فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق محل تصفیه خانه فاضلاب تهران( واقع در شهر ری ) غیر قانونی بود

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق محل تصفیه خانه فاضلاب تهران( واقع در شهر ری ) غیر قانونی بود دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق محل تصفیه خانه فاضلاب تهران( واقع در شهر ری ) غیر قانونی بود


دانلود تحقیق محل تصفیه خانه فاضلاب تهران( واقع در شهر ری )  غیر قانونی بود

محل تصفیه خانه فاضلاب تهران( واقع در شهر ری )  غیر قانونی است
" طبق بند 4مصوبه مورخ 18/10/1368"
 
مصوبه مورخ 18/10/1368  ( بند 4 ) :   " ب)  با توجه به لزوم حفظ تصفیه خانه های فاضلاب به لحاظ مشکل بو و سایر عوامل زیست محیطی،  اولاٌ در انتخاب موقعیت مکانی تصفیه خانه ها کلیه مسائل فنی و زیست محیطی رعایت گردد و ثانیاٌ کلیه دستگاه های ذیربط موظفند از هر گونه ساخت و ساز تا حریم 6 کیلومتری تصفیه خانه جلوگیری نمایند ، ضمناٌ لازم است توسط مسئولین مربوطه کمربند درختکاری در اطراف تصفیه خانه ایجاد شود . "  
 ماده قانونی ذکر شده ، غیر قانونی بودن  محل تصفیه خانه فاضلاب تهران را  واقع در شهر ری نشان می دهد .
 
در  سال 1381 خانم ها   خطیبی -  موسوی و  ابوطالبی   پیگیر موقعیت غیر قانونی و مشکل آفرین محل فاضلاب تهران و انعکاس داد نامه مردم الیمان علائین شدند  و طی بازید هایی از محل تصفیه خانه و همچنیین روستا های اطراف ، گزارشی در نشریه خبری فریاد زمین منعکس کردند. متاسفانه به دلیل عدم حل مشکلات عدیده زیست محیطی  مناطق اطراف تصفیه خانه فاضلاب تهران و همچنین  به  لحاظ  مطرح بودن تدوین طرح  تفضیلی  تهران و نیز  طرح  راهبردی 24 منطقه تهران ، کانون دیده بانان زمین ، لزوم  پیگیری و توجه به این امر را در دستور کار خود قرار وطی بازدید های انجام شده توسط خانم ها موثق نژاد ، هادیان و خطیبی   ، مشاهده شد که پس از گذشت نزدیک به دو سال از ارائه دادنامة مرداد ماه 1381 از سوی ساکنین ، مشکلات همچنان باقی و حتی بر شدت آن افزوده شده است .
نهر ها ی  فاضلاب بی هیچ حفاظ و پوششی همچنان  از کنار مزاع سبزی کاری ،  اماکن مسکونی می گذرد  و ساکنین در حقیقت محکومینی هستند که باید تاوان عدم مدیریت پس ماند های تهران را بپردازند !!   به گفته یکی از کشاورزان منطقه " الیمان " قبلاٌ چشمه ای با آب بسیار زلال و گوارا به نام چشمه علی در این منطقه وجود داشته که آب آن مثال زدنی بوده ، نزدیک 100 سنگ آب داشته و مزارع را سیراب می کرده . قنات دیگری به نام آب " الیمان " که 30 سنگ آب داشته و دو نهر بزرگ از طرف آن روان بوده . حالا همة قنات ها به دلیل عدم رسیدگی خراب و یا آلوده شده است و در عوض کشاوزان شاهد نهر های بزرگ فاضلاب هستند که انبوهی از انواع زباله های بالای شهر تهران را حمل می کند.
 
مروری کوتاه بر موقعیت تصفیه خانه فاضلاب تهران و نزدیک ترین محل مسکونی به آن  :
محل اجرای تصفیه خانه فاضلاب تهران به وسعت 110 هکتار در جنوب کمربندی شهر ری   ودر محدوده اراضی کشاورزی عماد آور و الیمان و مناطق مسکونی قرار دارد( شهرک علائین ، شهرک مفتح ، عماد آور ، کوی ابوذر « قلعه الیمان ( علی مان ) وقرار دارد.( تصاویر و نقشه ضمیمه )  .  در نزدیکی  محل  تصفیه خانه فاضلاب ، سکونتگاهی به نام قلعة الیمان با سکنه ای  حدود 50 خانوار وجود دارد . دو نهر عریض و عمیق فاضلاب  از فاصله  دو متری دیوارة جنوب قلعه عبور می کند که بوسیله یک پل  بسیار کم عرض و غیر مقاوم ارتباط اهالی را با اراضی جنوبی این قلعه پیوند می هد .
 
 در اطراف این دو نهر بسیار آلوده و خطر ناک  انبوهی از زباله ها تخلیه  شده است . تاکنون بسیاری از بچه های این قله به درون این نهر افتاده که  با تلاش  اهالی موقتاٌ از مرگ نجات پیدا کرده اند .  در هر بارندگی تهران آب نهر افزایش یافته و گاهی سرریز می شود  و مشکلات را بسیار حاد و خطرناک تر می کند . خانواده ها در کنار انبوهی از رباله و کثافت زندگی می کنند .مجموعه بافت قلعه به گونه ای است که طویله و اتاق ها در کنار هم قرار دارند .  محل بازی بچه ها در کنار این کانال های مرگ و در انبوهی از زباله است ، بعضی از جوانان جهت امرار معاش با جستجو در زباله ها و نهر های فاضلاب ضایعات پلاستیکی را جمع آوری کرده ، آن ها را تحویل کارخانه ها می دهند . انواع بیماریهای پوستی و انگلی رایج است . حشرات بیداد می کنند . در این قلعه حمام وجود ندارد و اهالی از عدم وجود بهداشت در عذابند و خواهان تغییر سکونت خود از سوی شهرداری و یارسیدگی به محله هستند . زمین قلعه و زمین های اطراف موقوفی است و اهالی اجازة ساخت و ساز ندارند ، در مانده اند و فریاد رس می خواهند !        

 

 

 

شامل 11 صفحه Wrod


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق محل تصفیه خانه فاضلاب تهران( واقع در شهر ری ) غیر قانونی بود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.