فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه


دانلود مقاله ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه

 

مشخصات این فایل
عنوان: ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 103

این مقاله درمورد ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه می خوانید :

فصل هشتم: نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار:
- امروزه بهداشت حرفه ای را چنین تعریف کرده اند: علم و هنر پیشگیری از اثرات سوئی که در طرزکار، محیط کار و خصلت کار وجود دارد و سلامت شاغل را به خطر انداخته و باعث ایجاد بیماریهای حرفه ای، مسمومیتهای شغلی و حوادث ناشی از کار می شود.
کمیته مشترک سازمان بهداشت جهانی و سازمان بین المللی کار اهداف بهداشت حرفه ای را چنین ترسیم کرده¬اند:
-تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی کارکنان در هر پیشه ای که هستند‎‎‎
-پیشگیری از بیماریها و حوادث ناشی از کار‎
-انتخاب کارگر یا کارمند برای محیط و شغلی که ازنظر جسمانی و روانی توانایی انجام آن را دارد و یا به طور اختصار تطبیق کار با انسان و در صورت عدم امکان، تطبیق انسان با کار.
در کتاب حاضر مؤلفان سعی کرده اند با استفاده از اطلاعات و تجربیات کسب شده از چند پروژه استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای،‌اطلاعات کاربردی بیشتری را دراختیار خوانندگان قرار دهند.در این کتاب همچنین تلاش شده، اطلاعات کاربردی برای اجرای یک سیستم OH&S هماهنگ با اطلاعات مربوط به ایزو 9001 و ایزو 14001 طراحی و تدوین گردد تا امکان اجرای یک سیستم یکپارچه مدیریتی (IMS)را برای سازمان فراهم سازد.کتاب درحقیقت راهنمای استقرار یک سیستم OH&S براساس استاندارد BS8800 است که می تواند برای علاقه مندان به این حوزه سودمند باشد.

عناصر سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست
1. رهبری و تعهد، 2. خط مشی و اهداف استراتژیک،3. سازمان، منابع و مستند سازی،4. ارزیابی و مدیریت ریسک
5. طرحریزی،6. استقرار و پایش،7.  ممیزی و بررسی مجدد
1. رهبری و تعهد:در این بخش اعتقاد نیروی انسانی در سطوح مختلف سازمان از صدر تا ذیل (بالا تا پایین) و فرهنگ جاری در شرکت برای رسیدن به موفقیت نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست مورد بررسی و ملاحظه قرار می‌گیرد شرکت‌ بایستی نسبت به ایجاد و تداوم فرهنگی که حامی نظام مدیریت HSE براساس:
اعتقاد به علایق و خواسته‌های شرکت برای بهبود اجراء اصول بهداشت، ایمنی و محیط زیست.
ایجاد انگیزه برای بهبود اجراء اصول بهداشت، ایمنی و محیط زیست توسط کارکنان.
پذیرش مسئولیت فردی و پاسخگویی برای اجراء اصول بهداشت، ایمنی و محیط زیست.
اعتقاد به یک نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست کار آمد.
باشد اقدام نموده و کارکنان شرکت و پیمانکاران آن بایستی درایجاد و حفظ یک چنین فرهنگ پویایی نقش داشته باشند.
نشانه های تعهد مدیریت به نظام مدیریت HSE
تخصیص منابع مورد نیاز اعم از مالی، پشتیبانی و غیره (نظیر پول و زمان و ...) به موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط زیست
عنوان نمودن موضوعات مربوط به ایمنی، بهداشت و محیط زیست در ابتدای جلسات مختلف.
مشارکت فعال در فعالیت‌های مربوط به ایمنی، بهداشت و محیط زیست و بررسی‌های مربوط به آنها در سازمان و بخشهای تابعه آن.
اهمیت دادن و دخالت ملاحظات ایمنی، بهداشت و محیط زیست در تصمیم‌گیریههای مدیریت
قدردانی از مجریان و برسمیت شناختن موضوعات پس از دستیابی به اهداف ایمنی‏ بهداشت و محیط زیست
تشویق کارکنان برای ارائه پیشنهادات سازنده در زمینه معیارهای بهبود اجرای ایمنی، بهداشت و محیط زیست .
مشارکت و ارزش نهادن به نوآوریهای که در داخل یا خارج سازمان در زمینه موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط زیست حاصل گردیده است

2. خط مشی و اهداف استراتژیک
مدیریت ارشد شرکت بایستی خط مشی‌ها و اهداف استراتژیک را تعیین و مستند نموده و اطمینان حاصل کند که آنها:
•    با اهداف و خط مشی تعیین شده از سوی شرکت مادر سازگار ‌باشد.
•    مرتبط با فعالیت‌ها، محصولات و خدمات قابل ارائه توسط شرکت بوده و همچنین تأثیرات آنها بر HSE نیز مد نظر قرار گیرد.
•    با سایر خط مشی‌های جاری در شرکت سازگار باشد.
•    به همان میزان که به سایر خط مشی‌ها و اهداف اهمیت داده می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.
•    بدرستی استقرار یافته در تمامی سطوح سازمان مورد توجه قرار گرفته  و در عمق سازمان جاری گردد.
•    تمامی الزامات قانون و قوانین مربوطه در آن‌ها رعایت گردد.
•    در جائی که قوانین و مقرراتی وجود ندارد، استانداردهایی که خودشان معیار قرار داده‌اند، مورد استفاده قرار گیرد.
•    شرکت را ملزم به کاهش ریسک‌ها و عوامل بالقوه آسیب رساندن بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی ناشی از فعالیت‌ها، تولیدات یا خدمات به پایین‌ترین حد ممکن ‌نماید.

خط مشی
خط مشی ایمنی و بهداشت به عنوان مثال می‌تواند در برگیرنده تعهد نسبت به:
برقراری روشهای اجرائی و ایجاد عادات توجه به ایمنی  وبهداشت وجد و جهد در مسیر ایجاد محیط کاری، عاری از حادثه باشد.
فراهم نمودن تسهیلات، تجهیزات و واحدهای تولیدی که براساس اصول مهندسی ساخته شده‌اند و حفظ نگهداری آنها در شرایط ایمن باشد.
صراحت در بیان مشکلات و مسائل و همچنین مشارکت در طرح موضوعات ایمنی، بهداشت را ترویج نمایند.
فراهم نمودن دوره‌های آموزشی به منظور توانا نمودن کارکنان برای انجام کار بطریق ایمن و حفظ سلامت آنها باشد.
انجام سلسله فعالیت‌های تبلیغی سازمان یافته و منسجم برای بالا بردن دانش و آگاهی ایمنی، بهداشت باشد.
خط مشی زیست محیطی به عنوان مثال می‌تواند، بیانگر تعهد نسبت به:
توجه صحیح نسبت موضوعات محیط زیست وجد و جهد نمودن به منظور کاهش ریسکهای زیست محیطی به حداقل میزان ممکن باشد.
کاهش پساب (ضایعات) و صرفه جوئی در مصرف مواد، سوخت و انرژی باشد.
کاهش و در صورت امکان اجتناب از برون ریز و خروجی‌های زیان آور برای محیط زیست باشد.
فراهم نمودن شرایط لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین بالا بردن آگاهی کارکنان باشد.
مشارکت در فعالیت‌های پیشگامان زیست محیطی و تدوین مقررات مربوطه باشد.
کاهش عوامل بالقوه آسیب رسان و تأثیرات سوء زیست محیطی طرح‌های جدید و توسعه‌ای به حداقل میزان ممکن باشد.
تلاش در جهت آرمان توسعه پایدار اقتصادی بر پایه موضوعات زیست محیطی باشد.
از سوی بالاترین مقام، توسعه یافته و حمایت میشود باید به صورت قابل فهم برای گروههای ذینفع تهیه شده و در دسترس قرار گیرد مثلا از طریق درج در گزارش سالیانه، تهیه کتابچه و نصب در تابلو اعلانات شرکت میتواند دارای خط مشی جداگانه برای هر یک از بخشهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست باشد یا اینکه یک خط مشی جامع بهداشت، ایمنی و محیط زیست داشته باشد.
امروزه دو اصل مهم ارایه مراقبتهای بهداشتی درمانی در محیط زندگی مددجویان و لزوم صرفه جویی در هزینه های بهداشتی درمانی در سرلوحه سیاستهای بهداشتی قرن 21 قرار گرفته است . نتیج بررسیها و تجارب بهداشتی سالیان اخیر حاکی از آن است که در ارائه مراقبتهای بهداشتی در منازل به عنوان یکی از اماکن اقامت در جامعه علاوه بر کاهش دوره بستری در بیمارستانها و سایر مراکز درمانی گام بزرگی در جهت استقلال هر مددجو و نهایتاً ارتقاء سطح سلامت جامعه و صرفه جویی اقتصادی خواهد بود . مراقبتهای بهداشتی در منزل به عنوان اولین سطح خدمات پرستاری جامعه نگر مطرح است که هدف آن حفظ و ارتقاء‌ سلامتی است . مراقبت در منزل به عنوان پدیده ای نو ظهور روبه رشد بوده و خدمات مختلفی را ارایه می کند .

عوامل بسیار زیادی در سالهای اخیر منجر به توسعه این فعالیت شده از جمله تغییر در الگوی زندگی خانواده تشخیص زودهنگام بیماری تغییرات سریع جمعیتی به صورت تبدیل شدن سریع جمعیت جوان جامعه به میانسال و کهنسال ، بالا رفتن طول عمر افراد جامعه ، توجه به هزینه های بسیار بالای درمان و بستری کردن بیماران در بیمارستانها ، پیشگیری از عفونتهای بیمارستانی .
مراقبتهای بهداشت در منزل در کشور آمریکا از سال 1800 ارایه شده است و با گذشت زمان پیشرفتهای چشمگیر داشته است . ارایه این خدمات در این کشور به وسیله آژانسهای مراقبت در منزل صورت می گیرد . اناوع آژانسهای به قرار زیر است :
1- آژانسهای رسمی عمومی 2- آژانسهای خصوصی 3- آژانسهای داوطلب 4- آژانسهای وابسته به بیمارستانها 5- آژانسهای کمک کننده مراقبت در منزل 6- آژانسهایی که مسئول ارایه خدمات به افرادی هستند که در مرحله انتهایی بیماری خود قرار دارند .
خدماتی که توسط این آژانسها ارایه می شود به سه عمده زیر تقسیم می گردد : 1- مراقبت از افراد بیمار 2- خدمات بهداشت عمومی 3- مراقبتهای تخصصی در منزل . هزینه های مراقبت در منزل از طریق دولت و یا شرکتهای مالی و همچنین افراد خصوصی فراهم می شود . استفاده از این نوع خدمات در حال افزایش است به طوریکه تعداد موسسات ارایه دهنده خدمات پرستاری در منزل طی پنج سال از سال 1989 تا سال 1994 از تعداد 11097 به تعداد 15027 افزایش یافته است که نشانگر یک رشد 26% است . بیشترین مددجویان داوطلب خدمات پرستاری در منزل بیماران مبتلا به مشکلات گردش خون 6/25% ، بیماران غدد ، تغذیه و متابولیسم 8/9 % و اختلالات ماهیچه های اسکلتی و بافت 3/9 % است و دیابت ملیتوس نیز به عنوان تشخیص شماره یک مددجویان داوطلب در منزل شناخته شده است .
برای پرستارانی که تاکنون در حیطه مراقبتهای بالینی فعالیت کرده اند ، ورود به حیطه مراقبت در منزل می تواند جالب توجه و چالش برانگیز باشد . سوالات زیادی برای پرستارن تازه وارد در این حیطه وجود دارد و لازم است تا مسایل قانونی برای پرستارانی که در جامعه فعالیت می کنند روشن شود


تعریف مرکز مشاوره و ارایه خدمات پرستاری
به محلی اطلاق می شود که طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای انجام خدمات پرستاری در سطوح مختلف پیشگیری مطابق با شرح وظایف و اختیارات تعیین شده پس از اخذ مجوز توسط افراد واجد شرایط و با صلاحیت دایر شود و از این پس در این آیین نامه به عنوان مرکز به آن اشاره می شود .
هدف
تامین حفظ و ارتقاء سلامت جامعه از طریق ارایه خدمات پرستاری در سطوح مختلف پیشگیری و کمک به درمان با توجه به ضوابط به شرح زیر است :
1- ارایه خدمات مشاوره ای و آموزش خود مراقبتی .
2-استفاده بهینه از توان نیروهای کارآمد و متخصص پرستاری برای رفع مشکلات بهداشتی درمانی و توانبخشی با توجه به استانداردها و محدوده وظایف پرستاران .
3-کاهش هزینه های بهداشتی درمانی و توانبخشی جامعه و کاهش هزینه تحت روز درمانی کشور .
4- فراهم نمودن زمینه مشارکت مردمی در ارایه خدمات بهداشتی مراقبتی درمانی و آموزشی .
5- ارایه خدمات بهداشتی مراقبتی درمانی و آموزشی با توجه به استانداردها .
6- ایجاد زمینه های مناسب برای اشتغال پرستاران برای ارتقاء و سلامت جامعه و رفاه اجتماعی .
قلمرو فعالیت های مرکز
الف ) فعالیت های عمومی
1.    آموزش بهداشت عمومی در سطوح مختلف جامعه متناسب با نیاز مددجویان ( فرد – خانواده – جامعه)
2.    بررسی و شناخت وضعیت سلامت ( جسمی – روانی – اجتماعی و معنوی ) مددجویان و در صورت لزوم ارجاع به موقع به مراکز بهداشتی درمانی و موسسات توانبخشی .
3.    بازدید منزل و ارایه خدمات آموزشی مراقبتی – درمانی لازم در تمام مراحل ( قبل از پذیرش بیماران و بعد از ترخیص از بیمارستان) .
4.    آموزش خود مراقبتی به بیماران و مددجویان به منظور پیشگیری از عوارض مربوطه .
5.    انجام روشهای مراقبتی مجاز در قالب شرح وظایف رده های مختلف .
6.    شناسایی مددجویان جامعه و ارجاع به موقع به مراکز بهداشتی درمانی و توانبخشی در زمان بازدید و پیگیری موارد مشخص.
7.    آموزش ارایه خدمات مراقبتی درمانی به منظور بازتوانی و نوتوانی مددجویان ( کودکان معلول ، معلولین جسمی و روانی سالمندان )

ب) مسولیتهای مدیریتی مرکز
1-    برنامه ریزی و سازماندهی براساس اهداف تعیین شده .
2-    تامین و معرفی کارکنان پرستاری به متقاضیان دریافت خدمات پرستاری .
3-    نظارت بر چگونگی انجام فعالیتهای مرکز .
4-    اجرای برنامه های آموزشی مستمر برای ارتقاء کیفیت خدمات .
5-    ارزشیابی برنامه ها و خدمات ارایه شده .
6-    جمع آوری اطلاعات و ارایه آمار به مراجع ذیربط .
7-    همکاری در انجام پژوهشهای کاربردی با محققین و پژوهشگران .
8-    تبعیت از کلیه بخشنامه های واصله از مراجع ذیصلاح با توجه به مسئولیتها .
9-    اعلام لیست و فهرست کارکنان مرکز در ساعات مختلف کاری به دانشگاه یا دانشکده علوم پزکی مربوطه .
10-    رسیدگی به شکایات فنی بیماران و پاسخگویی به آنها و مراجع ذیصلاح در این خصوص .
الف ) موسس مرکز :
پرستار یا پرستارانی هستند که مجوز تاسیس مرکز را اخذ کرده و رئیس مرکز را انتخاب می کنند .
ب ) رئیس مرکز :
پرستاری است که مدیریت مرکز را براساس ضوابط و شرح وظایف تعیین شده عهده دار است و پاسخگوی کلیه جنبه های مسئولیتی مرکز است .
ج) سوپروایزر ثابت مرکز، در شیفتهای صبح – عصر و شب ، مسئول رسیدگی به نیازهای بیماران و مددجویان و مشکلات مرکز است .
د) سوپروایزر غیر ثابت، برای نظارت و ارزشیابی ارایه خدمات به مددجویان .
ه- کارکنان در گردش، شامل پرستارن با تخصص های مختلف ، بهیاران و کمک بهیاران متناسب با خدمات .

بخشی از فهرست مطالب مقاله ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه

فصل اول: تشخیص مفاهیم    5    
- مدیریت، مدیریت آموزشی،‌اصول و کاربردهای آن
- انواع سبکهای مدیریتی
- آموزش و انواع آن
- سیستم، انواع کاربردهای آن (نگرش سیستمی در مدیریت)
- سازمان و انواع کاربردهای آن(نظریه سازمان مدیریت)
فصل دوم: برنامه¬ریزی آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامه¬ها    21
- برنامه آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامه¬ها
- فرایند برنامه¬ریزی آموزشی
- اصول تحلیل محتوی دوره آموزشی
- ویژگی اساسی آموزش پودمانی
فصل سوم: ارزشیابی از دوره¬های آموزشی    31         
- مفهوم ارزشیابی آموزشی و روشهای آن
اصول ارزشیابی جامع و فراگیر
- اصول ارزشیابی از اثربخشی آموزشی
فصل چهارم: نحوه تهیه گزارش¬های مورد نیاز یک آموزشگاه    41
- پایه های اساسی و مقررات مکاتبات اداری
- اصول تهیه گزارش¬های مورد نیاز آموزشگاه
فصل پنجم: برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات    42
- اصول برقراری روابط انسانی
- مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل¬دهنده آن
- عوامل موثر ارتباطی
- اصول روانشناسی عمومی
- اصول جامعه شناسی عمومی
فصل ششم: نظارت بر امور مالی آموزشگاه    49
- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن
- ثبت معاملات در حساب¬ها (شناخت دفاتر مالی و قانونی و دفاتر کمکی حسابداری)
- اصول عمومی حسابداری
- انواع گزارش های حسابداری (تراز آزمایشی، ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت حساب)
- روشهای درج اطلاعات حسابداری
فصل هفتم: تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر    61
- خلاقیت، نوآوری فنون آنها
- ارتباط خلاقیت و برنامه¬ریزی
- شیوه¬های تفکر اخلاق
- موانع خلاقیت و نوآوری در سازمان
فصل هشتم: نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار:    85
- حوادث شغلی و علل بروز آنها و بهداشت محیط کار
- وسایل ایمنی و بهداشت کار و کاربرد انها
- اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و حفاظتی و بهداشت کار
- عوارض جانبی و اصول انجام کمک¬های اولیه آتش سوزی و اصول انجام آتش نشانی

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.