فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ساختار تشکیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایران

اختصاصی از فی دوو ساختار تشکیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ساختار تشکیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایران


ساختار تشکیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایران

لینک پرداخت و دانلودپایین مطالب:   فرمت فایل:word(قابل ویرایش)   تعداد صفحه:477

بیمه های  و مسئوولیت

 بیمه آتش سوزی

قدیمترین رشتة بیمه، رشتة بیمه باربری است در حالی که بیمة آتش سوزی، به تدریج از سدة هفدهم تا نوزدهم شناخته شده است آتش سوزی بزرگ لندن در سال 1666 زمانی به وقوع پیوست که وسایل اطفای حریق هنوز در مراحل ابتدایی بود و هیچگونه پوشش بیمة آتش سوزی درجامعه به چشم نمی خورد. نخستین ادارة آتش سوزی در انگلستان در سال 1680 تأسیس شد و متعاقب آن شرکت هند این هند در سال 1696 و ادارة آتش سوزی سان در سال 1710 پدید آمدند. سرانجام آتش سوزی بزرگ لندن باعث ایجاد شرکت بیمة هامبرگرجنرال شد که این شرکت و شرکت سان، دو شرکت بیمه‌ای هستند که هنوز وجود دارند و فعالیت می کنند. در نتیجة وقوع انقلاب صنعتی در سدة هجدهم که به پیدایش کارخانه‌ها، انبارها، کشتیها، ماشین آلات و غیره انجامید، شرکتهای بیمة آتش سوزی متعددی از جمله لویدز لندن تأسیس شدند.

حریق چیست؟

حریق عبارت است از احتراق شدید مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و از کنترل خارج شده که معمولاً با سرعت نور، دود و حرارت زیاد توأم است. احتراق عبارت است از ترکیب یک مادة سوختنی با اکسیژن دو حالت دارد: احتراق آرام ( مانند اکسیده شدن مس) و احتراق شدید ( که با حرارت دود، نور همراه است).

نحوة ایجاد حریق

 برای ایجاد حریق سه عامل مورد نیاز است:

1- مواد اشتعال پذیر ( جامدات، مایعات و گازها) که میزان مواد اشتعال پذیر در ایجاد حریق، نقش مهمی بازی می کند.

بیمه عدم النفع

هرقدر که تکنولوژی پیشرفت می کند به همان اندازه واحدهای تولیدی با خطرهای جدید مواجه می شوند. شاید در گذشته اگر یک واحد صنعتی بر اثر آتش سوزی خسارت می دید پرداخت خسارت تقریباً برای ادامه حیات بنده می نمود ولی امروزه چنین نیست. از یک سو، واحدهای صنعتی با یکدیگر ارتباط دارند، در نتیجه ورود خسارت و تعطیلی یک واحد صنعتی موجب زیان واحدهای صنعتی دیگر می شود. به همین دلیل پرداخت خسارت مادی برای ادامه فعالیت کافی نیست. از دیگر سو، به علت دریافت وام از مؤسسات اعتبای، اقساط وام نیز باید در هنگام تعطیل کارخانه پرداخت شود. بنابراین تحمل مدت زمانی که کارخانه تعطیل است و محصول تولید نمی شود برای کارخانه دار دشوار خواهد بود. گذشته از این مخارج ثابت که به تولید ارتباط ندارد و با تعطیلی کارخانه باقی می ماند، موارد فوق ضرورت بیمه عدم النفع را برای بیمه‌گذاران نشان می دهد.

بیمه عدم النفع موجب می شود که مؤسسات اعتباردهنده با اطمینان خاطر، وام و اعتبار در اختیار بیمه‌گذار قرار دهند، زیرا مطمئن هستند که در مدت توقیف تولید نیز بیمه‌گذار قادر به پرداخت اقساط وام خود خواهد بود. از دیدگاه اجتماعی نیز بیمه عدم النفع نقش مؤثری ایفا کند، زیرا کارگران و کارمندان واحد صنعتی در مدت تعطیلی محل کار خود، حقوق و دستمزد دریافت می کنند و ناگزیر نیستند که در جستجوی کار دیگری باشند و کارفرما هم نیروی ماهر و کارآمد خود را از دست نخواهد داد.

موضوع بیمه «عدم النفع»

اگر بر اثر خسارت مادی وقفه ای در جریان تولید واحد اقتصادی یا دستگاه تولیدی پیش آید بیمه‌گر درآمد از دست رفته ناشی از توقف تولید را طبق شرایط قرارداد بیمه عدم النفع پرداخت خواهد کرد. به طوری که ملاحه می شود، موضوع بیمه عدم النفع شئ یا جسم مادی نیست بلکه موضوع این بیمه تأمین زیان پولی، اعم از هزینه های جاری و سود است که بیمه‌گذار بر اثر تحقق خطرهای بیمه شده و توقف تولید از دست داده است.

انواع قراردادهای بیمه اتکایی


سهم نگهداری

سهم نگهداری مبلغی است که شرکت میتواند و مایل است که از یک ریسک خاص یا گروهی از ریسکهایی که می‌پذیرد، به حساب خود نگهداری کند. سهم نگهداری میتواند به صورت درصدی از مبلغ بیمه شده یا رقم ثابتی از هر ریسک یا خسارت باشد. برای مثال شرکت بیمه‌ای تصمیم می گیرد که 30 درصد از مبالغ بیمه شده در رشتة شکست شیشه یا «100 هزار واحد پول » از بیمه نامه های آتش سوزی ساختمانهای مسکونی را که از نظر درجه بندی نوع ساختمان ممتاز هستند یا «15 هزار واحد پول» از خسارت رشتة اتومبیل را به عنوان سهم شرکت نگه دارد. به عبارت دیگر، سهم نگهداری، حداکثر مبلغی است که شرکت توانایی پرداخت آن را در صورت وقوع خسارت برای یک بیمه نامه، یک ریسک یا گروهی از ریسکها داراست.

معاملات بیمه

ماده 1- بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند در ازاء پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد.

متعهد را بیمه‌گر طرف تعهد را بیمه‌گذار وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می شود موضوع بیمه نامند.

ماده 2- عقد بیمه و شرایط آن باید به موجب سند کتبی باشد و سند مزبور موسوم به بیمه نامه خواهد بود.

 

 

 


 

 


دانلود با لینک مستقیم


ساختار تشکیلاتی بیمه نظام خدمات بیمه ای در ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.