فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تمرکز فکر

اختصاصی از فی دوو تمرکز فکر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تمرکز فکر


تمرکز فکر

بخشی از متن اصلی :

.تلاش جسمی بیش ازحد به تنهایی ، نه تنها شما را به آرزوهایتان نمی رساند ، بلکه باعث از بین رفتن انرژی و ایجاد بیماریهای روحی و جسمی نیز می گردد.

 ثمره تمرکز فکر چیست ؟

افراد بنا به اهدافی که دارند و بر اساس مشاغل خود جوابهای گوناگونی به این سوال خواهد داد صرف نظر از اهداف اختصاصی افراد نتایج و فوائدعمومی و همگانی تمرکز فکر را می توان مورد اشاره قرار داد .اولین و مهمترین ثمره برخوردار بودن از تمرکز فکری کسب آرامش روحی و اعتماد به نفس است . تمرکز خوب موجب یادگیری بهتر    می شود و حافظه ای امین تر برای انسان به وجود می آورد تشتت فکری که در موقعیت های حساس موجب دستپاچگی و خرابکاری می شود و فرد را به ماشینی بدون کنترل تبدیل می کند با تمرینات تمرکز از بین می رود . فرد به انتضام فکری می رسد و چیزی نمی تواند در او تولید اظطراب نماید . زیرا فردی که دارای تمرکز فکر است به هر چیز همانقدر می اندیشد که ارزش آن را دارد و هیچ فکری نمی تواند سرکشی کند. با بدست آوردن توانایی تمرکز قوی انسان قادر است علیرغم شدت برخی از حوادث یا رویدادها خود را از تاثیر و آلودگی آنها دور نگه دارد . بعبارت ساده تر می تواند از تاثیرات منفی محیط بر حذر باشد و با عوامل مخرب هماهنگی نکند .فردی که دچار عدم تمرکز است مانند بازیچه منفعلی است که ساعتها اسیر یک فکر بی سرانجام می گردد و بلاخره به هیچ نتیجه ای هم نمی رسد و جزء خستگی روحی چیزی عایدش نمی گردد در صورتی که با تسلط بر جریان افکار می توان فعالانه ، افکار ناخواسته و تحمیلی را به کناری زد و ...

 

تمرکز فکر ، حافظه و یادگیری  

هر انسانی ، با تجربه ، بر این مطلب ، آگاه می شود که بدون تمرکز فکر قادر نخواهد بود مطالب و مهارتهای جدید را یاد بگیرد یادگیری نتیجه استفاده از اندوخته های حافظه است حافظه چیزی را ظبط و اندوخته می کند که به آن سپرده شود و تمرکز و دقت به یک موضوع به معنی سپرده شدن آن موضوع به یک حافظه است . پس آنچه که مطلب به حافظه سپرده نمی شود یادگیری صورت نخواهد گرفت . تحقیقات روانشناسی یادگیری ثابت کرده است که انسان در یک زمان قادر است فقط مقدار محدودی از مطالب و اطلاعات را جذب و ذخیره کند یاد بگیرد ، تحلیل نماید و با اطلاعات قبلی تلفیق نماید . پس انسان برای یاد گرفتن و به خاطر سپردن باید بر موضوع یادگیری چنان دقت و توجه نشان دهد که مطالب و مسائل فرعی نتوانند در یادگیری او اختلال ایجاد نمایند . پس برای داشتن حافظه امین تر و قدرت یادگیری بهتر ، انسان باید بتواند علیرغم وجود عوامل دیگر آنها را نادیده انگاشته ، بر موضوع مورد نظر خود تمرکز نماید .

 معجزه ای به نام ذهن

انسان بزرگترین شگفتی آفرینش است و ذهن او قدرتمندترین ابزار موجود در جهان هستی . نیروی ذهن از تولد تا مرگ با شماست و این تنها قدرتی است که حتی لحظه ای از شما جدا نمی شود  .

آثار عظیم و قابل تحسینی که در طی حیات بشر بوجود آمده است ، قطعا به دلیل استفاده از این نیروی عظیم درونی بوده است .

 

این فایل به همراه چکیده  و متن اصلی تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

تعداد صفحات : 62


دانلود با لینک مستقیم


تمرکز فکر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.