فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد گاز

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد گاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد گاز


تحقیق در مورد گاز

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه9

این موجود طبیعی تحت فشار

گاز طبیعی سوختی با احتراق پاک، تمیز و بهینه است که سبب افزایش عمر موتور و کاهش تعمیرات آن می شود.

تعویض شمع در موتورهای بنزینی تا 32 هزار کیلومتر دوام دارد ولی در موتورهای گاز سوز این عدد به 120 هزار کیلومتر افزایش می یابد.

این سوخت قابلیت انتقال و مکش از مخزن را ندارد و بدین ترتیب احتمال سرقت سوخت به صفر می رسد و این در حالی است که با توجه به سهمیه بندی بنزین، احتمال سرقت بنزین از باک خودروها وجود دارد.

زمان سوخت گیری سریع در پمپ گاز بین 5 تا 6 دقیقه و آهسته آن 5 تا 8 ساعت طول می کشد.

گاز طبیعی از بنزین ایمن تر است. چون گاز طبیعی بر خلاف بنزین در زمان تصادف و حوادث پیش بینی نشده در هوا پراکنده می شود ولی بنزین روی زمین حوضچه هایی ایجاد می کند ک ههر لحظه ممکن است به آتش سوزی  های مهیب منجر شود. کپسول های ذخیره گاز هم بسیار محکم تر از تانکهای سوخت بنزینی هستند. طراحی این کپسول ها منوط به اجرای شدیدترین آزمون های ایمنی نظیر حرارت فشارهای بسیار زیاد تیرانداز و برخوردهای شدید است.

یک کیلوگرم گاز معادل 33/1 لیتر بنزین 22/1 لیتر گازویی است.

رانندگی در ارتفاعات

در ارتفاعات هوا رقیق تر شده و موتور با ترکیب سوخت غنی تری(نسبت به بیشتری از سوخت به هوا) کار می کند. به همین خاطر قدرت موتور به دلیل کاهش تنفس مورتو و تأمین اکسیژن کمتر و همچنین جریان غنی تر و شدیدتر سوخت افت می کند. در این حالت چون موتور گازسوز به علت اینکه گاز در حدود 12 درصد حجم ورودی را تشکیل داده و با کاهش چگالی هوا بر اثر رقیق تر شدن آن حجم سوخت نیز پایین می آید، توان موتور 12 تا 14 درصد افت می کند. پس در صورت دوگانه سوز بودن وسیله نقلیه بهتر است ارتفاعات از سوخت بنزین استفاده شود.

عوامل موثر بر بازده سوخت

مقادیر ارزش حرارتی خالص بنزین، گازوئیل LPG و CNG به ترتیب 46، 43، 45 و 44 است. تفاوت زیاید بین ارزش حرارتی خالص آنها وجود ندارد اما مقادیر ارزش حرارتی به میزان زیادی به ترکیب سوخت بستگی دارد.

راندمان موتور، تابعی از عوامل موتور است و مهمترین عامل ضریب تراکم موتور محسوب می شود. سوخت دیزل(گازوییل) در کی موتور احتراقی تراکم دارای ضریب تراکم 14 به یک و دارای بالاترین راندمان (40 درصد) به عنوان حد بالایی بازده است.

CNG با ضریب 12 به یک دارای راندمانی حدود 35 درصد و موتورهای بنزیین و سوخت LPG دارای ضریب تراکم بیشینه 9 به یک و راندمان های یاد شده حدود بالای آنها بوده و در بار کامل هستند.

در بسیار از کشورها CNG دارای بهترین ارزش است. پس از آن گازوییل، LNG و رد نهایت بنزین قرار دارند.

چنانچه یک موتور بنزینی به سوخت CNG تبدیل شده باشد به بالاترین بازده دست پیدا نخواهد کرد چون ضریب تراکم در سطح مورد نیاز برای سوخت بنزین باقی می ماند بنابراین دستیابی به بالاترین راندمان فقط در


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد گاز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.