فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مشخصات و ساخت بتن سبک خودمتراکم

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق مشخصات و ساخت بتن سبک خودمتراکم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مشخصات و ساخت بتن سبک خودمتراکم


دانلود تحقیق مشخصات و ساخت بتن سبک خودمتراکم

چند طرح پیشنهادی برای ساخت بتن بک خود متراکم مطابق با جدول 1 می باشد . که در آن ها نسبت مصالح سنگی طبیعی ( ماسه + پودر سنگ ) به ماسه سبک دانه ( سیمان + میکروسیلیس ) و عدد بعد از خط تیره نسبت مصالح ( وزن ماسه + پودر سنگ خک به وزن لیکای خشک ) را بیان می کند .
افزودن درشت دانه طبیعی ( شن ) باعث کاهش خود متراکمی شد و نمونه ها دارای سطحی نا هموار زبر شدند ؛ و همچنین وجود شن باعث کاهش روانی اسلامپ شد . این مشکل می تواند به دلیل افزایش اصطکاک بین دانه های مخلوط بتن تازه در اثر افزودن شن ایجاد شود . در ساخت بتن سبک خود متراکم به دلیل این که لازمه این بتن , خاصیت عبور و پرکنندگی بالای آن می باشد , از سنگدانه های ن در طرح های اصلی صرف نظر شد .
خلاصه نتایج آزمایش های بتن سخت شده در جدول 2 آورده شده است , که ww/wc نسبت وزن آب آزاد به یمان و ww/wp نسبت وزن آب آزاد به کل پودر یعنی سیمان , میکروسیلیس و پودر سنگ می باشد .



بتن سبک :
مقدمه :
امروزه مصرف بتن در اغلب کشورها جزئی لاینفک از اجرای ساختمان محسوب شده است و همه روزه به منظور استفاده ی بهینه از این محصول ، با ارائه ی تکنولوژی های تازه تر و روش های جدید ، گام های موثرتری برداشته می شود . آنچه موجب گردیده که گرایش طراحان و کاربران ساختمان ها به مصرف بتن سبک گسترش یابد ، امتیازاتی ست که این ماده به لحاظ سبک سازی بنا ، صرفه جویی در مصرف انرژی و دوام بیشتر ( با سرمایه گذاری کمتر ) در بر دارد .
متاسفانه در کشور ما کمتر به امور تحقیقاتی در این خصوص توجه شده و دامنه ی توجهات تابعی ست از متغیرهای زلزله وس ایر مشکلات فصلی جامعه ، بدون دور اندیشی و آینده نگری ؛ که لازم است به نحوی این نقیصه رفع گردد .
بتن سبک از جمله ی مصالح ترکیبی مورد استفاده در ساختمان است که در مطلب حاضر به شرح مختصری از مزایا ، ویژگی ها و مشخصه های آن پرداخته خواهد شد .
بتن سبک بنا به تعریف عبارت است از بتنی با وزن مخصوص بسیار کمتر از بتن معمولی که با مصالح طبیعی ساخته می شود و براساس آیین نامه ی موسسه بتن آمریکا (ACI – 116 R-87 ) به 3 دسته تقسیم می شود:
1-    بتن سبک ناسازه ای (Lowdensiy concrete )
2-    بتن سبک سازه ای (Structural concrete ) :
3-    بتن سبک متوسط (Moderate stfength concrete ) :
 آنچه موضوع این نوشته است ، در خصوص بتن سبک ناسزه ای می باشد ، که حداکثر وزن مخصوص بتن ساخته شده ی آن حدود 700 الی 800 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد . میانگین مقاومت فشاری این نوع بتن ، 5 نیوتن بر میلیمتر مربع بوده و دامنه ی تغییرات از 5/0 تا 8 نیوتن بر میلیمتر مربع نوسان خواهد داشت . ( در شرایط تولید خاص ، مقاومت تا 50 نیوتن بر میلیمتر مربع قابل افزایش خواهد بود . ) براسا آخرین دستاوردهای تولید این گونه بتن در کشور آلمان ، ( طی شماره های 4166 و 4164  ) با توجه به میزان سیمان و نوع افزودنی و عمل آوردن مناسب ، میزان مقاومت آن حداقل 5/2 نیوتن بر میلیمتر مربع و حداکثر 7 نیوتن بر میلیمتر مربع خواهد بود ( سایر مشخصات ، طبق جدول 3) .
مصالح مورد مصرف :
مصالح مورد مصرف برای ساختن بتن سبک اسفنجی نازسازه ای عبارتند از : سیمان ، شن ، ماسه ، آهک ، گچ هیدراته شده ، آب ، بخار آب و افزودنی ها ؛ که این افزودنی ها شامل سه دسته هستند : پودر آلومینیوم ، سلیس ، اکسید آهن .
شایان توجه است که :
 1-بتن سبک ناسازه ای دیگری نیز با با مصالحی مانند پرلیت ( سنگ آذرین ) ، و رومکیولیت تولید می شود ، که با بتن سبک ناسازه ای اسفنجی مورد بحث متفاوت است .
2-نوع دیگری از بتن سبک ، بتن سبک کفی ست که ترکیبی از بتن معمولی با دانه بندی نوع سبک و استفاده از کف حاصل از پروئین های حیوانی یا مصنوعی ست ، که به منظور افزایش جم ساخته می شود و در آینده ، طی مقاله ای به طور کامل و مفصل نحوه ی ساخت و مزایای آن شرح داده خواهد شد .
نحوه ی ساخت بتن سبک اسفنجی :
ساخت بتن اسفنجی ، به اختصار بدین شرح است که مصالح اشاره شده ی فوق ، با درصدهای مناسب و با استفاده از همزن کاملا مخلوط شده و سپس توسط نوار نقاله به سمت قالب های بزرگ هدایت می شود ؛ در این فاصله ، بسته به نوع مقاومت مورد نظر ، افزودنی های لازم به آن اضافه می شود . وقتی بن سخت نشده در قالب های به ابعاد 50× 5/1 و به ارتفاع یک متر به مقاومت اولیه رسیده ، در داخل اتوکاو قرار گرفته و تحت دمای مورد نظر پخته شده و همانند کیکی بزرگ عمل آورده می شود . بتن سبک ساخته شده در ابعاد 1× 5/1 متر در طول 6 متر با هر اندازه ی دلخواه که به قالب داده شود ، به تناسب اتوکلاو و حجم تولید روزانه ، قابل برش و تقسیم بندی بوده و در هر ابعاد مورد نظری به بهره برداری می رسد .

 

 

 

 

شامل 14 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مشخصات و ساخت بتن سبک خودمتراکم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.