فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره کاهش مصرف انرژی در تصفیه خانه فاضلاب شیراز با کمک الگورتیم خلاقیت TRIZ

اختصاصی از فی دوو تحقیق درباره کاهش مصرف انرژی در تصفیه خانه فاضلاب شیراز با کمک الگورتیم خلاقیت TRIZ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره کاهش مصرف انرژی در تصفیه خانه فاضلاب شیراز با کمک الگورتیم خلاقیت TRIZ


تحقیق درباره کاهش مصرف انرژی در تصفیه خانه فاضلاب شیراز با کمک الگورتیم خلاقیت TRIZ

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 29 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 چکیده :

یکی از عوامل مؤثر در بروز خلاقیت در یک جامعه، زمینه‌سازی و بسترسازی و ایجاد فرهنگی در بین انسان ها است که در آن همگان در تلاش برای رشد دادن یکدیگر هستند و با تأثیر بر روی دیگری به پیشرفت جامعه کمک می‌کنند.

یکی از روش های بهبود بهره وری در سازمان ها، مدیریت مصرف انرژی است ، به گونه ای که کاهش مصرف انرژی همراه با کاهش راندمان فعالیت همراه نگردد بعبارت دیگرهزینه مصرف انرژی در سازمان کاهش یابد . 40 درصد هزینه کل فرآیند تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه ها مربوط به بخش تامین انرژی است  این امر سبب گردیده است که طراحان روش های نوین تصفیه فاضلاب ، هدف اصلی خود در طراحی کاهش مصرف انرژی قرار دهند . لیکن در سیستم های موجود هزینه تامین انرژی با کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه همواره در تضاد است که در این تجربه مدیریتی ما می خواهیم با کمک الگاریتم   TRIZتضاد های تاثیر گذار بر فرآیند تصفیه فاضلاب را شناسایی و این عوامل متضاد را با کمک یک سری سیستم های جانبی تعدیل و بدون کاهش کیفیت پساب خروجی میزان مصرف انرژی در فرآیند تصفیه را کاهش دهیم . این روش درتصفیه خانه فاضلاب شماره یک شیراز اجرایی و توسط دفتر مدیریت انرژی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مورد بازدید و بررسی و در نهایت مورد تقدیر قرار گرفته است .

 

مقدمه :

با پیشرفت روزافزون دانش و تکنولوژی و جریان گسترده اطلاعات، امروزه جامعه ما نیازمند آموزش مهارت ‌هایی است که با کمک آن بتوان همگام با توسعه علم و فناوری به پیش رفت. هدف پرورش انسان‌هایی است که بتوانند با مغزی خلاق با مشکلات روبرو شده و به حل آنها بپردازند، زیرا امروزه مردم ما نیازمند آموزش خلاقیت هستند که با خلق افکار نو جامعه را به سوی  سعادتمندی رهنمون گردند . رشد فزاینده اطلاعات، سبب شده که هر انسانی از تجربه و علم و دانشی برخوردار باشد، که دیگری فرصت کسب آنها را نداشته باشد، لذا به جریان انداختن اطلاعات حاوی علم و دانش و تجربه در بین انسان‌ها ، یکی از رموز موفقیت در دنیای امروز است.

به طور کلی خلاقیت فرایندی است ، که طی زمان ادامه داشته و ابتکار، انطباق‌پذیری و تحقق از خصوصیات بارز آن به شمار می‌آیند و می‌تواند جوابگوی مشکلات باشد. برخی از محققان اصولی برای مشخص شدن مرزهای خلاقیت تعریف نموده‌اند: اول اینکه خلاقیت باید متضمن پاسخ یا مفهومی نو باشد (یا آنکه احتمال وقوع آن بسیار کم باشد). اما باید توجه داشت که نو بودن و اصالت با آنکه شرط لازم خلاقیت است اما کافی نیست. زمانی یک پاسخ را می‌توان بخشی از یک فرایند خلاق به شمار آورد که تا اندازه‌ای با واقعیت مطابقت داشته یا اصولاً واقعی باشد. دوم خلاقیت باید گره‌ای را بگشاید یا با وضعیتی تناسب داشته و یا مقصود معینی را برآورد. سوم، خلاقیت واقعی مشروط به دوام آن باید دارای بینش ابتکاری، ارزیابی و تفسیر و رشد باشد. در جمله‌ای کوتاه می‌توان اینگونه بیان کرد «خیلی‌ها از افراد ایده‌های خوب دارند اما عده کمی آنها را عملی می‌کنند». همچنین هوش الهامی یکی از عواملی است که معمولاً با خلاقیت مربوط       می باشد.

 خلاقیت از دیدگاه سازمانی یعنی ارائه فکر و طرح نوین برای بهبود و ارتقاء کمیت یا کیفیت فعالیت‌های سازمان؛ مثلاً افزایش بهره‌وری، افزایش تولیدات یا خدمات، کاهش هزینه‌ها، ارائه تولیدات یا خدمات از روش بهتر، عرضه تولیدات یا خدمات جدید .

برای توسعه و بهبود خلاقیت الگوهای متفاوتی پیشنهاد شده از جمله الگوی مناسب حل خلاقانه مساله استفاده از الگارتیم TRIZ می باشد


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کاهش مصرف انرژی در تصفیه خانه فاضلاب شیراز با کمک الگورتیم خلاقیت TRIZ
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.