فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بتن های مقاوم در اجرا

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله بتن های مقاوم در اجرا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بتن های مقاوم در اجرا


دانلود مقاله بتن های مقاوم در اجرا

 

مشخصات این فایل
عنوان: بتن های مقاوم در اجرا
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 31

این مقاله درمورد بتن های مقاوم در اجرا می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله بتن های مقاوم در اجرا می خوانید :

فراتر از بتنهای مقاوم :  تفاوت در این جاست که طراحان بزرگراه ها امروزه بر مقاومت اجرایی بتن تأکید دارند نه مقاومت بالای بتن بر حسب Mpa  . دوام و هزینة مناسب نگهداری طولانی مدت جزء اهداف سازه های اقتصادی است .  به عنوان مثال HPC قویتر اجازه می دهد دهانه ها طویلتر و ستونها کمتر شوند  . همچنین دوام و عمر مفید را سازه افزایش و هزینه تعمیر و نکهداری را کاهش می دهند . این دو عامل انگیزة  FHWA  را برای تحقیق  استفاده HPC  در پروژه ها افزایش می دهد . فواید استفاده از HPC  به صورت مختصر در زیر آمده است :
-    دهانه های طولانی :  برای فاصلة تیرها داده شده ، حداکثر طول دهانه با افزایش مقاومت شاهتیرها ، افزایش می یابد و نیاز به ستونهای کمتری می باشد .
-     افزایش فواصل تیرها :  برای طول دهانه داده شده ، فاصله شاهتیرها با افزایش مقاومت بتن افزایش می یابد پس به تیرهای کمتری احتیاج می شود در نتیجه در مواد مصرفی ‌، میزان کار و هزینه حمل و نقل صرفه جویی می شود .
-     اعضای کوچکتر : با توجه با افزایش مقاومت بتن ، تیرهای کوتاه تری می توا ن مصرف کرد.
-     افزایش دوام : افزایش دوام بتن موجب طول اعضای پل و تعمیرا ت کمتر می شود .
-     افزایش توان مکانیکی : توان مهندسی ، HPC  بیان شده ، شامل هزینه اولیة پیشنهادی برای استفاده تکنولوژی جدید است مهندس نکته سنج همچنین به نگرانی های کنترل کیفیت برای روش های عملی آزمایش های مختلف و تعداد آزمایشات اشاره دارند و در مورد عدم استحکام حاصل از کاهش سختی نیز نگرانند . از فواید آن افزایش فاصلة تیر ها است اما افزایش فاصله ممکن است ضخامت کف را نتیجه دهد . همچنین بیشتر طراحان نسبت به اینکه اولین نفری باشند که چیز جدیدی را تجربه می کنند ، تردید دارند و دیگران شک دارند که بتوان تمامی فواید HPC  را در عمل بدست آورند . جهت تشویق تحقیقات و پشتیبانی از استفاده HPC  ، FHWA  در حال نشان دادن HPC  در پروژه های منطقه ای است . بسیاری از ایالات جهت شرکت در این برنامه اظهار تمایل کردند و تا این تاریخ ، هشت ایالت از اعضای فعال مرتبط با FHWA در زمینه ساخت یا فراهم آوردن عوامل ساخت پلهای شامل HPC  هستند . خلاصه پیشرفت کار زیر بیانگر نکاتی جالب از پنج پروژة نسبتاً طو لانی است .  

تگزاس : درسهای زیادی از پروژة عظیم پل ساخته شده از HPC  به عنوان زیر گذر در تگزاس آموخته خواهد شد .تحقیق ، طراحی ، ساخت و تبادل تکنولوژی همگی توسط FHWA  و TXDOT  در این پروژه بنیان نهاده شد. برای پروژه «سن آنجلو » و 9 ایالات دیگر – کالیفرنیا ، جورجیا ، لوا ، ماساچوس ت، سین هسوتا ، نیویورک ، اوهایو ، پنسیلوانیا  و واشنگتن – از یک بنیاد سرمایه گذاری HPC  جهت همکاری در بنیان پروژه ، دعوت به عمل آمده است .  
رو گذر لوتا ، دو پل مجاور در بزرگراه شماره 249   ایالاتی در هوستون و اولین پلهای کشور هستند که چه در طراحی و چه در ساخت در تمام جزئیات از HPC استفاده می کنند این اولین پلی است که از لایه های تقویت شدة پیش تنیده با قطر 6/0 اینچ ( 24/15 میلیمتر ) در بتن روی شبکه هایی با فاصله 50 میلیمتر ، استفاده می شود . در ساختار جاده لوتا از تیرهای U   شکل بتنی پیش تنیده که دو برابر نسبت به تیرهای متعارف مقارن ترند ، استفاده شده است . بزرگراه 249 همچنین با 12 پل با تیرهای  U  شکل و مقاومت نرمال است . واین شانس مقایسه ای مفید بین قسمتهای متعارف و HPC  را در پروژه فراهم می آورد . برای مثال حد تغییر هزینه ها برای پلهای متعارف بین 21- 27 دلار برای هر فوت مربع است در حالی که هزینة هر فوت مربع برای پلهای HPC  در ناحیة شمال و جنوب جادة لوتا به طور رقابتی بین 23 – 25 دلار می باشد . فاصله تیرهای شاخص در تیرها 83/1 متر و 74/2 متر است در حالی که فاصله تیرهای U  شکل د رجاده لوتا 5/5 متر است . با توجه بکارگیری رویة پیشهنادی و مزایده ، تفاوت هزینه میان تیرهای HPC      و معمولی نمی توان شخصی شود اما انتظار می رود که هزینة طول عمر کاهش  یابد . اگر HPC  به صوت استاندارد درآید در لئون رایت از شرکت ساختمانی برادران ویلیامزو پیمانکار عمده روگذر لوتا ، هزینة استفاده از HPC  را چنین تخمین می زند : در چیزی حدود 50 – 70 درصد بیشتر ، بسته به نوع مقاومتی که می خواهید مثلاً 50 دلار برای بتن معمولی در مقابل 90 دلار برای بتن HPC         وی همچنیت افزود ، هزینة اولیة بیشتر ، توسط سرعت در دوره ها و کاهش هزینه جهت بتن مازاد بر مصرف ، جبران  می شود . رایت درادامه اظهار داشت ما یک پروژه تحقیقاتی را با شرکت A8M  تگزاس روی سنگ فرشی بتنی در اواخر یک هفته انجام دادیم . آن را تقسیم بندی کرده ، برشی داده و بتن ریزی کرده و در روز دوشنبه آن را مقامات رسمی به سختی متوجه چنین اتفاقی شدند . بعضی بتنهای مقاوم را می توان طی 6 ساعت بهره برداری کرد در حالی که با دیگر بتن ها  این کار هفت روز طول می کشد . زمانی که فاصله و فضای تیرها را طولانی تر می کنیم ،‌شما بتن کمتری بکار می برید . با توجه به اظهارات آقای رایت موانع استفاده از HPC  بسیار کوچکند همانگونه که می گوید :  « ما مشکلی نداشتیم تنها کمی متفاوت است اما واقعاً شکل عمده ای وجود نداشت که بخواهیم بر آن غلبه کنیم. »

بروس ویلیانز از شرکت بتن تگزاس و مسئول ساخت تیرهای تقویت شده ، در موافقت با رایت می گوید :‌ « اولین نگرانی به دست آوردن وقاومت بالاست که بعد از آزمایشات گسترده به شدت کاهش می یابد . همچنین ما شکل وزن واحد حجم داریم که در طرح اختلاط اصلی با آن مواجه هستیم . وزن حجمی آن بسیار بالا بوده ، پس باید کاری جهت دسته بندی و تنظیم آن می کردیم . طرح اختلاط را دستکاری کردیم تا وزن حجمی را کاهش دهیم و این به خاطر بار حقیقی خود عضو است .»
شرکت شروع به قالب ریزی اجزاء قالب بندی شده ستونها و پانلهای کف در ابتدای سال 1996 کردند و این کار در تابستان به پایان رسید . دیگر پروژه در دست احداث در تگزاس روگذری که ناحیة شمالی رود کانچو و جنوب راه آهن اورنیت در سن آنجلو به هم وصل می کند . پل HPC ، 290 متر است و دارای 8 دهانه که ساختمان شرقی در مجاورت ساختمان غربی پل مشابه ولی با بتن نرمال قرار دارد . HPC  از این جهت برای استفاده تعیین شده چون دهانه های 48 متری مورد نیاز جهت عبور از شمال رود کانچو فراتر از شاخصه های تیرهای تقویت شده نوع I  است . تیر ها با مقاومت بیش از 69 مگا پاسکال مورد نیاز بود  زیرا تنبهای کف با مقاومت 41 مگاپاسکال بودند . چهار تیر با فواصل 35/3 متری برای پلHPC  مورد نیاز بود و این در مقایسه با هفت تیر با فواصل 47/1 متری با بتن معمولی است موارد زیادی د رآزمایش قالب ریزی شل و سخت در کارگاه آموخته شد . این نکته نیز مشخص شد که باید توجه بیشتری به رویه نگهداری نمود با توجه به فاکتورهایی نظیر مراقبت در سن پایین برای جلوگیری از ترکهای ناشی از جمع شدگی و یا ترکهای حرارتی . شرکت بتن تگزاس طرحی نو را ارائه داد و آن وارد کردن فشار دو مرحله ای به تیرهای HPC   که تجاوز از 45 متر هستند می باشد از تجزیه و تحلیل این تیرها بر اساس  برنامه های تجاری در دسترس و تحقیقات دانشگاه تگزاس بنیان نهاده شده که بیانگر مقاومت رضایت بخشی برای فشارهای وارده ، مقاومت طراحی و تاریخچه انحراف آن می باشد . پل « سن آنجلو » جهت تکمیل در فوریة 1997 برنامه ریزی شده بود . در هر دو پروژه تگزاس ، مشارکت پیمانکاران اصلی و فرعی ، محققین دانشگاهی ، FHWA  وTXDOT  بلا فاصله و با توجه به کنفرانس قبل از مزایده ، شروع شد ودر طول پروژه نیز ادامه یافت .

نبراسکا : میلو کرس از واحد FHWA   در نبراسکا گزارش داد که شرکت کنند گان خصوصی نیز نقش مرکزی و عمده ای در ظهور پروژه ها بازی کردن و صد و بیستمین پل « خیابان گیلز » در « سارپی کاننی » بدین دلیل انتخاب شد که کاملاً نزدیک به پلی مشابه و ساخته شده از بتن معمولی است که اجازة مقایسه مفید را می دهد . پل HPC  مرکب از سه دهانة 23 متری با تیر های به فاصلة 81/3 متر است در مقایسه با فاصله های 4/2 متری پل معمولی مجاور . پهنای هر دوپل 4/24 متر است . فراورده های HPC  جهت رو ساخت بنا به دلیل پیمان های منطقه ای محدود بود. در تحقیقات دانشگاه نبراسکا و مطالعات وابسته ، تیری جدید و استاندارد ( 1100 NU  ) بیان گر دهانه های موثر و ساده و مستحکم در حمل و نقل است. پیمان کار مربوطه ، شرکت « ردی میکسد » ، طرح اختلاط خود را که در  فشار 5/96 مگا پاسکال در 56 روزگی آزمایش شد ، به میزانی بیش از آنچه که در پروژه مورد نیاز است گسترش داد . در یک بتن ریزی آزمایشی ،بتن بسادگی ریخته شد و هیچ مشکلی جهت کار با بتن پیش نیامد .

بخشی از فهرست مطالب مقاله بتن های مقاوم در اجرا

معرفی HPC  :
قدمت HPC  :
فراتر از بتنهای مقاوم :  
افزایش فواصل تیرها
تگزاس :
: میلو کرس از واحد FHWA   در نبراسکا
ویرجینیا
نیوهمپشیر :
اوهایو :
استاندارد بتن در آیند ه:

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بتن های مقاوم در اجرا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.