فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله قوانین آموزشی کشور ترکیه

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله قوانین آموزشی کشور ترکیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله قوانین آموزشی کشور ترکیه


دانلود مقاله قوانین آموزشی کشور ترکیه

نکات برجسته،وظایف دولت درخصوص حوزه آموزش در اصول10ـ24ـ42ـ62ـ130ـ131ـ132 قانون اساسی جمهوری ترکیه به شرح ذیل لحاظ گردیده است:

اصل 42ـ هیچکس از حق آموزش وپرورش محروم نخواهد شد، میزان حق آموزش به وسیله قانون مشخص و معین خواهد شد. آموزش و پرورش در راستای اصول و اصلاحات آتاتورک، براساس دانش‌روز و روش‌‌های آموزشی، تحت نظارت و کنترل دولت انجام خواهد شد. مؤسسات آموزش و پرورش که مخالف این اصول باشند تأسیس نخواهد شد.

آزادی آموزش وپرورش شخص را از وفاداری به قانون اساسی مبری نمی‌‌کند،چراکه آموزش ابتدایی برای تمامی شهروندان مذکر ومؤنث اجباری است و در مدارس دولتی رایگان می‌‌باشد.

اصول مدیریتی مدارس خصوصی ابتدایی و متوسطه به وسیله قانون تعیین می‌‌شود تابا استاندارد‌های تعیین شده برای مدارس دولتی هماهنگ باشد. دولت بورس و دیگر کمک هزینه‌‌‌ها را برای دانش‌آموزان با استعدادی که امکانات مالی برای ادامه تحصیل را ندارند فراهم خواهد کرد.

دولت اقدامات لازم برای تعلیم افرادی که نیازمند آموزش خاص هستند را انجام خواهد داد تا چنین افرادی را به‌صورت عضو مفیدی ازجامعه در آورد.

آموزش، پرورش،تحقیق و مطالعه تنها فعالیت‌‌هایی هستند که در مؤسسات آموزش و پرورش باید انجام شود. این فعالیت‌‌‌ها به هیچ وجه نباید مختل شود. هیچ زبانی غیر از ترکی به‌عنوان زبان مادری به شهروندان ترکیه در هیچ مؤسسه آموزش و پرورش تعلیم داده نخواهد شد.

زبآن‌‌های خارجی که در مؤسسات آموزش و پرورش تعلیم داده می‌‌شوند وقوانینی که مدارسی این‌چنین باید رعایت کنند راقانون معین می‌‌کند.

سازماندهی دوباره به شکلی اساسی در زمینة آموزش از طریق قانون یک‌پارچه سازی آموزش در سوم مارس 1924 انجام شد. خصوصاً با ساختن تمامی مدارس عضوی دنباله رو از وزارت آموزش ملی این تمامیت در تعلیم محقق شد. اصول این قانون از این قرار است:

اصل 1ـ تمامی مؤسسات آموزشی و پرورشی در ترکیه باید تابع وزارت آموزش ملی باشند.

اصل 2ـ تمامی مدارسی که بوسیله وزارت دادگستری و وزارت تأسیسات یا مؤسسات خصوصی اداره می‌‌شدند، تابع وزارت آموزش ملی شد‌ه اند.

اصل3ـ سهم بودجه مدرسه‌‌های تحت نظارت وزارت دادگستری و مؤسسات خصوصی به بودجه وزارت آموزش ملی منتقل خواهد شد.

اصل 4ـ وزارت آموزش ملی، هئیت علمی الهیات در دانشگاه را به وجود خواهد آورد تا متخصصین مذهبی‌تربیت کنند و مدارس جداگآنه ای برای پرورش کارگزاران که مسئول امور مذهبی‌به‌عنوان امام و واعظ (سخنران) باشند تربیت خواهد کرد.

اصل 5 ـ از تاریخ تصویب این قانون مدارس متوسطه و دبیرستآن‌‌های ارتش که تحت نظر وزارت دفاع بود‌ه‌اند و شیرخوارگاه‌‌های تحت نظارت وزارت بهداشت،تابع وزارت آموزش ملی خواهند بود. شکل هم‌کاری اعضا علمی مدارس متوسطه و دبیرستآن‌‌های نظامی تغییر خواهد کرد و بین وزارتخانه‌‌هایی که این اعضاء متعلق به آن خواهند بود هماهنگی برقرارخواهد شد در حالیکه معلمانی که عضو ارتش هستند ارتباط خود را تا آن وقت حفظ خواهند کرد.

اصل 6 ـ این قانون از زمان انتشارش لازم الاجرا می‌‌باشد.

اصل 7ـ هیئت دولت مسئولیت اجرای این حکم را بر عهده دارد.

- قانون222آموزش و پرورش ابتدایی که بر آموزش ابتدایی به عنوان نظامی کامل دلالت دارد. قانون1739آموزش ملی(مصوب سال1973)،که قانون2842(مصوب18ژوئن1989)وقانون 4306(مصوب 16 اوت 1997)در تبصره آن آمده اند، بر اهداف عام و خاص، اصول پایدار، ساختار کلی ،مؤسسات از هر نوع و در هر سطحی، آموزش کارکنان ، ساختمان و امکانات مدارس ، مواد و تجهیزات آموزشی و وظایف و مسئولیتهای حوزة آموزش و پرورش اشاره دارد.

- قانون 3308 آموزش حرفه ای و کارآموزی (مصوب 5 ژوئن1986 ) در جهت بهبود نظام آموزش فنی و حرفه ای.

- قانون 625 آموزش خصوصی (مصوب6 اوت 1995) درخصوص تأسیس و عملکرد مؤسسات آموزشی خصوصی

- قانون 2916 آموزش کودکان استثنایی (مصوب 1983) و (قانون573 مصوب 1997) ویزه خدمات آموزش استثنایی

- قانون 2547 آموزش عالی ( مصوب نوامبر 1981 ) ویزه اصلاح نظام آموزش عالی

یکی از مشخصه های قابل توجه قانون مذکور این است که به ادغام مؤسسات آموزش عالی نظیر مدارس تربیت معلم و مؤسسات آموزش عالی منتهی گردید

شامل 9 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله قوانین آموزشی کشور ترکیه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.