فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله میدان مغناطیسی زمین

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله میدان مغناطیسی زمین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله میدان مغناطیسی زمین


دانلود مقاله میدان مغناطیسی زمین

 

مشخصات این فایل
عنوان: میدان مغناطیسی زمین
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 13

این مقاله در مورد میدان مغناطیسی زمین می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله میدان مغناطیسی زمین

از میدان مغناطیسی زمین چه استفاده‌هایی می‌شود؟
در دریانوردی و هوانوردی جدید ، دیگر قطب نمای مغناطیسی تنها وسیله‌ای برای سمت گیری و تعیین مسیر کشتی یا هواپیما نیست. برای این منظور وسایل دیگری نیز وجود دارد. با وجود این ، از اهمیت قطب نمای مغناطیسی به هیچ وجه کاسته نشده است. تمام کشتیها و هواپیماهای امروزی به قطب نمای مغناطیسی مجهزند. زمین شناسان ، شکارچیان و مسافران نیز از قطب نما خیلی استفاده می‌کنند. وجود میدان مغناطیسی زمین انجام پاره‌ای از بررسیهای مهم دیگر را میسر ساخته است. از آن جمله می‌توان از روشهای اکتشاف و مطالعه ذخایر آهن نام برد......(ادامه دارد)

میدان مغنا طیسی زمین
از 400 سال پیش بشر می دانست که اگر ا هن ربا ئی را از نقطه ای بیاویزدهرکدام از دو سر ا هن ربا همواره در راستای شما ل و جنوب جغرا فیا ئی می ایستدقطبی از اهنربا که در راستای شمال جغرا فیایی است قطبN و دیگری را قطب S نا مید ند . و علت ان رفتا ر اهن ربا را وجود میدان مغنا طیسی زمین دانستند.
گیلبرت (۱۶۰۳-۱۵۴۴)یکی از فیزیکدانان پیشگامی بود که پی به وجود میدان مغنا طیسی زمین برد وی نشان داد که اگر میله اهنی را در راستای شمال وجنوب قرار دهیم وبررویش بکوبیم ان میله اهن ربا خواهد شد.وی همچنین برای اثبات وجودمیدان مغنا طیسی زمین یک اهنربا را درون کره ای قرار داد ونام ان راTerrllaکه به لاتین به معنای زمین کو چک بود گذاشت و سپس یک قطب نما را بر روی ان حرکت داد که مشاهده نمود اگر قطب نما.....(ادامه دارد)

جابجایی قطبهای مغناطیسی زمین
دانشمندان ا ز دیرباز میدانستند که قطب مغناطیسی زمین حرکت میکند. جیمز روس(james ross نخستین فردی بود که محل قطب شمال را تعیین نمود وی اینکار را در طی سفری خطرناک که سبب شده بود چهار سال در یخهای قطب به دام بیافتد انجام داده بود . در سال 1904روالد اماند سون دوباره محل قطب شمال را تعیین نمود ومتوجه شد که محل قطب شمال به اندازه50 کیلومتر جابجا شده است در نقشه زیرجابجایی محل قطب در طی سالهای مختلف نشان داده شده است.همانطور که در نقشه هم معلوم است سرعت حرکت قطب اوایل هر10کیلومتر در یک سال بود و بعدها به 40کیلومتر در سال رسید.
ایا روزی ممکن است میدان مغناطیسی زمین کا ملا از بین برود؟.....(ادامه دارد)

منشاء میدان مغنا طیسی زمین:
در قلب سیاره ما گلوله سخت ویکپارجه ای از اهن وجود دارد که به اندازه سطح خورشید داغ است و به ان هسته زمین میگوییم که پهنای ان ۷۰درصدکره ماه است وبه اندازه ۲/. طول جغرافیایی در سال سریعتر از زمین می چرخد. اقیانوسی از اهن مایع دور هسته درونی وجود دارد که به ان هسته خارجی گویندوشعاعش نصف شعاع زمین است.
محققان منشاء میدان مغنا طیسی را هسته خارجی میدانندکه لایه عمیقی از اهن مایع است و بدور هسته می گردد .در واقع هسته خارجی مانند اب روی اجاق بر روی هسته داخلی در جوش وخروش است .و از طرفی اثر نیروی کریولیس دوران زمین درون هسته خارجی ایجاد طوفان و گرداب میکند .مجموع این حرکتها است که میدان مغنا طیسی سیاره زمین را بوجود می اورد.....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله میدان مغناطیسی زمین در پایین آمده است.

دید کلی
از میدان مغناطیسی زمین چه استفاده‌هایی می‌شود؟
قطبهای مغناطیسی زمین
مغناطیس زمین
مغناطش خود بخودی مواد در میدان
مغناطیسی زمین
مین روبی
خنثی سازی میدان مغناطیسی کشتی
آنچه باید بدانیم
میدان مغنا طیسی زمین
جابجایی قطبهای مغناطیسی زمین
منشاء میدان مغناطیسی زمین

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله میدان مغناطیسی زمین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.