فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طرح توجیهی بررسی و راه اندازی توربین های بادی

اختصاصی از فی دوو طرح توجیهی بررسی و راه اندازی توربین های بادی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طرح توجیهی بررسی و راه اندازی توربین های بادی


طرح توجیهی بررسی و راه اندازی توربین های بادی

فرمت فایل word: (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات : 48 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

  • عدم نیاز توربین بادی به سوخت

 

  • تامین بخشی از تقاضای انرژی برق کشور و جهان

 

  • انرژی باد به راحتی قابل تبدیل به انرژی الکتریکی است

 

  • تنوع بخشیدن به منابع انرژی و ایجاد سیستم پایدار انرژی

 

  • قدرت مانور زیاد در بهره برداری از چند وات تا چندین مگاوات

 

  • عدم نیاز به آب و نداشتن آلودگی محیط زیست

 

  • نیروگاههای بادی امروزی بسیار پر بازده هستند

 

  • انرژی باد در اکثر مناطق به مقدار زیاد وجود دارد .

 

 

 

 

 

اشتغالزایی :

 

ایجاد اشتغال این صنعت در میان دیگر صنایع انرژی از همه بیشتر است . در اروپا نصب یک مگا وات برق بادی برای 15 الی 19 نفر شغل ایجاد می کند که این رقم در کشورهای در حال توسعه براحتی می تواند دو برابر  شود . به طور مثال در سال 2000 که ظرفیت نصب شده برق بادی در اروپا در حدود 8000 مگا وات بود بیش از نیم میلیون نفر در این صنعت به کار اشتغال داشتند . در کشورمان ایران علیرغم اینکه مشاهده می شود هزینه های خصوصی توسعه نیروگاههای بادی برای تولید برق هم اکنون در حال اقتصادی شدن می باشد ولی اگر هزینه های اجتماعی نیروگاههای فسیلی که در برگیرنده اثرات برونزایی منفی است مبنای مقایسه قرارگیرد هزینه تولید در مولدهای بادی کمتر از فسیلی خواهد بود و برق حاصل از آن می تواند بعنوان یک انرژی پایدار در توسعه اقتصادی اجتماعی کشور مورد استفاده قرار گیرد .


 

مقدمه :

در سالهای اخیر ، به دلایل مختلف از جمله کاهش منابع فسیلی ، آلودگی های زیست محیطی و تقاضای فزاینده برق منجر به توجه بیشتر در مورد استفاده از انرژ‍ی باد شده است . پیشرفت تکنولوژی های مرتبط با بکارگیری انرژی بادی و افزایش روز افزون ظرفیت های بادی کشورهای جهان نشان از اهمیت این منبع در عصر حاضر می باشد .

به منظور شناخت دقیق محدودیتها ، موانع و امکنات موجود در جهت استفاده از منابع انرژی در کشور ، ضروری است میزان بهره برداری از پتانسیلهای موجود انرژی و روند تحولات حاملهای انرژیهای تجدید پذیر در کشور نیز به روش علمی و دقیق محاسبه و ارزیابی گردد . کشور ایران از لحاظ منابع مختلف انرژی یکی از غنی ترین کشورهای جهان محسوب میگردد ، چرا که از یکسو دارای منابع گسترده سوختهای فسیلی و تجدید ناپذیر نظیر نفت و گاز است و از سوی دیگر دارای پتانسیل فراوان انرژیهای تجدید پذیر از جمله باد می باشد .

جهت عدم آلودگی محیط زیست در کشورهای پیشرفته نظیر آلمان ،دانمارک،آمریکا،اسپانیا،انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر ، توربین های بادی بزرگ و کوچک ساخته شده است و برنامه هایی نیز جهت ادامه پژوهشها و استفاده بیشتر از انرژی باد جهت تولید برق در واحدهایی با توان چند مگاواتی مورد مطالعه می باشد .

در ایران نیز با توجه به وجود مناطق بادخیز طراحی و ساخت آسیابهای بادی از 2000 سال پیش از میلاد مسیح رایج بوده و هم اکنون نیز بستر مناسبی جهت گسترش بهره برداری از توربین های بادی فراهم می باشد . مولدهای برق بادی می تواند جایگزین مناسبی برای نیروگاههای گازی و بخاری باشند . مطالعات و محاسبات انجام شده در زمینه تخمین پتانسیل انرژی باد در ایران نشان داده اند که تنها در 26 منطقه از کشور ( شامل بیش از 45 سایت مناسب ) میزان ظرفیت اسمی سایتها ، با در نظر گرفتن یک راندمان کلی 33% ، در حدود 6500 مگاوات می باشد و این در شرایطی است که ظرفیت اسمی کل نیروگاههای برق کشور ( در حال حاضر) 34000 مگاوات می باشد . در توربینهای بادی انرژی جنبشی باد به انرژی مکانیکی و سپس به انرژی الکتریکی تبدیل می گردد .


دانلود با لینک مستقیم


طرح توجیهی بررسی و راه اندازی توربین های بادی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.