فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کار کامپیوتر در سیستم های برقی

اختصاصی از فی دوو کار کامپیوتر در سیستم های برقی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فیوز وسیله ای است برای حفاظت مدارهای الکتریکی در مقابل جریان زباد میباشد که از یک سیم حرارتی یا المان که معمولاً از مس یا نقره بوده تشکیل شده و بازاء جریان بخصوصی در زمان معینی ذوب میشود. گاهی ممکن است چند المان بصورت موازی در یک فیوز استفاده شود. المان فیوز در داخل محفظه ای پرشده از براده سرامیک یا خاک نرم کوارتز قرار گرفته تا جرقه حاصل از قطع شدن آن سریعتر خنک شده وقطع گردد.

در صورت انتخاب صحیح فیوز جریان اتصال کوتاه بقدری سریع قطع میشود که این جریان فرصت خسارت وارد کردن به دستگاه های الکتریکی را پیدا نمیکند از طرف دیگر به لحاظ ارزان بودن، وسیله بسیار خوبی برای حفاظت شبکه های با سطح اتصال کوتاه کم است.

بدنه فیوز معمولاً سرامیک و گاهی نیز از جنس رزین که توسط الیاف فایبرگلاس تقویت شده میباشد. در بعضی از فیوزهایی که در شبکه های فشار ضعیف بکار می روند (نوع فشنگی) برای تشخیص سالم بودن فیوز از یک پولک به رنگهای مختلف استفاده میشود که توسط یک سیم مقاومتی نگه داشته است.

پس از سوختن المان فیوز سیم مقاومتدار نیز مسدود و پولک فلزی که تحت کشش فنر کوچکی قرار داشته آزاد و بطرف بیرون کشیده میشود که نشان میدهد فیوز سوخته است.


دانلود با لینک مستقیم


کار کامپیوتر در سیستم های برقی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.