فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سیگنال ژنراتور

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله سیگنال ژنراتور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سیگنال ژنراتور


دانلود مقاله سیگنال ژنراتور

 

مشخصات این فایل
عنوان: سیگنال ژنراتور
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 8

این مقاله درمورد سیگنال ژنراتور می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله سیگنال ژنراتور می خوانید :

سیگنال ژنراتور چیست؟
دستگاهی که قادر به تولید سیگنالها یا امواج الکترونیکی با مقدار دامنه ( ولتاژ ) و فرکانس مورد نظر ما میباشد  و برای وارد کردن به مدار و دیگر کارها آن را به خروجی میفرستد سیگنال ژنراتور نامیده میشود.
تفاوت فانکشن ژنراتور با سیگنال ژنراتور در چیست؟
بسیاری از افراد فکر میکنند فانکشن ژنراتور و سیگنال ژنراتور با هم تفاوتی ندارند .سیگنال ژنراتور و فانکشن ژنراتور از مهم ترین دستگاههایی هستند که کابرد زیادی دارند. میتوان گفت ماهیت این دو ژنراتور مثل هم است و هر دو وظیفه تولید سیگنال متناوب تولید میکنند. اصلی ترین تفاوت این دو مولد در نوع سیگنالی میباشد که آنها تولید میکنند. فانکشن ژنراتورها قادرند انواع سیگنال های مربعی ، سینوسی، مثلثی و .. را تولید کنند ، در حالی که سیگنال ژنراتور فقط سیگنال سینوسی تولید میکند. تفاوت دیگر سیگنال ژنراتور با فانکشن ژنراتور  در دامنه سیگنال و میزان فرکانس میباشد. کلا فرکانس سیگنالی که توسط فانکشن ژنراتورها تولید میشود از فرکانس سیگنالی که سیگنال ژنراتورها تولید میکنند کمتر میباشد. پس سیگنال ژنراتورها قادرند سیگنالهایی با فرکانس بالا ایجاد کنند ، به عنوان مثال فرکانس تولیدی در مدل های معمولی تا 150 مگا هرتز قابل تنظیم میباشد. در فانکشن ژنراتورهای معمولی فرکانس تولیدی  حدود  2،3 مگاهرتز  میباشد. شرایط در دامنه سیگنال هست. در سیگنال ژنراتورها دامنه سیگنال های تولیدی خیلی کم و  حدودا چند ده میلی ولت میباشد. در فانکشن ژنراتورها دامنه سیگنال های تولید شده خیلی از سیگنال ژنراتورها بیشتر است. دامنه سیگنال در فانکشن ژنراتورهای معمولی در حدود 10 تا 20 ولت پیک تا پیک میباشد.

معرفی دستگاه :  این دستگاه یک سیگنال ژنراتور با خروجی فرکانسی بالا در رنج فرکانسی 0 تا 150 مگا هرتز می باشدکه تفاوت اساسی آن با سیگنال ژنراتورAF در بالابودن رنج فرکانس تولیدی و قابلیت مدولاسیون داخلی می باشد.
کاربرد‌های سیگنال ژنراتور RF : با توجّه به محدوده ی فرکانسی سیگنال ژنراتور RF بیشترین کاربرد در انجام مدولاسیون آزمایشگاهی و تنظیم IF‌های رادیو, تلویزیون و همچنین مدارهای الکترونیکی را که با فرکانس بالا کار می‌کنند میباشد.

طریقه استفاده : برای استفاده از این دستگاه ابتدا دوشاخ آنرا به برق متصل می کنیم ، سپس کلید ON/OFF را روی حالت ON قرار می دهیم . برای تولید فرکانس موردنظر ابتدا کلید رنج را روی رنج فرکانسی موردنظرمیگذاریم مثلا برای فرکانس 50 مگا هرتز آنرا روی ردیف 40 تا 80 مگا هرتز قرارمیدهیم سپس ولوم اصلی تنظیم فرکانس را طبق رنج مورد نظر تنظیم میکنیم . حال سیگنال مورد نظررادرخروجی داریم....

بخشی از فهرست مطالب مقاله سیگنال ژنراتور

انواع سیگنال:
فانکشن ژنراتور چیست؟
سیگنال ژنراتور چیست؟
تفاوت فانکشن ژنراتور با سیگنال ژنراتور در چیست؟
معرفی دستگا
مزایا


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سیگنال ژنراتور
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.