فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله آشنایی با اصول روانشناسی عمومی

اختصاصی از فی دوو مقاله آشنایی با اصول روانشناسی عمومی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله آشنایی با اصول روانشناسی عمومی


مقاله آشنایی با اصول روانشناسی عمومی

لینک دانلود و پرداخت پایین مطلب

فرمت فایل:word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:5

آشنایی با اصول روانشناسی عمومی:

مایه تحقیق در روان شناسی رفتار است. زیرا رفتار امری محسوس و مشهود است به این جهت روانشناسان به موضوع هایی مانند یادگیری، هیجان، هوش، وراثت و محیط، تفاوتهای فردی، رفتارهای گروهی، تأثیر ویژگیهای بدنی در رفتار علاقه نشان می دهند و می کوشند علت بروز چنین رفتارهایی را روشن نماید. رفتار نه تنها به آنچه انجام می دهیم بلکه به آنچه می اندیشیم نیز اطلاق می شود. یعنی احساس و اندیشه، واکنشها و پاسخهای بدنی و روانی ما را شامل می شود. روان شناسی علاوه بر رفتارهای طبیعی به بحث و بررسی در چگونگی رفتارهای نابهنجار یا غیرطبیعی نیز می پردازد.

روانشناسی مانند هر دانش دیگری دارای روش علمی خاص خود می باشد. بیش شک همین روح علمی در روان شناسی است که آن را از علم النفس متمایز می سازد. در علم النفس رفتار آدمی را از راه تفکر قیاسی و نظر شکصی تجزیه و تحلیل می کنند. یعنی در واقع هر گونه رفتاری را بر پایة تصورات قبلی یا منطق پیش از تجربه استدلال می کنند که در مقایسه با روش علمی بسیار ناتوان و فرسوده است. زیرا روش معین و ثابتی وجود ندارد. بلکه هر صاحب نظری در بحث و استدلال خود اغلب نتیجه ای می گیرد که با نتیجة دیگری تفاوت کلی دارد و هیچ ضابطه ای به دست نمی دهد کدام صحیح است.

انسان با همه فضیلتش دارای کاستی ها و معایبی است که فقط در سایة ایمان به خدا و تربیت درست می تواند بر ضعفها و کاستیهای خویش چیره شود و نجات یابد. در این زمینه اسلام اصل وعده و وعید به ویژه ترس و پرهیز را در هدایت خلق ثمربخش می داند. اساس تربیت در دینداری و خداپرستی است، تربیت دینی بشر را به زیور صفات تبوتیه خداوند آراسته می سازد و از انحرافات و کژروی باز می دارد. به اعتقاد به اسلام توجه فرد مؤمن به خداوند رفتار و کردار او را اصلاح می کند و عادتهای پسندیده در او به وجود می آورد. تغییر و تحول باید همواره موردتوجه افراد آدمی باشد. زیرا خداوند هنگامی سرنوشت قوم یا گروهی را تغییر می دهد که خودشان خواستار دگرگونی حال خویش باشند.

آشنایی با اصول جامعه شناسی عمومی:

جامعه شناسی ترجمه واژه sociologie فرانسوی است این واژه از دو جزء سوسیوس socios که از socieum لاتین گرفته شده است و به معنی دوست رفیق و همراه


دانلود با لینک مستقیم


مقاله آشنایی با اصول روانشناسی عمومی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.