فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق علمی درباره تاثیر مدیریت اندازه درخت مرکبات بر تولیدات میوه

اختصاصی از فی دوو تحقیق علمی درباره تاثیر مدیریت اندازه درخت مرکبات بر تولیدات میوه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق علمی درباره تاثیر مدیریت اندازه درخت مرکبات بر تولیدات میوه


تحقیق علمی درباره تاثیر مدیریت اندازه درخت مرکبات بر تولیدات میوه

فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 22 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

      تاثیرات برداشت، پیوند درخت و هرس درختان به عنوان اقداما ت مدیریتی اندازه ی درخت در زمانی که با دست و روشهای  مکانیکی برداشت شد، مورد تحقیق قرار گرفت. در کل ، در مقایسه با ردیف بوته های پرچین، برداشت درختی تولیدات میوه را فقط یک سال کاهش داد. در حالی که پیوند درخت تولیدات میوه را 14 تا 7 درصد بیش از تمام سال  کاهش داد.همچنین هرس سالیانه ی درخت، تولیدات میوه را به میانگین 20 درصد کاهش داد. بازدهی برداشت میوه برای شیکرهای تند درخت میانگین 90 درصد است .در مقایسه با برداشت دستی میوه شیکرهای هوا و تنه ی درخت تولیدات میوه را به ترتیب 8 و 15 درصد کاهش داد.

 

مقدمه

       بیشتر درختان پرتقال با بیش از 30 سا ل سن m 6/7×m6/7 یا بیشتر فضا اشغال می کنند. اگر چه در سه دهه ی اخیر بسیاری از درختان نزدیک تر از m6/7 در ردیفی در کاشتن انبوه مالی برای بدست آوردن تولیدات میوه ی عالی در هکتار قرار داداه شده اند. سوالات بعدی راجع به مدیریت این کاشت در زمانی که سایبان های درختی، شروع به رقابت برای فضای در دسترس در ردیف داخلی می کنند مطرح می شود.

الف)احتمالاً درختان موجود در دریف داخلی به عنوان اصله های فردی یا مضاعف  توسط هرس حفظ می شوند.(ب) بعضی از آنها احتمالاً بایدبرداشته شوند یا (ج) احتمالاً آنها اجازه ی رشد با همدیگر در یک ردیف بوته های درچین را می دهندو آیا احتمالاً ارتفاع درخت با هرس کردن کنترل می شود. با برداشت دستی سنتی، درختان کوتاه ترجیح داده می شوند و فضاهای زیاد ردیف داخلی برای مکان جعبه های میوه و حرکت ضربدر نردبان، ظروف و دستگاه های میوه چینی نیاز است. کارآیی سیستمهای برداشت مکانیکی ممکن است با اقدامات مدیریتی ارتفاع درخت و فضای داخلی  متفاوت باشد.اهداف مطالعه ی گزارش شده در این مقاله تاثیر چندین مورد از اقدامات مدیریتی و روشهای برداشت و تولیدات میوه  و کارآیی برداشت مکانیکی را تعیین می کند(1).

مواد و روشها

دوازده مطالعه شامل ترکیبات اقدامات مدیریتی اندازه ی سه درخت ، پیوند درخت، هرس و برداشت درخت،و دو روش برداشت (مکانیکی و دستی) که در زمان 80-1979 (جدول1 را ببینید) شروع شدند، می باشد درختان در چهار مکان درخت زار برای این

مطالعات که گستره ی سنی از 28 تا 7 سال است انتخاب شدند و مکان ها در سراسر محوطه محصول مرکبات با دورترین مکان ها 4 و 1  که تا 260 کیلومتر جدا شده قرار دارند. فضای بین ردیف در همه ی مکانها 6/7متر بود و در فضای بین درختان یا وسط آن برای حرکت تجهیزات در یک عرض دو متری ادامه پیدا کند فضای درخت بین ردیفی گستره ای از 35 تا 7/2 متر است(1).در مطالعه ی  (1) (جدول1) 90 درخت در 5 تکثیر و تولیدات از سه درخت در هر زمین گرفته شدند. اصل آن 3/0 متر در کاشتن ردیف داخلی یک ردیف بوته های پرچین 429 درخت (T/ha) بود و با انتقال هر درخت دیگری( 1 اصله درخت،  T/ha214) و انتقال درخت چهارم (T/ha322 و 3 اصله درخت) مقایسه شدند .در مطالعه ی 10، اصل 7/2 متر در کاشتن ردیف داخلی (T/ha476) با انتقال هر درخت پنجم (چهار اصله درخت T/ha381) بر روی 24 درخت مقایسه و میوه از زمینهای 2 درختی در 6 تکثیر  دستی برداشت شد(1).


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق علمی درباره تاثیر مدیریت اندازه درخت مرکبات بر تولیدات میوه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.