فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله آشنایی با ترانس جریان و انواع آن

اختصاصی از فی دوو مقاله آشنایی با ترانس جریان و انواع آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله آشنایی با ترانس جریان و انواع آن


مقاله آشنایی با ترانس جریان و انواع آن

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 11 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

ترانس جریان : Current Transformer )C.T)
به دلیل بالا بودن جریان در شبکه های انتقال نیرو و همچنین به دلیل بالا بودن ولتاژ نیاز به نمونه برداری جریان از قسمتهای مختلف شبکه می‌باشد به همین دلیل نیاز به وسیله‌ای داریم به نام ترانس جریان که دو عمل را برای ما انجام می دهد.الف . جریانهای بالا را به جریانهای پایین (5
A و یا 1A) تبدیل می کند .ب . باعث ایزوله شدن شبکه های فشار قوی از سیستمهای اندازه گیری و حفاظت باشد ضمناً لازم به ذکر است که CT در مدار فشار قوی بصورت سری در مدار قرار می گیرد .

انواع ترانس جریان

1)
CT های هسته پایین
2)
CT های هسته بالا
3) نوع بوشینگی
4) نوع قالبی یا رزینی

الف) ترانسهای جریان هسته پائین:
در این نوع ترانس، هادی او لیه در داخل یک بوشینگ به شکل "
U" قرار دارد، بطوریکه قسمت پایین "U" در داخل یک تانک قرار میگیرد و در این حالت اطراف هادی اولیه بوسیله کاغذ عایق شده و در روغن غوطه‌ور می‌باشد در این حالت مخزن فلزی از نظر الکتریکی محافظت میشود . سیم پیچی‌های ثانویه بصورت حلقه، هادی اولیه را در بر می‌گیرند. در این طرح طول اولیه نسبتا" زیاد بوده و عبور جریان باعث گرم شدن ترانس جریان می‌گردد . استفاده از این نوع ترانس های جریان بیشتر در مواقعی است که چندین هسته و نیز اتصالات متعدد در اولیه برای دسترسی به نسبتهای مختلف جریان لازم باشد. در این ترانسها ترکیب روغن به همراه دانه های ریز کوارتز خالص است که منجر به حد اقل شدن ابعاد ترانس میشود . محفظه روغن کاملاً آب بندی است و نیاز به باز بینی و نگهداری ندارد. باید در نظر داشته باشیم که در مکانهای زلزله خیز از نوع کر پایین معمولاً استفاده می شود (بعلت تعادل بیشتر فیزیکی در اثر تکان خوردن زمین در زمان وقوق زلزله)


دانلود با لینک مستقیم


مقاله آشنایی با ترانس جریان و انواع آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.