر استرسهای دیگری باشد که زندگی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیان مسئله:

اضطراب امتحان نوعی اشتغال فکری است که بوسیله خود آگاهی شک به خود و کم ارزش شمردن خود مشخص می شود این اعمال شناختی روی هم رفتار را آشکار و هم واکنشهای جسمانی اثر می گذارد.

میزان شیوع اضطراب امتحان بین 10 تا 30 درصد دانش آموزان است. بسیاری از شواهد تحقیقی تاکید می کند که اضطراب امتحان باعث کاهش عملکرد می شود به دلیل شیوع بالا و تاثیر که اضطراب امتحان بر عملکرد افراد دارد.

آیا شیوه ایمن سازی روانی بر کاهش اضطراب ناشی از امتحان در  دانش آموزان ابتدایی پایه پنجم ( پسر) و دختر قوچان موثر است.

فرضیه های تحقیق:

1- آگاهی دادن قبل از امتحان موجب کاهش اضطراب در دانش آموزان می شود.

2- آگاهی دادن قبل از امتحان بهبود عملکرد دانش آموزان می شود.

تعاریف واژه ها

1- اضطراب:

نمره ایست که فرد پس از پاسخ دادن به سوالات (پرسشنامه اضطراب آشکار تاثیر) بدست می آورد و نشان می دهد که فرد اضطراب آشکار دارد یا پنهان . نمره بالا نشانه اضطراب آشکار و نمره پایین تر از 16 نشانه اضطراب پنهان.

2- امتحان:

عبارت است از اندازه گیری و سنجش تغییرات حاصل در رفتار دانش آموزان با توجه هدفهای آموزش و پرورش به منظور هدایت و یادگیری آنها.

3- یادگیرنده

منظور از یادگیرنده در این پژوهش دانش آموزان پسر و دختر کلاس پنجم دبستان شهر قوچان است که در سال تحصیلی 80-79 مشغول به تحصیل بوده اند.

4- ایمن سازی روانی:

شیوه ایست که آموزش که طی آن ضمن آموزش مهارتهای مقابله با منبع فشار روانی( در این پژوهش امتحان اضطراب ) فرد بصورت عینی نیز با منبع استرس مواجه می شود و سعی در کنترل آن می کند.

5- عملکرد:

عمل و نتیجه یادگیرنده بطور امتحان

شامل 18 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق خلاصه اثر آگاهی دادن قبل از امتحان بر میزان اضطراب و عملکرد دانش آموزان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.