فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل فلش فارسی سامسونگ GALAXY SM-G920i آندروید 6.0.1

اختصاصی از فی دوو فایل فلش فارسی سامسونگ GALAXY SM-G920i آندروید 6.0.1 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل فلش فارسی سامسونگ GALAXY SM-G920i آندروید 6.0.1


فایل فلش فارسی سامسونگ GALAXY SM-G920i آندروید 6.0.1

رام رسمی آندروید 6.0.1 برای گوشی سامسونگ SM-G920i 

مدل = SM-G920i 

نام مدل =  Galaxy S6

نوع فایل = تک فایل قابل فلش با اودین

مشخصه ورژن رام =G920IDVS3EPJG

ورژن آندروید= 6.0.1

تاریخ انتشار رام =20.10.2016

تاریخ سطح امنیت =01.10.2016

زبان = فارسی

منطقه =خاورمیانه KSA

آموزش رایگان فلش زدن گوشی و تبلت های سامسونگ با اودین Odin


دانلود با لینک مستقیم


فایل فلش فارسی سامسونگ GALAXY SM-G920i آندروید 6.0.1

دانلود مقاله برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی


دانلود مقاله برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی

 

مشخصات این فایل
عنوان: برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 48

این مقاله در مورد برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی

مفهوم برنامه ریزی
هرفردی درزندگی آرزوها، خواسته هاوآرمانهایی دارد، غالباً خواسته هایی برآورده می‌شوند که مبتنی بر امکانات ومحدودیتهای موجود (واقعیتها) بوده وبرای تحقق یافتن آنها تدابیردرستی اتخاذگردد. لذادرابتدا میتوان برنامه‌ریزی راطراحی ونقشه کشی برای رفع نیازها ورسیدن به آرزوها وخواسته‌ها تعریف کرد.
برنامه‌ریزی به عنوان وسیله، درحقیقت نوعی استراتژی است که از طریق فراهم کردن امکانات ومنابع به روش علمی ومنظم در راستای اهداف معینی تدوین می‌شودودراین صورت هدف عمده آن، استفاده بهتر از امکانات موجود خواهد بود....(ادامه دارد)

برنامه‌ریزی آموزشی چیست؟
برنامه آموزشی کلیّه ابعادوارکان آموزش وپرورش رادربرمی گیرد، وتمام انواع آموزش وپرورش چه اجتماعی، اقتصادی، فردی وچه ابتدایی، متوسطه یا عالی، که به طور رسمی یا غیررسمی توسط سازمان‌‌های آموزش وپرورش ویامؤسّسات وسازمانهای دیگر اجرا می‌شود را شامل می‌گردد. ودامنه آن ازانواع دیگر برنامه‌ریزی درآموزش وپرورش وسیع تراست.
آموزش وپرورش یکی ازنهادهای اصلی جامعه است که تعلیم وتربیت وساختن انسانهای مطلوب جامعه را برعهده دارد، وبرای پرورش افرادجامعه باید یک نظام آموزشی کارآمدبه وجود آید.
زمانی می‌توان ازنظام آموزشی کارآمدبرخورداربودکه ازنیازهای واقعی جامعه اطّلاعات کافی در دست داشته باشیم وبراساس آن اطّلاعات، هدفهای مناسبی راطراحی کنیم وبرای رسیدن به آن اهداف، روش‌های صحیح آموزشی راانتخاب کنیم....(ادامه دارد)

مدیریت منابع انسانی:
کارآیی واثربخشی یک سازمان تاحد و قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت وکاربرد صحیح ومؤثر منابع انسانی بستگی دارد. طبیعی است که هرقدرسازمان ومؤسسات وبنگاه‌ها وسیع تر، گسترش یافته تر و متنوع تر شوند، به مشکلات واهمّّیّت ادراره این نیروی عظیم افزوده می‌شود. بنابراین مدیران باید به دانش وبینش لازم جهت مواجه شدن وحلّ مشکلات این عامل پیچیده و حساس مجهز شوند. «البتّه انتخاب واژه مدیریت منابع انسانی به جای واژه‌های متداول دیگر، ازجمله مدیریت نیروی انسانی، به انگیزه این واقعیت است که انسان درسازمان تنها نیروی کارویا ابزار نبوده و نیست، بلکه منبعی خدادادی است که جان وروح سازمان منوط به وجوداوست»....(ادامه دارد)

رویکردی استراتژیک به فرایند برنامه‌ریزی آموزش:
سازمانهای صنعتی را می توان تعیین کننده مسیر اصلی توسعه یافتگی کشور محسوب کرد. چرا که در فراهم سازی شرایط اشتغال، تولید، ارز آوری و در عین حال ایجاد ثبات اقتصادی کشورنقش مهمی را ایفا می کنند. بدیهی است که در چنین شرایطی افزایش توانمندی جهت مقابله با رقبای داخلی و خارجی نیازمند در اختیار داشتن برنامه‌های مدون و استراتژی روشن سازمانی به ویژه در زمینه توسعه منابع انسانی به لحاظ کیفی است. چرا که این امر مهم به وسیله منابع انسانی کار آزموده تحقق خواهد یافت و سازمانها نیز به این نکته واقف شده‌اند که راهی جز توجه جدی به توسعه کیفی منابع انسانی خویش ندارندو این توسعه کیفی تنها از طریق طراحی مکانیسم‌های عملی و کاربردی آموزش یعنی برنامه ریزی آموزشی صورت پذیرفته و به سازمان کمک می کند تا اطمینان یابد که آیا می تواند برنامه‌های...(ادامه دارد)

نتیجه گیری
آنچه که برنامه ریزیهای استراتژیک آموزشی بدان جهت مهم هستند که در راستای استراتژی سازمانی تدوین شده و مورد حمایت مدیریت ارشد سازمان قرار می گیرند و اجرای موثر آنها دستیابی به بهترین منافع سازمانی و نیازهای علمی آینده سازمان را محقق می سازد. اجرای دقیق برنامه‌های استراتژیک آموزشی نه تنها به ارتقای کیفی عملکرد کارکنان و بهبود بهره‌وری سازمان خواهد انجامید بلکه حتی کاهش هزینه هایی را که از راه پایین بودن بهره‌وری پدید می آیند را نیز در پی خواهد داشت. به عبارت دیگر، مهمترین اهدف عمده این برنامه‌ها شامل کمک به طراحی و مدیریت بهسازی است. به طوری که کارکنان بتوانند کار خود را بهتر انجام دهند. ضمن اینکه در اثر به کارگیری موثر این نوع برنامه ریزی اقداماتی مانند نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی بیشتر به گونه فعالیتهای پویا،...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی

مقدمه
مفهوم برنامه ریزی
تعریف برنامه‌ریزی:
مراحل برنامه‌ریزی:
اصول برنامه‌ریزی:
برنامه‌ریزی آموزشی چیست؟
اهمّیّت برنامه‌ریزی آموزشی:
برنامه‌ریزی نیروی انسانی (man power planning):
تعریف و مفهوم توسعه انسانی:
تعریف ومفهوم منابع انسانی:
مدیریت منابع انسانی:
تعریف توسعه:
تعریف توسعه انسانی:
تعریف توسعه پایدار:
برنامه ریزی نیروی انسانی؛ پیشینه وضرورت:
نقش برنامه ریزی آموزشی در توسعه و تأمین نیروی انسانی:
رویکردی استراتژیک به فرایند برنامه‌ریزی آموزش:
استراتژی آموزش:
تدوین استراتژی برنامه‌های آموزشی:
...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست منابع مقاله برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی

-مایر، جرالد، سریز، دادلی، پیشگامان توسعه، ترجمه سید علی اصغر هدایتی و علی یاسری، تهران: انتشارات سمت، 1368، ص5
-بیگدلی، الیاس، نیازسنجی و ارایه چارچوب کلی آموزش مدیران مدارس راهنمایی شهرستان خدابنده، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، 1380، ص54 تا 57
-دیوید. فرد آر، مدیریت استراتژیک، ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1382، ص382
-حاج کریمی. عباسعلی، رنگریز. حسن، مدیریت منابع انسانی، نشر بازرگانی، ص44، 1379
-ج. دبیلو. پاتریک، موریس. جورج. ال، آکامپ. تی. ال، راهنمایی اجرایی برنامه ریزی استراتژیک، ترجمه منصور شریفی کلوبی، نشر آروین، ص 50 و 62، 1380
-دیوید. فرد آر، مدیریت استراتژیک، ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1382، ص 475-473
-کرامتی، محمد رضا. مقدمه ای بر برنامه ریزی استراتژیک در آموزش و پرورش، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول، 1374.
-مشایخ، فریده. دیدگاه‌های نودر برنامه ریزی آموزشی، سمت، چاپ پنجم، 1383.
-گروه مشاوران یونسکو، ترجمه دکتر فریده مشایخ؛ فرآیند برنامه ریزی آموزشی، انتشارات مدرسه، چاپ دوازدهم، 1382.    
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله برنامه‌ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی

دانلود تحقیق نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر


دانلود تحقیق نمایش های مختلف ماتریس اسپارس  و کاربرد آن در پردازش تصویر

مقدمه:
مجموعه عملیات  و روش هایی که برای کاهش عیوب و افزایش کیفیت ظاهری تصویر مورد استفاده قرار می گیرد، پردازش تصویر نامیده می شود.حوزه های مختلف پردازش تصویر را می توان شامل بهبود تصاویر مختلف پزشکی  مانند آشکار سازی تومور های مغز یا پهنای رگ های خونی و ... ، افزایش کیفیت تصاویر  حاصل از ادوات نمایشی  مانند تصاویر تلویزیونی  و ویدیویی، ارتقا متون و شکل های مخابره شده در رسانه های مختلف مانند شبکه و فاکس و همچنین بهبود کیفیت روش های کنترل توسط بینایی ماشین و درک واقعی تر مناظر توسط ربات ها دانست.
اگرچه حوزه ی کار با تصاویر بسیار گسترده است ولی عموما محدوده ی مورد توجه در چهار زمینه ی بهبود کیفیت ، بازسازی تصاویر مختل شده، فشرده سازی تصویر و درک تصویر توسط ماشین متمرکز می گردد. در اینجا  سه تکنیک اول بررسی خواهد شد.
از آنجایی که برای کار روی تصاویر با پیکسل ها سروکار داریم و هر پیکسل نشان دهنده ی یک عنصر از یک آرایه ی دوبعدی است، کار روی تصاویر  همواره با  کار روی ماتریس ها عجین شده است. ماتریس اسپارس یا ماتریس خلوت ، ماتریسی است که درایه های صفر آن زیاد باشد و در نتیجه ذخیره ی عناصر صفر  مقرون به صرفه نیست و همواره سعی در کاهش ذخیره ی این عناصر است تا بتوان عملیات ماتریسی را سریع تر انجام داد.  در کار با تصویر با اینگونه ماتریس ها زیاد برخورد می کنیم . در این پروژه ابتدا تکنیک ها و روش های مختلف پردازش تصویر را معرفی می کنیم. در بخش بعد الگوریتم های موازی را شرح می دهیم که در GPU کاربرد دارند و با معماری موازی آشنا می گردیم. در بخش سوم برخی از الگوریتم های مربوط به ماتریس خلوت را مورد بررسی قرار می دهیم و در نهایت در بخش چهارم کاربرد این ماتریس ها را در پردازش تصویر معرفی خواهیم نمود.
و در آخر، پیاده سازی یکی از ا لگوریتم های مبحث فشرده سازی را  روی تصاویر باینری، انجام خواهیم داد و با یکی از الگوریتم های فشرده سازی مربوط به تصاویر باینری به نام Run length coding مقایسه خواهیم نمود.



بخش اول
روش های پردازش تصویر

توجه و روی آوردن به روش های پردازش تصاویر به اوایل سال 1920 باز می گردد، زمانی که عکس های دیجیتال برای اولین بار توسط کابل های زیردریایی از نیویورک به لندن فرستاده شد.با این حال، کاربرد مفهوم پردازش تصویر تا اواسط 1960 گسترش وپیشرفت چندانی نیافت. در  1960 بود که کامپیوتر های نسل سوم دیجیتال به بازار آمد که می توانست سرعت و حافظه بالای مورد نیاز برای پیاده سازی الگوریتم های پردازش تصویر رافراهم کند.
از آن پس، تجربه در این زمینه گسترش یافت. مطالعات و تحقیقات زیادی در این موضوع در علوم مختلف از جمله : مهندسی،  علوم کامپیوتر، علوم اطلاعات، فیزیک، شیمی، بیولوژی و داروسازی انجام شد.
نتیجه ی این تلاش ها در تکنیک های پردازش تصویر در مسائل مختلف - از بهبود کیفیت و بازیابی تصاویر گرفته تا پردازش اثر انگشت در مسائل تجاری – خود رانشان داد.
در این فصل بر آنیم که تکنیک ها و روش های مختلف پردازش تصویر را معرفی و بررسی کنیم. اما پیش از پرداختن به روش ها ، برخی تعاریف پایه را ذکر خواهیم کرد.
1-1 تصویر دیجیتالی:
تصویر به عنوان ترجمه image نشانگر یک شکل دو بعدی می باشد که توسط یک وسیله ی حساس به نور مانند دوربین به وجود آمده باشد. اما picture (عکس) نشانگر هر گونه شکل دو بعدی مانند یک تابلوی نقاشی و یا یک دست نوشته است. مقصود از تصویر دیجیتال ، digital image می باشد.
یک تصویر را می توان توسط تابع دوبعدی f(x,y) نشان داد که در آن x و y را مختصات مکانی و مقدار f در هر نقطه را شدت روشنایی تصویر درآن نقطه می نامند. اصطلاح سطح خاکستری نیز به شدت روشنایی تصاویر مونوکروم (monochrome)  اطلاق میشود . تصاویر رنگی نیز از تعدادی تصویر دوبعدی تشکیل می شود.
 زمانی که مقادیر x و y و مقدار f(x,y) با مقادیر گسسته و محدود بیان شوند ، تصویر را یک تصویر دیجیتالی می نامند. دیجیتال کردن مقادیر x و y را Sampling و دیجیتال کردن مقدار f(x,y) را quantization گویند.
 برای نمایش یک تصویر M * N از یک آرایه دو بعدی ( ماتریس) که M سطر و N ستون دارد استفاده می کنیم . مقدار هر عنصر از آرایه نشان دهنده ی شدت روشنایی تصویر در آن نقطه است. در تمام توابعی که پیاده سازی می شود ، هر عنصر آرایه یک مقدار 8 بیتی است که می تواند مقداری بین 0 و 255 داشته باشد. مقدار صفر نشان دهنده ی رنگ تیره   ( سیاه ) و مقدار 255 نشان دهنده رنگ روشن ( سفید ) است.
به عنوان مثال تصویر زیر که سایز آن 265×288 است از یک ماتریس که دارای 288 سطر و 265 ستون است برای نمایش تصویر استفاده می کند

 
                                       شکل 1-1
هر پیکسل از این تصویر نیز مقداری بین 0 و 255 دارد . نقاط روشن مقادیری نزدیک به 255 و نقاط تیره مقادیر نزدیک به 0 دارد. همه ی توابع پردازش تصویر از این مقادیر استفاده کرده و اعمال لازم را بر روی تصویر انجام می دهند.
2-1 تعریف رنگ و ویژگی های آن:
برای ارایه ی یک تعریف صحیح از رنگ باید علاوه بر پدیده های فیزیکی و قوانین حاکم بر آن، نتیجه ی حاصل از این پدیده های فیزیکی که ذهنی می باشد را نیز در نظر گرفت.
از دیدگاه فیزیکی ایجاد رنگ به 3 عامل بستگی دارد که عبارتند از :
1)منبع نوری که جسم را روشن می کند.
2)جسم که به وسیله منع نوری روشن می شود.
3)چشم و مغز که رنگ را دریافت می کند.

اگرچه بهترین دریافت کننده ای که می تواند رنگ را بسنجد و در مورد آن دریک لحظه قضاوت نماید چشم و مغز انسان می باشد، اما به جز چشم نور یاب های دیگری مانند فتو تیوپها و فتوسلها نیز در سنجش  رنگ  توسط دستگاه ها  به کار می روند. جهت ایجاد رنگ های متفاوت، منبع نوری باید علاوه بر انرژی مناسب، توزیع کافی در طیف مریی بین 380 تا 760 نانومتر را داشته باشد و مشاهده کننده نیز از بینایی رنگی معمول و نرمالی برخوردار باشد. به علاوه محیط مشاهده نیز از فضای مناسبی برای تشخیص جسم برخوردار باشد.
بدیهی است که با تغییر هر یک از سه عامل اصلی ایجاد کننده ی رنگ یعنی منبع نوری، جسم و مشاهده کننده تغییراتی دررنگ ظاهر شده ایجاد خواهد شد.
به سیستم هایی که بیان و تنظیم رنگ را  ارایه می دهند " فضای رنگ " گویند. در ادامه به تعریف چند سیستم فضای رنگ رایج می پردازیم.

 

 

شامل 86 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر

دانلود مقاله افزودنی های بتن

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله افزودنی های بتن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله افزودنی های بتن


دانلود مقاله افزودنی های بتن

 

مشخصات این فایل
عنوان: افزودنی های بتن
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 21

این مقاله درمورد افزودنی های بتن می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله افزودنی های بتن می خوانید .

افزودنی های کاهنده آب

  • از افزودنی های کاهنده آب برای کاهش مقدار آب اختلاط لازم برای تولید بتنی با اسلامپ معین، کاهش نسبت آب-سیمان،کاهش مقدار سیمان یا افزایش اسلامپ استفاده می شود.
  • افزودنی های معمول کاهنده آب، مقدار آب را در حدود 5 تا 10% کاهش می دهند.

تاثیر بر مقاومت

  • با استفاده از افزودنی های کاهنده آب، معمولا مقاومت افزایش می یابد، زیرا نسبت آب-سیمان کاهش می یابد.
  • برای بتن های با مقدار سیمان، حباب های هوا و اسلامپ یکسان، مقاومت 28 روزه بتن دارای کاهنده آب می تواند 10 تا 25% از بتن بدون افزودنی بیشتر باشد
  • افزودنی های کاهنده آب علی رغم کاهش مقدار آب ممکن است جمع شدگی ناشی از خشک شدن را افزایش دهند که البته تاثیر آن بر روی جمع شدگی در مقایسه با دیگر عوامل موثر، کوچک است.
    • استفاده از کاهنده آب برای کاهش مقدار سیمان و آب اختلاط بتن (در ضمن حفظ نسبت آب-سیمان ثابت) می تواند به مقاومت فشاری یکسان یا کمتری منجر شده و افت اسلامپ با ضریب دو یا بیشتر افزایش پیدا کند

تاثیر بر آب اندازی بتن

  • افزودنی های کاهنده آب بسته به ترکیب شیمیایی مخلوط ممکن است آب اندازی بتن را افزایش یا کاهش داده و یا هیچ تاثیری بر آن نداشته باشد.
  • افزودنی های کاهنده آب نوع ASTM C494 A تاثیر کمی بر گیرش دارند، در حالی که افزودنی های نوع D کاهش آب را همراه با کندگیری انجام داده و در افزودنی های نوع E کاهش آب با تسریع گیرش همراه است.

بخشی از فهرست مطالب مقاله افزودنی های بتن

دلایل استفاده از افزودنی ها
افزودنی های حباب زا
تاثیر بر اسلامپ
تاثیر بر آب اندازی بتن


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله افزودنی های بتن

دانلود مقاله ویژگی های اهل بهشت و سخنان بزرگان در این مورد

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله ویژگی های اهل بهشت و سخنان بزرگان در این مورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ویژگی های اهل بهشت و سخنان بزرگان در این مورد


دانلود مقاله ویژگی های اهل بهشت و سخنان بزرگان در این مورد

 

مشخصات این فایل
عنوان: ویژگی های اهل بهشت و سخنان بزرگان در این مورد 
فرمت فایل:word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 14

این مقاله درمورد ویژگی های اهل بهشت و سخنان بزرگان در این مورد می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله ویژگی های اهل بهشت و سخنان بزرگان در این مورد می خوانید .

چگونگی حساب و کتاب در روز قیامت
حساب برخی از افراد آسان است و برخی افراد سخت، خداوند می‌گوید: کسانی که به مردم آسان بگیرند، البته به جز بیت‌المال، حساب آنها آسان است و کسانی که به مردم سخت بگیرند، حساب آنها سخت است، همچنین کسانی که عاقلند حساب‌هایشان در روز قیامت سخت است، زیرا به آنها می‌گویند: شما برای هر کاری فکر می‌کردید، حال چرا برای دین خود فکر نکردید.
شهید رجایی می‌گفت: یک کاری را باید از افراد نابینا یاد گرفت و آن این است برای هر قدم برداشتن فکر می‌کنند، همچنین شهید چمران می‌گفت: دینداری و تخصص مهم است، اما اگر کسی دین داشته باشد، کاری را که تخصص ندارد قبول نمی‌کند.
چه کسانی بدون حساب و کتاب به بهشت می‌روند
برخی بدون حساب به بهشت می‌روند که شامل افرادی است که اهل صبر و مقاومت هستند، به عنوان مثال در مصیبت، فشار اقتصادی و گرفتاری‌ها صبر می‌کنند و خشم خود را فرو می‌برند و یا بر هوای نفس خود غلبه می‌کنند، اینها بدون حساب و کتاب به بهشت می‌روند.
برخی از افراد نیز بدون حساب به جهنم می‌روند مانند صدام که نیاز به حساب و کتاب ندارد.
بر اساس آموزه های دینی سرنوشت و سعادت هر کس در گرو ایمان و عمل صالح و باور و پذیرش دین حق در زمان خود او است . (1) همه ادیان الهی تا وقتی که دین الهی بعدی نیامده، دین حق محسوب می شوند . افرادی که قبل از ظهور حضرت مسیح (ع) به دین حقیقی موسی (ع) باور داشته و به آموزه های وحیانی آن عمل نموده اند، از نظر قرآن مؤمن محسوب می شوند. همچنین مسیحیانی که قبل از بعثت پیامبر اسلام (ص) به دین عیسی مسیح (ع) باور داشته و طبق دستورات او عمل نموده اند، مؤمن اند و رستگار . تفاوتی از حیث درجه با مؤمنان سایر ادیان در زمان حقانیت دین خودشان ندارند ، بلکه ملاک و میزان ایمان و تقوا و عمل صالح، و پیروی از دین حق می باشد .

قرآن کریم هم به همین واقعیت تصریح دارد و می فرماید:

کسانى که (به پیامبر اسلام) ایمان آورده‏اند، و کسانى که به آئین یهود گرویدند و نصارا و صابئان [پیروان یحیى‏] هر گاه به خدا و روز رستاخیز ایمان آورند، و عمل صالح انجام دهند، پاداش شان نزد پروردگارشان مسلم است . هیچ گونه ترس و اندوهى براى آن ها نیست. (هر کدام از پیروان ادیان الهى، که در عصر و زمان خود، طبق وظایف و فرمان دین عمل کرده‏اند، مأجور و رستگارند.)
این آیه اعلام می کند که هر کسى که در عصر خود به پیامبر بر حق و کتاب آسمانى زمان خویش ایمان آورده و عمل صالح کرده ، اهل نجات است، و جاى هیچ گونه نگرانى نیست.بنا بر این مسیحیان مؤمن قبل از ظهور پیامبر اسلام اهل نجات و بهشتند .
وظیفه هر کس در هر زمان تحقیق و یافتن دین حق و باور عمل طبق آموزه های آن دین است . برهمین اساس ملاک بهشتی و جهنمی بودن افراد پیروی از دین حق و حقیقت جوئی و حق طلبی انسان ها و تسلیم بودن در مقابل آن، و یا در مقابل نتیجه انکار آن حقیقت است. اما در مورد مسیحیانی که پس از ظهور اسلام زندگی کرده اند و اکنون زندگی می کنند ،باید به این نکته توجه کرد که افرادی که حقانیت دین اسلام بر آن ها آشکار و واضح گشت، ولی از روی تعصب و یا عناد و یا هوای نفس و یا عوامل دیگر از حق پیروی نکردند ،آن ها قطعا در قیامت در عذاب خواهند بود و حتی اگر اعمال صالحی هم در دنیا انجام داده باشند، چون بر اساس ایمان حقیقی و باوردینی درست نبوده و در راستای اهداف دنیائی و جلب نظر مردم و یا فریب بوده ،برای آن ها مفید نخواهد بود .

اما کسانی که در کشف حقیقت کوتاهی نکردند، ولی دین حق را نیافتند و یا اصلا در محیطی بودند که امکان دسترسی به دین حق نداشتند و یا خوب به آن ها معرفی نشده، به آنان منکر و مخالف اطلاق نمی شود که مستحق عقوبتی باشند. شهید مطهرى (ره) در این باره مى‏گوید:
«اگر کسى در روایات دقت کند، مى‏یابد که ائمه (ع) تکیه‏شان بر این مطلب بوده که هر چه بر سر انسان مى‏آید، از آن است که حق بر او عرضه بشود و او در مقابل حق، تعصب و عناد بورزد و یا لااقل در شرایطى باشد که مى‏بایست تحقیق و جستجو کند نکند اما افرادى که ذاتاً و به واسطه قصور فهم و یا به علل دیگر در شرایطى به سر مى‏برند که مصداق منکر و یا مقصر به شمار نمى‏روند، آنان در ردیف منکران و مخالفان نیستند. ائمه اطهار بسیارى از مردم را از این طبقه مى‏دانند. این گونه افراد داراى استضعاف و قصور هستند و امید عفو الهى درباره آنان مى‏رود».
وى از مرحوم علامه طباطبایى نقل مى‏کند: «همان طورى که ممکن است منشأ استضعاف، عدم امکان تغییر محیط باشد، ممکن است این جهت باشد که ذهن انسان متوجه حقیقت نشده باشد و به این سبب از حقیقت محروم مانده باشد».
این گروه در فرهنگ دین به عنوان مستضعفان فکری و فرهنگی شناخته می شوند. اگر واقعاً و حقیقتاً به دنبال حقیقت و دین حق بودند، اما به دلایلی بر آن دست نیافتند ،ولی بر اساس باورهای فطری و عقلی و یا دینی که داشتند ،مؤمن بودند و انسان های درستکار بودند ،مورد عفو الهی اند.
در قرآن هم خداوند می فرماید: ما از هر کس بیش از اندازه وسع و توانش تکلیف نمی خواهیم (5)، پس محاسبه اعمال آنان، و بهشتی بودن یا نبودن و رتبه آنها در بهشت بر پایه عدل خداوندى به نسبت توان شان و میزان مطابقت اعمال و کردار آنها طبق علم و باورهای دینی آن ها صورت می گیرد .
حدیث در مورد اهل بهشت:
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)
«سه گروه در پیشگاه الهی شفاعت می کنند و مورد قبول واقع می شود، پیامبران ، پس از آن علما ، و سپس شهدا».

بخشی از فهرست مطالب مقاله ویژگی های اهل بهشت و سخنان بزرگان در این مورد

حساب و کتاب در روز قیامت چگونه است
روز قیامت «یوم‌التغابن» است
انواع حساب و کتاب در روز قیامت
حساب از همه مردم
حساب از همه کارها
حساب از همه اعضاء،
حساب از هر کجا
خمس عامل مشخص شدن دینداری است
مالیات خمس نیست بلکه برای نیاز‌های بیرون خانه است
چگونگی حساب و کتاب
در روز قیامت
چه کسانی بدون حساب و کتاب به بهشت می‌روند


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ویژگی های اهل بهشت و سخنان بزرگان در این مورد