فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق قطعات کامپیوتر

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق قطعات کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 تحقیق قطعات کامپیوتر در 27 صفحه با فرمت ورد شامل بخش های زیر می باشد:

 

بخشی از تحقیق:

 

قبل از پرداختن به بحث های تخصصی پیشرفته تر ، مروری خواهیم داشت بر اجزا و قطعات کامپیوتر . بدون قطعات آورده شده در زیر ، نمیتوانید کامپیوتری را مونتاژ کنید .

Case ( بدنه اصلی)

محفظه ای است که قطعات کامپیوتر در آن مونتاژ میشود . این جعبه بیشتر از فلز ساخته میشود . البته انواعی از آن نیز با پلاستیک و یا ترکیبی از فلز و پلاستیک ساخته میشوند .

Power supply (منبع تغذیه)

نیروی الکتریسیته را به دیگر اجزای کامپیوتر میرساند . منبع تغذیه معمولا همراه با بدنه اصلی کامپیوتر میباشد .

CPU (پردازنده)

در واقع ، مغز کامپیوتر است . انتخاب یک پردازنده ، مهم ترین فاکتور قدرت کامپیوترمحسوب میشود .

پنکه خنک کننده پردازنده (fan)

پنکه کوچکی ایت که در روی پردازنده نصب میشود و گرمای آن را دفع میکند . این قطعه معمولا بر روی پردازنده های مدل 486DX2  به بالا نصب میگردد .

motherboard (برداصلی)

برد سخت افزاری نسبتا بزرگی است که دیگر قطعات کامپیوتر به آن متصل میشوند . پردازنده ، حافظه اصلی ، کارت گرافیکی ، دیسک سخت ، فلاپی و درایو CD و دیگر کارتهای ورودی – خروجی بر روی برداصلی نصب میشوند  .

 

RAM (حافظه اصلی)

کارت های کوچک شامل RAM که در برداصلی نصب میشوند . RAM یکی از قطعات اساسی است که مورد استفاده کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف قرار میگیرد . از حافظه اصلی اغلب با واژه SIMM ² که یک نام کوتاه شده است ، یاد میشود .

کارت گرافیکی

کارتی کوچک و قابل نصب در برداصلی و شامل چیپ های مخصوص برای تولید سیگنال هایی است . این سیگنال ها برای به نمایش درآوردن متن (Text) و گرافیک در صفحه نمایش تولید میشوند .

صفحه نمایش

یک صفحه نمایش ، مانند تلویزیون است که متن و گرافیک بر روی آن ظاهر میشود . صفحه نمایش از دستگاه های خروجی محسوب میشود ...

.

.

.

حافظه اصلی

حافظه اصلی کامپیوتر از تراشه هایی از نیمه هادی ها که بر روی کیت هایی نصب شده اند ، ساخته شده است . این کیت ها را SIMM می گویند . برداصلی پنتیوم برای به کارگیری حافظه های 72 پین استاندارد ، طراحی شده است . اگر شما زبانه های فلزی انتهای حافظه 72 پین را بشمارید ، متوجه خواهید شد که چرا نام این مدل را 72 پین نهاده اند .

بیشتر بردهای اصلی پنتیوم دارای چهار سوکت 72 پین هستند . این چهار سوکت ، خود به دو دسته تقسیم میشوند : بانک 0 که شامل 2 سوکت ، و بانک 1 که باز هم شامل 2 سوکت است . شما باید حداقل 2 سوکت یعنی یک بانک را پرکنید . یعنی از حافظه بصورت جفت استفاده کنید . از یک حافظه تکی نمیتوانید استفاده کنید . همچنین به این نکته نیز توجه کنید که بانک 0 باید قبل از بانک 1 پر شود . به عنوان مثال برای اینکه به یک سیستم ، 16 مگابایت حافظه اضافه کنید ، باید دو حافظه 8 مگابایتی را در بانک 0 وارد کنید . البته راه دیگر این است که از چهار حافظه 4 مگابایتی استفاده کنید ، در این صورت هردو بانک 0 و 1 پر میشوند .

¡ مقدار حافظه به کار رفته در SIMM

نشان دهنده مقدار حافظه ای است که یک ماژول حافظه ، به کامپیوتر اضافه میکند . این گنجایش به وسیله مقیاس  (مگابایت) اندازه گیری میشود (برای میلیون ها بایت) .

¡ زمان دسترسی به اطلاعات

از این طریق میتوانید بفهمید که زمان موردنیاز برای دسترسی به اطلاعات ، چقدر است . واحد اندازه گیری این زمان ns است (یک بیلیونیوم ثانیه) . در مثال های بالا ، حافظه 4 مگابایتی ، 70 نانو ثانیه است ، درحالی که حافظه 8 مگابایتی 60 نانوثانیه میباشد . برای پنتیوم 133 مگاهرتز به بالا ، بهتر است از حافظه های 60نانوثانیه و یا سرع تر استفاده کنید . توجه کنید که بهتر است که همه حافظه های به کار رفته در کامپیوتر ، یک سرعت مشابه داشته باشند .

¡ حافظه های با پریتی و یا بدون پریتی

همیشه به این نکته توجه کنید که آیا حافظه خریداری شده توسط شما ، دارای بررسی کننده پریتی است یا خیر .

پریتی جزئی از حافظه است که کارایی حافظه کامپیوتر را مورداعتماد میکند . هر یک بایت حافظه بدون پریتی شامل 8 بیت است ، درحالی که هریک بایت حافظه با پریتی ، شامل 9 بیت میباشد . این یک بیت اضافی ، آزمایش کننده پریتی است که به منظور بالا بردن ضریب اطمینان اطلاعات موجود در 8 بیت حافظه ، به کار برده شده استن . در صورتی که حروف زیر را بر روی حافظه مشاهده کردید ، می توانید پی ببرید که حافظه شما با پریتی است :

1X36 ، 2X36 و یا 8X36

توجه : بسیاری از بردهای اصلی امروزی به گونه ای طراحی شده اند که حافظه های بدون پریتی با آنها سازگار باشد . توجه داشته باشید که حافظه خریداری شده توسط شما ، باید با برداصلی همخوانی داشته باشد .

در صورتی که میخواهید به هنگام رد و بدل شدن اطلاعات در حافظه ، ضریب اطمینان بالا باشد ، یک برداصلی را انتخاب کنید که با حافظه با پریتی به خوبی سازگاری داشته باشد .

حافظه های EDO و یا غیر EDO

EDO 1 نوع جدیدی از حافظه SIMM است که 10 تا 15 درصد سریع تر از حافظه های معمولی عمل میکند . این حافظه درتمامی بردهای اصلی پنتیوم که دارای سوکت های 72 پین هستند ، قابل نصب است ، اما این 15 درصد سرعت اضافه ، تنها هنگامی به دست می آید که ما بردی را به کار برده باشیم که به خوبی با حافظه EDO سازگار باشد . به خاطر داشته باشید که حافظه SIMM را به صورت جفت خریداری کنید . همچنین توصیه میشود حافظه هایی خریداری کنید که توسط یک کارخانه ساخته شده و از یک مدل باشند . فراموش نکنید که برای برداصلی پنتیوم ، از حافظه EDO استفاده کرده و از سرعت بیشتر آن لذت ببرید ....


 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق قطعات کامپیوتر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.