فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله زندگی نامه کارل مارکس

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله زندگی نامه کارل مارکس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله زندگی نامه کارل مارکس


دانلود مقاله زندگی نامه کارل مارکس

 

مشخصات این فایل
عنوان: زندگی نامه کارل مارکس
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 22

این مقاله در مورد زندگی نامه کارل مارکس می باشد .

 

 مختصری از توضیحات مقاله زندگی نامه کارل مارکس

در اروپای سده­ های هجدهم و نوزدهم، در نتیجه­ی یکسری عوامل گوناگون و با تأثیرات متقابل، جمعیت بطور شتابانی رشد یافت. این عامل که خود از یکسو پیش­شرط «انقلاب صنعتی» بود، از دیگرسو به بیکاری توده­ی عظیمی از فرودستان فاقد ابزار تولید منجر گردید. مکانیزه شدن کشاورزی، بیکاری در میان دهقانان را دامن می­زد و آنان را ناچار می­ساخت در جستجوی کار به شهرها روی­آورند. شتاب افزایش تعداد جستجوگران کار در شهرها، بسیار بیشتر از تعداد شاغلینی بود که صنایع ......(ادامه دارد)

ماتریالیسم مارکس، نه آموزه­ای معطوف به ذات واقعیت، بلکه در درجه­ی نخست دریافت ویژه­ای از مناسبات میان اندیشه و هستی­اجتماعی است. مطابق آن، ایده­ها و از جمله ایده­های فلسفی، وابسته به عوامل اجتماعی و اقتصادی هستند و آنها را بازمی­تابند. پذیرش این امر که فلسفه، حقوق، اخلاق، زیبایی­شناسی، تئولوژی و غیره، صرفا" روبنایی برای زیربنای اجتماعی ـ اقتصادی هستند، شاخص ماتریالیسم تاریخی است. به عبارت دیگر، ماتریالیسم تاریخی، تأثیر آغازین ایده­ها را منکر می­شود و آنها را به عوامل مادی مشروط   ......(ادامه دارد)

مارکس و انگلس سپس برای چیرگی بر این بیعدالتی اجتماعی، کسب قدرت سیاسی توسط کارگران (پرولتاریا) و رفتن به سوی جامعه­ی کمونیستی را پیشنهاد می­کنند. به عقیده­ی آنان، ویژگی کمونیسم، برانداختن مالکیت بورژوایی است و از آنجا که مالکیت خصوصی بورژوایی، آخرین و کامل­ترین مظهر شیوه­ی تولید و تملک مبتنی بر تضادهای طبقاتی و استثمار انسان­ها به دست انسان­های دیگر است، می­توان هدف کمونیسم را در برانداختن مالکیت خصوصی خلاصه کرد. اگر سرمایه که قدرتی نه شخصی بلکه اجتماعی است، به مالکیت جمعی همه­ی اعضای جامعه تبدیل ......(ادامه دارد)

مارکس روند پس از کسب قدرت سیاسی توسط پرولتاریا را به مثابه یک دوره­ی سیاسی گذار در نظر می­گیرد و در  رساله­ی انتقادی خود در مورد برنامه­ی حزب کارگران آلمان تحت عنوان «نقد برنامه­ی گوتا» خاطر نشان می­سازد که: «میان جامعه­ی سرمایه­داری و کمونیستی، یک دوره­ی تحولات انقلابی از این به آن قرار دارد. این دوره منطبق است با یک دوره­ی گذار سیاسی که دولت آن چیزی جز دیکتاتوری انقلابی پرولتاریا نمی­تواند باشد». به اشاره باید گفت که مارکس فرمول .....(ادامه دارد)

اندیشه های نیچه
اندیشه های نیچه را از کتابش غروب بتها در این مقاله بررسی می کنم. نیچه در این کتاب گزین گویه های خود را آورده است. او مهمترین سئوال بشر را "چرا؟"ی زندگی می داند و می گوید که بشر در صورت پاسخ دادن به این سئوال به فکر جواب دادن به "چگونه؟" ها می تواند باشد. او حقیقت را همانند زن دارای پوشش می داند که خود را پنهان می کند.
نیچه معتقد است همرایی فرزانگان حقیقت را تعریف نمی کند چون ممکن است خود آنان رو به تباهی بروند. او همچنین از دورینگ فیلسوف آلمانی که کتابی درباره ارزش های زندگی نوشته انتقاد ......(ادامه دارد)

نیچه می گوید علت جویی بشر احساس یک پیش آمد است نه معنای آن ولی من علت جویی را احساس یک پیش آمد نمی دانم بلکه نیازی درونی می دانم که به شدت قوی و محرک است و ذهن بشر را به جستجوی علت کشانده است. وی با جا به جایی علت و معلول به این نتیجه می رسد که فرد سعادتمند خودش نیک و بد را تشخیص می دهد و نیازی به راهنمایی دین ندارد اما سئوالی که باید از نیچه پرسید این است که چه عاملی این سعادتمندی را در فرد سعادتمند تعیین می کند؟ اصلا چگونه می شود فرد را سعادتمند در نظر گرفت؟ او سعادتمندی راعلت انجام خوبی و بدی می داند اما ......(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله زندگی نامه کارل مارکس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.