فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سلامت در حوادث وبلایا

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله سلامت در حوادث وبلایا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سلامت در حوادث وبلایا


دانلود مقاله سلامت در حوادث وبلایا

یکی از مقوله های مهم جهان امروز سلامت درحوادث وبلایا است .آوریل هر سال روز جشن سلامتی درتمام  دنیاست . نامگذاری این روز به عنوان روز جهانی بهداشت ، نشان دهنده اولویت بهداشت وسلامتی بر هر موضوع دیگری است .  دربیش از 50 سال گذشته مسائل بهداشتی  مهمی از قبیل بهداشت روان ،مراقبت از نوزادان وتغییرات آب وهوایی در دنیا رخ داده است که در این روز به آن توجه شده است.این روز فرصتی برای توجه جهانیان بر روی موضوعات مهم بهداشتی مبتلابه دنیا فراهم می سازد .شعار روز جهانی بهداشت در سال 2009 بر روی تامین امکانات ایمنی وبهداشتی مورد نیاز در هنگام وقوع حوادث وبلایا متمرکز شده است .

در هنگام وقوع بلایا ،مراکز بهداشتی درمانی نه تنها نباید آسیب ببینند بلکه بایستی قادر باشند به خدمات خود ادامه داده وبتوانند خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز مصدومان این حوادث را به نحو مطلوبی تامین کنند .

با این حال وقوع بلایاو حوادث  طبیعی می تواند منجر به آسیب دیدن مراکز بهداشتی درمانی شده وزمانی که امکانات بهداشتی درمانی تخریب شده  یا آسیب ببینند ، این مشکل می تواند منجر به افزایش میزان مرگ ومیر وهمچنین افزایش بیماریهای ناتوان کننده در باز ماندگان این حوادث شوند .

موضوع امسال روز جهانی بهداشت بر روی حفاظت از بیمارستانها ومراکز بهداشتی درمانی در بلایا متمرکز شده است تجربه نشان داده است که در کشور ما ایران نیز به علت موقعیت جغرافیایی، وقوع حوادث وبلایا بسیار زیاد بوده ولزوم توجه به ساختار فیزیکی وتامین امکانات  بهداشتی درمانی وپزشکی مورد نیاز در هنگام وقوع این بلایا در مراکز بهداشتی بسیار حائز اهمیت می باشد . 

این مقوله آنچنان مهم و با اهمیت است که ایران اسلامی نیز  هفته ای را از 18 تا 24 فروردین بنام هفته سلامت نامگذاری کرده اند. سلامت برای جامعه انسانی آنچنان لازم است که همه مردم واقشارمختلف آن از اعم کارگران بخشهای صنعت ومعدن ، کشاورزان و امور خدماتی وزیربنایی وعمرانی باید با اتستفاده از بر اصل ایمن سازی ومجهزکردن کارگاههای خود بر تجهیز مراکز اولیه خود آمادگی خود را برای مقابله با شرایط اضطراری داشته باشند. بی شک اگر این امکانات اولیه در کنار مراکز درمانی مجهز اعم از درمانگاهها و بیمارستانها وسایر مراکز خدماتی پیشر فته درمانی وبهداشتی آماده باشند به یقین باید گفت: خطوط زندگی بحرانی برای مردم آسیب پذیرازبین خواهدرفت ومفهوم واقعی سلامت در مهار بلایا وحوادث شکل خواهد گرفت واز این منظر باید همه آحاد مردم ،  مسئول وتلاش بی وقفه داشته باشند وضمن مراقبت های ویژه از خطرات احتمالی بعضی از حوادث غیره منتظره در مسیر سلامت وتندرستی گام بردارند. بنابراین ضروری است امکانات و تسهیلات بهداشتی با  تمام ویژگی‌های لازم برای نجات

شامل 6 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سلامت در حوادث وبلایا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.