فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد بررسی زمین پروژه از نظر عوارض ( پستی وبلندی)

اختصاصی از فی دوو مقاله در مورد بررسی زمین پروژه از نظر عوارض ( پستی وبلندی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد بررسی زمین پروژه از نظر عوارض ( پستی وبلندی)


مقاله در مورد بررسی زمین پروژه از نظر عوارض ( پستی وبلندی)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه7

 

 

برای شروع به انجام هر پروژه عمرانی میبایست به شناخت و بررسی زمین آن پروژه پرداخت . در این ضمینه ما ابتدا با کمک دوربین ترازیاب تمام زمین محل احداث پروژه را ترازیابی کردیم و سپس با در دست داشتن کدهای ارتفاعی شروع به تسطیح  زمین

پروژه کردیم تا به کدهای مشخص شده در نقشه اجرایی برای اجرای فنداسیون  برسیم. در این مرحله است که میبایست حجم عملیات خاکی مشخص گردد تا با توجه به آن نوع وسیله خاکبرداری تعیین شود . در این پروژه با توجه به وسعت و کد ارتفاعی نقشه اجرایی لدر بهترین انتخاب برای برداشت خاک میباشد.

کنترل ابعاد زمین با نقشه اجرایی ( کنترل بر وکف ):

برای پیاده کردن هر نقشه اجرایی باید ارتفاع زمین پروژه با ارتفاع کف کوچه یا خیابان اطراف خود مورد بررسی قرار گیرد .اهمیت این موضوع به این علت است که همیشه باید کف پروژها قدری بالاتر از سطح خیابان قرار گیرد تا پس از کف سازی خیابان پروژه ما پایین تر از سطح خیابان قرار نگیرد تا پس از بارند گی نزولات  جوی به آن آسیبی نرساند . بر ساختمان هم از اهمیت خاصی برخوردار است و معمولا از لب جدول یا مثلا از تیرهای برق سنجیده می شود تا پروژه ها تماما در یک  راستا قرار گیرند. در این پروژه رفرنس ما برای کنترل ابعاد زمین دیوار همسایه  بود . تمامی طول ها در این مرحله باید انداره گیری شود وبه دقت کنترل گردد.عدم کنترل برداشت ها در این مرحله میتواند خسارت های بسیار سنگینی را به پروژه بزند .در این مرحله ما تمام طول ها را با استفاده از دوربین نقشه برداری پیاده کردیم و زاویای مورد نظر را که معمولا زوایای 90 درجه هستند پیاده کردیم.

شروع عملیات خاکبرداری :

در این مرحله وبا داشتن کدهای ارتفاعی برای ما پستی و بلندی ها مشخص می گردد و با استفاده از لدر که با وجود خاک بسیار نرم منطقه بهترین انتخاب ممکن برای خاک برداری می باشد شروع به عملیات خاکبرداری میکنیم . ما در این پروژه 80 سانتی متر خاکبرداری کردیم . تمامی خاک های برداشته شده در این مرحله به نقطه های از زمین که بلا استفاده بود حمل شد تا در مراحل بعدی از آن استفاده گردد . پس از اتمام کار یکبار دیگر کد های ارتفاعی را چک می کنیم تا از صحت عملیات خاکبرداری اطمینان حاصل.

 

پیاده کردن و میخ کوبی وریختن گچ :

در حین پیاده کردن نقشه ها تمامی نقاط برداشت شده را با میخ فولادی که در زمین کوبیده می شود مشخص می کنند . سپس سرتاسر کار را با ریختن گچ مشخص می کنند و روی آن شروع به قالب بندی می کنند .برای ریختن گچ فاصله بین میخ ها را با ریسمان کار به هم وصل می کنند و روی آن ها  گچ می ریزند . باید اطرف میخ های فولادی را با ریختن ملات ما سه سیمان ثابت کرد تا پایان پروژه میخ ها تکان نخورند . در ضمن میخ ها باید با فواصل مشخص از نقاط اصلی خود حفظ شوند . چون ممکن است میخ ها در حین پی کنی از بین بروند .

 

شروع عملیات پی کنی و قالب بندی  :

در این مرحله روی گچ های ریخته شده باید قالب بندی شود . ما در این پروژه از قالب اجری استفاده می کنیم . علت این انتخاب این است که ما در مرحله دیوار چینی می توانیم از این آجر ها دوباره استفاده کنیم  پس در هزینه  ها صرفه جویی مکنیم .

پس از چیدن دیوار به ارتفاع مورد نظر که در این پروژه 50سانتی متر برای شناژ و60 سانتی متر برای پی است بایستی به رگلاژ کردن کف پی پرداخت . این کار با ریختن بتن مگر یا همان بتن نظافت انجام می گیرد . تا اولا پی به طور مستقیم با خاک  در تماس نباشد و رفت و آمد کارگران در مرحله آرماتور بندی  باعث گلی شدن میلگردها نشود و سطح کاملا ترازی زیر پی ایجاد شود . در پایان دیوار چینی اطراف ها با پلاستیک گرفته تا اولا شیره بتن در حین بتن ریزی از لای بند های دیوار خارج نشود و ثانیا آجرها به بتن نچسبند تا بتوان از آن ها در مرحله دیوار چینی استفاده مجدد کرد . در نهایت کار قالب بندی پروژه که تقریبا 10 روز به طول انجاید به پایان رسید .

آرماتور بندی پی :

در این مرحله باید مطابق نقشه های اجرایی که در پلان فنداسیون مشخص شده است نسبت به بریدن آرماتورها اقدام کرد . نکات مهم در این مرحله  رعایت دقیق اندازه ها و رعایت همپوشانی میلگرد ها در محل قطع میلگرد ها و همچنین رعایت خم ها در گوشه پی می باشد . در این مرحله در زیرآرماتورها از لقمه های سیمانی استفاده می شود تا بتن بتواند به اندازه موجود که در نقشه ها به عنوان کاور نام برده می شود زیر میلگرد ها نفود کند . ما در این پروژه از لقمه های سیمانی که ضخامت آن ها 7 سانتی متر بود استفاده کردیم وآن ها را در فواصل 50 سانتی متری هم قرار دادیم . نحوه درست کردن لقمه سیمانی به این ترتیب است که در ظروف یکبار  مصرف مقداری ملات ماسه سیمان پر عیا ر ریخته می شود و در درون آن هم از سیم آرماتور بندی استفاده می شود . سیم را برای فیکس کردن لقمه هاو آرماتورها در آن قرار می دهند و پر عیار بودن ملات هم به علت آن است که لقمه ها  در زیر فشار نشکنند . در این  پروژه  که از پی منفرد به ابعاد 250*250و 200*250و 150*150 استفاده شد . آرماتورها فقط در یک ردیف وآن هم در قسمت تحتانی مورد استفاده قرار گرفت واز آرماتورهای( 16ø) استفاده گردید.فقط در شناژهای رابط از خاموت استفاده شد .

نصب کف ستون و بلت ها :

در این مرحله می بایست کف ستون ها را در جای خود قرار دا د و نصب کرد . ما در کار نصب کف ستون ها به مشکل برخوردیم . چون در رکلاژ کردن کف پی در یک قسمت خاص از دوربین استفاده نکردیم و همین امر باعث ایجاد خطای بزرگی در نصب شد . در این قسمت به علت عدم وجود دوربین از شلنگ تراز استفاده شد که به علت نا وارد بودن گروه اجرا و زیاد بودن طول کف پی کاملا تراز نشد و کف ستون ها در ارتفاع مورد نظر کمی بالا و پایین شدند . برای حل این مشکل به ناچار در زیر بعضی از بلت ها از لقمه استفاده کردیم . در این مرحله باید کف ستون ها حتما در آکس مورد مورد نظر خود قرار گیرند . این کار با کشیدن ریسمان کار بین میلگردهایی که  کوبیده ایم انجام میدهیم . نصب کف ستون ها در این مرحله با توجه به تک سفرهای بودن پی به درستی انجام نمی پذیرد چون بلت ها درهنگام بتن ریزی تکان می خورند .ضمنا در این مرحله باید کف ستون ها تراز شوند . سپس با نصب یک کف ستون کاملا دقیق و خواندن کد ارتفاعی روی کف ستون برای تمامی کف ستون های دیگر نیز همان کد را باید بخوانیم . در مرحله نصب کف ستون باید دقت شود تا بلت ها به اندازه کافی از کف ستون بیرون بزنند تا امکان پیچ شدن ستون های سوله هنگام نصب فراهم شود .

در عکس زیر نصب ناصحیح یک بلیت را می بینیم


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد بررسی زمین پروژه از نظر عوارض ( پستی وبلندی)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.