فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت مانومتر و لوله بوردن

اختصاصی از فی دوو دانلود پاورپوینت مانومتر و لوله بوردن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت مانومتر و لوله بوردن


دانلود پاورپوینت مانومتر و لوله بوردن
مسئله فشار و شناسایی آن از قرن 17 آغاز شده است. در این قرن بررسی های وسیعی بروی ساخت پمپهای خلا و تغییر فشار صورت گرفت. در سال 1643تریچلی (شاگردگالیله )Torriceli
برای اولین بار موفق به ساخت بارومتر شد.
به دلیل رابطه ای که سرعت و فشار در معادله انرژی با یکدیگر دارند در بسیاری از وسایلی که برای تعیین سرعت یا دبی جریان بکار میروند، لازم می آید که فشار اندازه گیری شود.
مانومتر
از یک لوله شیشه ای مدرج با یک مخزن حاوی مایع غیرفرار یا با فراریت کم،مانند جیوه-آب-الکل ،روغن سیلیکون و یا سیالات دیگر تشکیل شده است و بر اساس موازنه نیروی حاصل از فشار در مقابل نیروی حاصل از وزن ستونی از مایع کار می کنند.
¡ساده ترین مانومتر، پیزومتر نامیده میشود .

پیزومترها معمولا برای اندازه گیری فشارهای مثبت در مایعات بکار میروند.

لوله ای شیشه ای است که به طور قائم نصب شده و انتهای آن به فضای داخل مخزن متصل میگردد.مایع در لوله صعود میکند تا اینکه تعادل برقرار شود.آنگاه برای تعیین فشار در هر نقطه کافی است فاصله ی قائم آن نقطه تا سطح مایع داخل لوله قرائت شود.

روشن است که پیزومتر برای اندازه گیری فشارهای نسبی منفی بکار نمی آید، زیرا در این صورت هوا از طریق لوله به مخزن جریان خواهد یافت.
اندازه گیری فشارهای زیاد عملی نیست، زیرا
مستلزم استفاده از یک لوله قائم بسیار بلندخواهد شد.
لوله بوردن:
در این فشارسنج یک لوله ی فلزی خمیده وجود دارد که انتهای آن بسته است.ابتدای لوله به محلی که فشار آن باید اندازه گیری شود،متصل میشود.
در ساده ترین شکل از یک لوله با سطح مقطع بیضی شکل و به صورت قطعه ای از یک دایره تشکیل شده که یک انتهای آن ثابت و متصل به ورودی فشار مجهول و انتهای دیگر آن متحرک و بسته می باشد.اگر فشاردرونی لوله بیشتر از فشار بیرونی گردد مقطع بیضوی لوله تمایل به مدور شدن و لوله نیز تمایل به راست شدن داشته که نتیجه آن یک تغییر شکل الاستیک در انتهای متحرک لوله می باشد.انتهای آزاد لوله به یک قطعه ربع دایره ای و آن نیز از طریق یک چرخ دنده کوچک به یک عقربه متحرک بر روی صفحه مدرج متصل است.

وقتی که فشار درداخل لوله افزایش می یابد، لوله تمایل پیدا میکند که مستقیم شود و انتهای آن حرکت میکند.حرکت انتهای لوله توسط مکانیزمی باعث حرکت عقربه میشود.

هنگامی که فشار داخل و خارج لوله برابر باشد، صرف نظر از اینکه فشار چقدر باشد، عقربه صفر را نشان میدهد.

شامل 34 اسلاید powerpoint

 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مانومتر و لوله بوردن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.