فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

شیمی محاسباتی - روش های مکانیک کوانتومی - توابع پایه - مجموعه پایه - نظریه تابعی چگالی

اختصاصی از فی دوو شیمی محاسباتی - روش های مکانیک کوانتومی - توابع پایه - مجموعه پایه - نظریه تابعی چگالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

شیمی محاسباتی - روش های مکانیک کوانتومی - توابع پایه - مجموعه پایه - نظریه تابعی چگالی


 شیمی محاسباتی - روش های مکانیک کوانتومی - توابع پایه - مجموعه پایه - نظریه تابعی چگالی

 شیمی محاسباتی

مقدمه

در این شاخه از علم شیمی برای حل مسائل شیمیایی از یک­سری الگو­های مولکولی و یا روش ­های محاسباتی استفاده می ­شود. این روش­ ها به صورت خیلی گسترده به قدرت و امکانات کامپیوتری وابسته می ­باشند. از این رو با پیشرف ت­هایی که در علوم کامپیوتری صورت گرفته برنامه ­های مربوط به روش­ های محاسباتی خیلی سریع گسترش پیدا کرده ­اند. استفاده از شیمی محاسباتی می ­تواند در موارد زیادی مؤثر باشد، از آن جمله می­ توان به موارد زیر اشاره نمود:

ـ ارتباط ویژه ­ای بین ساختارهای شیمیایی و خواص شیمیایی می ­تواند ایجاد کند.

ـ نتایج محاسباتی در سنتز ترکیبات می­ توانند مؤثر باشند.

ـ روش­ های محاسباتی و نتایج حاصل از آن می ­تواند مولکول­ هایی را طراحی کند که با سایر مولکول­ ها به گونه­ ای خاص برهم کنش داشته باشد (طراحی دارویی).

از جمله پیش ­بینی­ هایی که این روش­ های محاسباتی برای مولکو ل­ها و واکنش­های شیمیایی مربوط ارائه می ­دهند، می­توان به واکنش ­پذیری مولکول ­ها، گشتاور­های چندقطبی، انرژی­ های برهم کنش، اثرات استخلافی، توزیع بار در مولکول­ ها، انرژی یونش، انرژی الکترون خواهی، گرمای تشکیل واکنش، انرژی فعال­سازی، انرژی­ ها و ساختارهای مولکولی (پایداری گرماشیمیایی)، مسیرهای سینیتکی واکنش ­ها، ارائه سازوکار واکنش ­ها، فرکانس­ های ارتعاشی (طیف­ های IR و رامان)، انتقالات الکترونی (طیف­ های UV)، اثرات جابه ­جایی مغناطیسی (طیف ­های NMR) اشاره کرد.

روش ­های شیمیایی محاسباتی می ­توانند برای مسائل فیزیک حالت جامد نیز استفاده شوند. ساختارهای الکتریکی یک بلور اصولاً توسط ساختارهای پیوندی توصیف می ­شود که انرژی اوربیتال­ های الکترونی را برای هر نقطه در قسمت بریلوینمشخص می ­کند. محاسبات نظری در زمینه انرژی اوربیتالی می توانند جهت انجام محاسبات ساختار پیوندی به­ کار برده شوند. محاسبات ساختار پیوندی برای سیستم­ های بسیار پیچیده انجام شده است ولی هنوز برنامه­ های مربوط به این محاسبات به حد کافی سریع نیستند و انجام این­گونه محاسبات نیاز به وقت کافی دارد.

انرژی برای سیستم­های بزرگ با استفاده از مکانیک مولکولی تعیین می­شود. روش­ های تعیین انرژی برای پیش­گویی ساختارهای مولکولی عبارتند از:

ـ روش­ های مکانیک مولکولی

ـ روش­ های اصول اولیه ساختار الکترونی

ـ روش­ های نیمه­ تجربی

ـ روش ­های نظریه تابعی چگالی (Density functional theory)

روش­های مکانیک مولکولی

این روش­ ها با توجه به این­که کاری با تابع موج و یا هامیلتونی الکترونی ندارند، روش­ های مکانیک کوانتومی واقعی نیستند. روش­ های مکانیک مولکولی کاملاً تجربی هستند و قادرند مولکول­ های بسیار بزرگ آلی و آلی ­فلزی (تا چند هزار اتم) را مورد بررسی قرار دهند. برای تعیین آرایش ­های هندسی پایدار مولکول­های بزرگی که از واحدهای شیمیایی معمولی نظیر پیوندهای C-C، C-H،C-O و غیره تشکیل شده ­اند، روش­ های نیمه تجربی به طور معمول کاملاً قابل اعتماد و......

فهرست مطالب

                                                                    مقدمه

روش های مکانیک مولکولی.. 

روش های آغازین یا ab initio

روش هارتری ـ فاک... 

 توابع پایه

توابع نوع اسلیتر

توابع نوع گوسین..

مجموعه های پایه.

 مجموعه های پایه کمینه.

 مجموعه های پایه توسعهیافته.

مجموعه های پایه دوتایی ـ زتا

مجموعه های پایه شکافته ـ ظرفیتی..

مجموعه های پایه قطبشی..

مجموعه های پایه نفوذی..

روش های نیمه تجربی..

نظریه تابعی چگالی (DFT).

مقدمه.

مسئله بس ذره ای..

نظریه هوهنبرگ کوهن..

معادلات کوهن-شم..

تابعی های تبادلی-همبستگی..


دانلود با لینک مستقیم


شیمی محاسباتی - روش های مکانیک کوانتومی - توابع پایه - مجموعه پایه - نظریه تابعی چگالی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.