فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد آسیبهای زانو

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد آسیبهای زانو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آسیبهای زانو


تحقیق در مورد آسیبهای زانو

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 تعداد صفحه11

آسیبهای زانو

 به طور گلی عوامل متعددی به مفصل زانو آسیب می رسانند؛اما دو عامل که شایعترین ،عبارتنند از :

  1. ضربه (تروما)
  2. استفاده نادرست و مفرط از مفصل

   1  -ضربه:در ضایعات ناشی از ضربه (تروماتیک) همواره عوامل خارجی نظیر چرخشهای ناگهانی زانو در حین راه رفتن ،سقوط از پلکان ،افتادن روی زمین ،تصادف و برخورد در حین فعالیتهای ورزشی عامل ایجاد ضایعات زانو هستند .این کروه طیف وسیعی از آسیبها ،از جمله کشیدگی خفیف رباطها تا پارگی کامل آنها ،پارگی مینیسک و شکستگی استخوانها را شامل می شود. مهمترین نشانه های ضایعات مذکور ،درد ،تورم و محدودیت حرکات زانو است.

2   -استفاده نادرست و مفرط از مفصل:روندایجاد چنین ضایعاتی تدریجی است ؛بنابراین نشانه های آنها در مراحل اولیه بسیار خفیف و گذرا است و به مرور زمان شدت می یابد .در مراحل ابتدایی ،درد تنها نشانه است و در صورت تداوم فعالیتهای نادرست شدت آن افزایش می یابد .مراحل بعدی ،تورم و ناتوانی حرکتی نیز بر مشکلات بیمار افزوده می گردد.

   ضایعات ناشی از کار مفرط در هر سنی و هر جنسی دیده می شود و عواملی مانند عدم تعادل مکانیکی عضلات ،خستگی ،محدودیت حرکت مفاصل و فعالیتهای نادرست در ایجاد آن تقش دارند .برای نمونه می توان به بیماری آرتروز اشاره کرد که در نتیجه فشارهای مکرر و تدریجی که در سراسر طول عمر به مفصل وارد می شود ایجاد می گردد و ناتوانی بیمار را در پی دارد .شایان ذکر است که عدم فعالیت فیزیکی نیز به دلیل اختلالاتی که در تغذیه مفصل ایجاد می کند ،موجب تضعیف و تخریب غضروف در هر سنی می شود.همچنین ورزشکارانی که تمرینات شدیدورزشی انجام می دهند ،به علت فشارهای شدید و مکرر دچار «نشانگان کار مفرط »می گردند.به بیان دیگر ،استفاده زیاد و نادرست و یا عدم استفاده در ایجاد این ضایعه موءثر است.

توجه:در بعضی مواقع وجود درد در برخی نواحی مانند پشت ،کمر و مفصل ران ،از زانو نشات می گیرد بدون آنکه ضایعه ای در زانو وجود داشته باشد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آسیبهای زانو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.