فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سیب زمینی و کشت آن

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله سیب زمینی و کشت آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سیب زمینی و کشت آن


دانلود مقاله سیب زمینی و کشت آن

 

مشخصات این فایل
عنوان:سیب زمینی و کشت آن
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 159

این مقاله در مورد سیب زمینی و کشت آن می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله سیب زمینی و کشت آن

مقدمه
1-1- گیاه سیب زمینی، منشأ و تاریخچه:

گیاهان سر منشأ زنجیره غذایی و حیات در کره زمین بوده و به عنوان ثروت ملی هر کشور به شمار می روند. هر قدر مساحت اختصاص یافته برای گیاهان مربوط به یک گونه و یا یک جنس بیشتر باشد اهمیت آن گیاه نیز به طور طبیعی افزایش خواهد یافت.
بعد از ذرت، سیب زمینی دارای گسترده ترین توزیع در دنیا است. این محصول در 140 کشور کشت می شود که بیش از 100 کشور آن در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری واقع شده اند, اما هنوز بیشترین تولید در مناطق معتدله در کشورهای صنعتی متمرکز است. تقریباً یک سوم این محصول در کشورهای در حال توسعه، عمدتاً در کشورهای آسیایی تولید می گردند. (بیوکما و وان در زاگ، 1375).
سیب زمینی یکی از مهمترین گیاهان دو لپه ای در تغذیه انسان است. در جهان این محصول از نظر اهمیت در مقام پنجم و بعد از محصولاتی چون گندم، برنج، ذرت وجو قرار دارد. سیب زمینی ظاهراً ....(ادامه دارد)

1-3- خصوصیات گیاه سیب زمینی
سیب زمینی گیاهی علفی حامل غده است. این گیاه از بخش های زیر تشکیل شده است. الف) شاخ و برگ ب) غده و استولون ج) ریشه که به طور کلی فقط غده مورد مصرف قرار می گیرد.
ساقه های هوایی که ممکن است منشعب باشند در برش عرضی عموماً توخالی و سه گوش هستند.
غده را می توان بخشی از ساقه در نظر گرفت که برای ذخیره سازی مواد غذایی و تولید مثل سازش یافته است. همچنین غده را می توان یک استولون متورم شده هم در نظر گرفت. پوست غده ....(ادامه دارد)

روش ها و وسایل :
نمونه برداری :

در تابستان و پاییز سال 86 و 85 به منظور جمع آوری از خاک و غده آلود ه از مزارع سیب زمینی که جمعاً 55 نمونه خاک بود، از شهرستانهای قوچان، چناران، تربت حیدریه، فریمان، تربت جام، نیشابور و کاشمر و مشهد نمونه برداری انجام گردید.
از آنجائیکه پراکنش نماتدها در خاک بطور یکنواخت نمی باشد و معمولاً تراکم آنها در مجاورت ریشه گیاهان بیشتر بوده و به دلایل مختلف ممکن است تعدادشان در برخی نواحی مزرعه کمتر باشد، بنابراین در خاک هر مزرعه نمونه مخلوط تهیه گردیده تا بتوان آن را نماینده خاک آن مزرعه به حساب آورد. برای این منظور نمونه های کوچک (Subsample) با فاصله 10 تا 20 متری و به صورت تقاطعی از مزرعه برداشته شد، بدین صورت که ابتدا سطح خاک تا عمق 4 تا 5 سانتی متری کنار زده شد، سپس ....(ادامه دارد)

-3) روش و اساس طبقه بندی نماتدها :
در طبقه بندی نماتدها، صفات مورفولوژیک و آناتومیک از جهت کمی و کیفی مد نظر قرار می گیرد. در بعضی از موارد علاوه بر صفحات فوق از خصوصیات بیوشیمیایی از جمله تجزیه پروتئین ها، هیبریداسیون DNA و تجزیه آنزیم ها و همچنین ژنتیک سلولی مثل کاریوتیپ (مورفولوژی و تعداد کروموزوم و روش تولید مثل) نیز بویژه در تشخیص نماتدها استفاده می گردد (3).
چنانچه میکروسکوپ الکترونی اسکنینگ (Scaning Electron microscope) در دسترس باشد، بوسیله آن می توان ساختمان سطحی بدن نماتدها، زواید و ضمایم موجود در سطح پوست را بطور مشخص و واضح معین نمود. این زواید و ضمایم موجود در سطح پوست را بطور مشخص و واضح معین نمود. این زواید و ضمایم روی پوست با میکروسکوپ نوری به سختی دیده می شود، اما با میکروسکوپ....(ادامه دارد)

-1-4 جنس ,1936Pratylenchns Filipjev
مشخصات :          
این جنس به زیر خانواده Pratylenchinae تعلق دارد. نماتدهای کرمی شکلی هستند به طول کمتراز 8/0 میلی متر. در قسمت جلوی بدن دو شکلی جنسی وجود ندارد ، فاقد دایرید، سرکوتاه وپهن ، درقسمت جلوتخت ،همطراز بدن یا کمی فرورفته نسبت به آن ، دارای دو تا سه یا چهارعرضی ،در مشاهده با SEM ، محل لبها به صورت ادغام شدن دیسک دهانی با قطعات کنارمیانی لبها (Submedian lobes)مشخص است ، قطعات جانبی وجود دارند و ازبین نرفته اند . شبکه کوتیکویی سرداستایلت قوی ، طول استایلت 20 میکرون یا کمتر با گره های گرد که حاشیه جلوی گره ها مسطح یا محدب است. قسمت مخروطی بلندتر از قسمت عقبی است. غده های مری در حد متوسطی از طرف شکمی و شکمی – جانبی ابتدای روده را می پوشاند، دریچه بین مری و روده رشد ....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله سیب زمینی و کشت آن در پایین آمده است.

پیشگفتار
فصل اول
مقدمه
1-1- گیاه سیب زمینی، منشأ و تاریخچه:
1-2- سطح زیر کشت و عملکرد :
1-3- خصوصیات گیاه سیب زمینی
فصل دوم
الف- مروری بر مطالعات انجام شده درجهان
فصل سوم
روش ها و وسایل :
نمونه برداری :
استخراج نماتدها:
1-2- 3 - استخراج نماتدهای کرمی شکل از خاک :
2-2-3 - جداسازی نماتدهای کرمی شکل جنس Ditylenchus از غده :
3-2-3- کشتن و ثابت کردن و انتقال نماتدها به گلیسیرین خالص :
4-2-3- تهیه پرپاراسیون :
1-4-2 - 3 - تهیه پرپاراسیون موقت :
2-4-2- 3 - تهیه پرپاراسیونهای دائم از نماتدهای کرمی شکل :
3-3) روش و اساس طبقه بندی نماتدها :
1-3-3) مشخصات مرفولوژیک وآناتومیک مورد استفاده در تشخیص گونه ها :
2-3-3- مرفومتری و رسم تصاویر :
فصل چهارم
نتایج و بحث:
1-4- مشخصات راسته    Tylenchida Thorne ,
....(ادامه دارد)

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سیب زمینی و کشت آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.