
دانلود 6 برگ پس زمینه ی بسیار زیبای فانتزی با طراحی زیبا و کیفیت عالی با فرمت jpg
رزولوشن:300 DPI
3000*4000 پیکسل
حجم فایل:22.1 مگابایت
بک گراند فانتزی-رویایی آتلیه دیجیتال کد12
دانلود 6 برگ پس زمینه ی بسیار زیبای فانتزی با طراحی زیبا و کیفیت عالی با فرمت jpg
رزولوشن:300 DPI
3000*4000 پیکسل
حجم فایل:22.1 مگابایت
دانلود با فرمت ورد قابل ویرایش
انگیزش در مدیریت
59 صفحه
قسمتی از متن
بطورکلی انسانها باید برانگیخته شوند تا رفتار مشخص و معینی را از خویش بروز دهند، یکی از راههایی که باعث افزایش تولید یا بطور کلی بالا رفتن کیفیت کار در سازمانها می شود، برانگیختن کارکنان به شیوه های مختلف است این اصلی است که هر مدیری برای پیشرفت کارش و اعمال مدیریت صحیح ناگریز به اعمالآن است در واقع مدیری با استفاده از شیوه ها و متدهای مختلف از مهارت های متعددی استفاده می کند تا این مهارت او را در راه رسیدن به اهداف سازمانی یاری دهد. از مهمترین این مهارتها همانطور که ذکر شد ایجاد انگیزه در کارکنان است، «ضروری ترین تکلیفی که بر عهده مقامات رهبری در جامعه اسلامی در ایجاد انگیزش برای مدیریت ها مقرر است این است که برای تامین سعادت مردم جامعه آنان را از هدف اصلی حیات بطور کلی و انگیزش اصلی و انگیزشهای ثانوی و فردی آن آگاه ساخته و آنها را برای مردم چنان تعلیم دهد و قابل پذیرش سازد که مردم فعالیت های خود را در جامعه و در هر موقعیتی که باشند آگاهانه و از روی آزادی انتخاب نمایند هدف اصلی حیات انسانها در این زندگانی عبارت است از قرار گرفتن در جاذبه کمال اعلی ازمسیر ذیل که عبارت است از تکاپویی آگاهانه در حیات هر یک از مراحل زندگی که در این تکاپو سپری می شود و با نظر به عظمت انگیزش هدف در اشتیاق حرکت به مرحلهم بعدی می افزاید» از انگیزش تعاریف متعددی بعمل آمده است که ذیلا به برخی ازآنها اشاره می کنیم.
تعریف انگیزش
انگیزش عبارتست از هنر اداره کردن یک گروه برای رسیدن به اهداف با رغبت و تلاش پیگیر درونی (آیین مدیریت ص 142)
انگیزش عبارتست از: بکارگیری توانایی فکری، خلاقیت، تجربه وجهان بینی با توجه به عوامل بوم شناسی و محیطی همراه با طرح ریزی عقلانی برای حرکت جمعی بسوی اهداف سازمان (آیین مدیریت ص 142)
انگیزش عبارتست از ریشه های محرکی که فرد را وادار به بروز نوعی عمل یا رفتار می کنند تا نیازهایی را که آرزو دارد برطرف سازد (روابط انسانی در مدیریت، کمال پرهیزکار، ص 178)
انگیزش علت ها و سبب هایی که کلیه سلوک و رفتار آدمی را چه بصورت انفرادی و چه بصورت گروهی بوجود می آورند می باشد (روابط انسانی در مدیریت، کمال پرهیزگار، ص 178)
انگیزش عبارتست از عامل محرکه ای که مدیران در اعضاء سازمانی خود ایجاد می نمایند تا بتوانند برای حصول به اهداف سازمانی راه را هموار سازند (همان منبع ص185)
یکسان بودن همه در برابر مقررات: یکی از راههایی که باعث تشویقو تهییج افراد در سازمانها می شود این است که مدیر همه آنها را به یک چشم بنگرد، وقتی که انسانها در اصل آفرینش و خلقت با هم بطور مساوی آفریده شده اند دلیلی وجود ندارد که امتیازات خاصی برای گروهی از ایشان قائل شویم (البته با توجه به نوع تخصص و کیفیت کارمدیر ناگزیر به بعضی اعمال نظر ها در چهارچوب قانون می باشد) هرچند که استعداد و لیاقت ها متفاوت است ولی در پیشگاه قانون و در برابر مقررات همه یکسان هستند. «یا ایها الناس اتقوا ربکم الذی خلقکم من نفس واحده» (نساء آیه 1) ای مردم از پروردگارتان بترسید و تقوا پیشه کنید که همه شما را از یک انسان آفرید است.
«هوالذی خلقکم من نفس واحد (اعراف189)
او است خدایی که شما را از نفس واحد آفرید.
«یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم» (حجرات آیه 13)
ای مردم ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شعبه ای بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا همدیگر را بشناسید، همانا گرامی ترین شما نزد پروردگار پرهیزگارترین شماست.
حضرت علی (ع) در خطبه 126 نهج البلاغه می فرماید:
«اتامرونی ان اطلب النصر بالجور فیمن ولیت علیه؟ والله لااطور به ما سمر سمیر و ما ام نجم فی السماء نجما و لوکان المال لی لویت بینهم فکیف و انما المال مال الله».
از سخنان آن حضرت است که وقتی از او پرسیدند که چرا عطا و بخشش (بیت المال صدقات و غنایم) را میان مردم بالسویه تقسیم می نماید و اشخاصی را که سبقت در اسلام داشته یا دارای شرافت و بزرگی بودند برتری نمی دهد امام علیه السلام فرمود: آیا دستور می دهید مرا که یاری بطلبم به ظلم و ستم بر کسی که زمامدار او شده ام (به سنت پیامبر اکرم رفتار نکرده، به زیردستان ستم رواداشته و خود را مشمول خشم پروردگار گردانم سوگند بخدا این کار را نمیکنم مادامیکه شب و روز دهر مختلف و ستاره ای در آسمان باقوه جاذبه ستاره ای را قصد می نماید هرگز چنین نخواهم کرد اگر بیت المال مال شخص من هم بود آن را بالسویه بین مسلمانان تقسیم می کردم، پس چگونه یکی را بر دیگری امتیاز دهم حال آنکه مال خداست و زیر دستان و مستمندانجیره خوار او هستند. با دقت .............
برای دریافت متن کامل لطفا نسبت به پرداخت قیمت فایل اقدام نمائید.
دانلود پایان نامه رشته کشاورزی ساخت و فرمولاسیون گرانول جوشان پوسته دانه اسفرزه با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 112
دانلود پایان نامه آماده
پیشگفتار:
امروزه ضمن گسترش روز افزون تحقیقات در زمینه داروهای گیاهی، تجویز و کاربرد آنها روز به روز در کشورهای مختلف جهان رو به افزایش است. علت عمده این توجه آن است که گیاهان در قرنهای پیش مورد مصرف دارویی بودهاند و اثرات درمانی آنها در طول سالیان متمادی تجزیه و به اثبات رسیده است، کشور ایران نیز از لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی از موقعیت مناسبی برخوردار است و برخورداری از این عامل مهم باعث گردیده در بین گیاهان دارویی موجود در ایران که رشد گونههای مختلف گیاهی در آن امکان پذیر باشد همچنین سابقه بسیار طولانی در کاربرد آنها توسط دانشمندان بزرگ و صاحب نام، از پیشروان استفاده از گیاهان در درمان بوده و نقش بسزایی در تکامل گیاه درمانی در طی قرون و اعصار ایفا نموده است.
گیاه اسفرزه با نام علمی Psylium ovata به منظور درمان یبوست و ضد التهاب دستگاه گوارشی به کار میرود. البته اثرات درمانی متعددی به غیر از موارد بالا از این گیاه کشف شده، از جمله این کاربردها میتوان: کمک به کاهش کلسترول خون و همچنین کاهش قند خود در افراد دیابتی را نام برد. لذا با توجه به اثرات درمانی این گیاه، پذیرش بهتر بیماران و سهولت مصرف توسط بیماران و عدم وجود آن به صورت جوشان در بازار دارویی کشور، در این پایاننامه اقدام به تهیه فرمولاسیون گرانول جوشان پوسته دانه اسفرزه نمودیم. لازم به ذکر است اثر درمانی اسفرزه هم در دانه و هم در پوسته دانه آن موجود میباشد که خاصیت معینی آن در پوسته دانه 5 برابر دانه اسفرزه میباشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده فارسی
چکیده انگلیسی
پیش گفتار
بخش اول – مباحث نظری
فصل اول – اسفرزه
1-1 اسفرزه
1-1-1- ریخت شناسی
2-1-1- زمان جمعآوری
3-1-1- خرده نگاری
4-1-1- طرز نگهداری
5-1-1- دامنه انتشار
6-1-1- مواد متشکله
7-1-1- مواد مصرف گیاه
8-1-1- مهمترین اثرات گزارش شده اسفرزه
1-8-1-1- بیماریهای قلبی – عروقی
9-1-1- نحوه مقدار مصرف به عنوان ملین گیاهی
10-1-1- مکانسیم اثر
11-1-1- موارد عدم مصرف
12-1-1- در دوران بارداری و شیردهی
13-1-1- تداخل دارویی
14-1-1- موارد احتیاط
15-1-1- اشکال دارویی
2-1- کنترل کیفی و کمی شیمیایی پوسته دانه اسفرزه
فصل دوم – یبوست
1-2- یبوست
2-2- اتیولوژی
3-2- درمان
1-3-2- درمان غیر دارویی
2-3-2- درمان دارویی
4-2- سوء مصرف ریلمینها
فصل سوم – کلیات فرآورده جوشان
1-3- مقدمه
2-3- تعریف پودر
1-2-3- انواع پودرها
3-3- تعریف گرانول
1-3-3- انواع گرانولها
4-3- مزایای فرآوردههای پودری و گرانولی
5-3- معایب پودرها و گرانولها
6-3- کلیاتی در مورد فرآوردههای جوشان
1-6-3- مکانسیم ایجاد جوش در فرآوردههای جوشان
2-6-3- مواد بکار رفته در فرآوردههای جوشان
1-2-6-3- منابع اسیدی
2-2-6-3- منابع بازی
3-2-6-3- چسباننده
4-2-6-3- ترکیبات شیرین کننده
5-2-6-3- ترکیبات طعم دهنده
6-2-6-3- رنگ دهنده
7-2-6-3- مواد افزایش دهنده محلولیت
8-2-6-3- مواد پایدار کننده
7-3- بستهبندی
8-3- انواع فرآوردههای جوشان
1-8-3- پودرهای جوشان
2-8-3- گرانولهای جوشان
1-2-8-3- گرانولاسیون مرطوب
1-1-2-8-3- مزایای گرانولاسیون مرطوب
2-2-8-3- گرانولاسیون خشک
3-2-8-3- گرانولاسیون به روش ذوب
9-3- آزمایشات کنترل فیزیکوشیمیایی گرانولهای جوشان
1-9-3- خصوصیات ظاهری
2-9-3- تعیین مقدار موثره دارویی
3-9-3- زمان جوشش و انحلال
4-9-3- PH محلول
5-9-3- تعیین مقدار رطوبت گرانولها
10-3- آزمایشات پایداری و تعیین غیر مفید دارو
1-10-3- آزمایش پایداری تسریع شده
2-10-3- آزمایش پایداری ادواری
3-10-3- عمر قفسهای
فصل چهارم – کار تجربی
بخش دوم : مباحث تجربی
1-4- مقدمه
2-4- وسایل و دستگاههای بکار رفته
3-4- مواد بکار رفته
4-4- تهیه پودر پوسته دانه اسفرزه
1-4-4- کنترلهای کیفی و کمی شیمیایی پوسته دانه اسفرزه
5-4- تعیین ریزش پودر
6-4- تهیه گرانول جوشان
7-4- آزمونهای کنترل فیزیکوشیمیایی
1-7-4- بررسی خواص ظاهری
2-7-4- تعیین ریزش گرانولها
3-7-4- آزمون تعیین PH محلول
4-7-4- تعیین مدت زمان جوشش و چگونگی انحلال
5-7-4- آزمون تعیین مقدار موثر دارویی
6-7-4- آزمایش پایداری
1-6-4- انتخاب مخلوط اسید و باز در حضور اسفرزه
2-6-4- استفاده از سورفکتانتها
3-6-4- اصلاح طعم فرمولاسیونهای منتخب
4-6-4- اصلاح طعم فرمولاسیون توسط شیرین کننده
5-6-4- انتخاب فرمولاسیون نهایی
فصل پنجم – نتایج و بحث
1-5- مقدمه
2-5- نتایج و بحث مربوط به مطالعات انجام شده بر روی ریزش پودر اسفرزه
1-2-5- تابعیت ریزش پودر اسفرزه
2-2-5- نتایج حاصل از بررسی ریزش پودر اسفرزه توسط دستگاه ریزش سنج
3-5- نتایج حاصل از بررسی ریزش پودر اسفرزه با محاسبه اندیس کار و ضریب هانسر
4-5- بررسی فرمولاسیونهای تهیه شده بررسی انتخاب منابع اسیدی و بازی
5-5- بررسی فرمولاسیونهای تهیه شده جهت دستیابی به PH مناسب
6-5- بررسی فرمولاسیونهای تهیه شده از سورفکتانتهای مختلف
7-5- بررسی فرمولاسیون تهیه شده از منابع اسیدی و بازی، طعم دهنده و شیرین کننده
8-5- بررسی فرمولاسیون جدول (13-4) حاوی شکر و آسپارتام
9-5- نتایج حاصل از نظر خواهی داوطلبین در مورد 3 فرمولاسیون
10-5- آزمونهای پایداری تسریع شده
11-5- نتیجهگیری نهایی
نقش جنبش دانشجویی در تحولات اجتماعی
مقدمه
- بحث محوری، بررسی نقش جنبشهای دانشجویی در تاریخ تحولات سیاسی- اجتماعی ایران است. این جنبش یک پیشینه تاریخی دارد که با تاسیس دانشگاه تهران در آغاز قرن حاضر (خورشیدی) شروع میشود و تا امروز ادامه مییابد. البته در مقاطعی با افت و خیزها و فراز و نشیبهایی روبهروست. اگر موافق باشید گفتگو را از همین نقطه آغاز کنیم.
- تصور من این است که جنبش دانشجویی ایران را باید در قالب و چارچوب تئوریک نگاه کنیم؛ آن وقت این سوال مطرح است که دانشجو از چه رده سنی است؟ و در چه موقعیت اجتماعی قرار دارد؟
اگر از لحاظ رده سنی نگاه کنیم و هستیشناسی جوان را مورد بررسی قرار بدهیم، این سوال مطرح میشود که «جوان چه نیازهایی دارد؟» با این تعریف میبینیم که دوران جوانی دوران انرژیزایی است اما در مقابل این انرژیزایی، جوان دچار یک مجموعه پرسشهای جدید میشود. یعنی با تحولاتی که در وجود بیولوژیک او مطرح است، از درونش یک دسته فشارها و محرکهای جدید پدید میآید که این محرکها برای او پرسش ایجاد میکنند. اما وقتی میگوییم دانشجو، مسئله دیگری را هم اضافه کردهایم؛ یعنی علاوه بر اینکه او فشارها و محرکهای درونی او مطرح است، محرکهای بیرونی هم وجود دارد. یعنی دانشجو خود را در چارچوب خانواده، محله و موقعیت اعتقادی معرفی نمیکند، بلکه خود را در چارچوب شغل هم مطرح میسازد؛ یعنی به یک انتخاب جدید میرسد.
- ... یعنی وقتی از محیط خانوادگی دور میشود به عنوان یک «طبقه»ی جدید، یک هویت نوپیدا میکند؟
- دقیقاً همینطور است. او میخواهد یک هویت جدید پیدا کند. او یک دسته زمینههای هویتی پیشینی اولیه دارد. مثل خانواده و ابعاد اعتقادی، که کشفی است. وقتی که کودکی در یک خانواده به دنیا میآید، قومیت و اعتقادات خانواده بر روی او تاثیر میگذارد. اما این جوان وقتی وارد دانشگاه میشود رشته تحصیلی انتخاب میکند. انتخاب این رشته، سرنوشت چهل- پنجاه ساله زندگی او را تحت تاثیر قرار میدهد و این انتخاب دیگر یک بحث «کشفی» نیست بلکه بحثی است «تاسیسی». او در اینکه «قومیتش» چیست، از اعتقاد خانواده که به او القا شده تاثیر میپذیرد. اما این وضعیت جدید «القا» نشده، بلکه «انتخاب» شده است، یعنی او به جای رشته (الف) رشته (ب) را انتخاب کرده است.
معمولاً در دوران دبیرستان نیز چنین وضعیتی به وجود میآید، اما حقیقت این است که در آن زمان جوان به آن رشد نرسیده که بپرسد: «چرا این رشته؟» محرکهای محیطی به انتخاب منجر میشود؛ مثلاً رفتن به رشتههای ریاضی، ادبیات یا طبیعی بدون یک محاسبه عقلایی سنجیده. اما وضعیت در دانشگاه بسیار متفاوت، ملموس و روشن است. یک دانشآموز وقتی «ریاضی» میخواند نمیداند که نتیجه این رشته قطعاً به «مهندسی» میانجامد یا نه و اگر میانجامد به چه گرایشی از مهندسی؟ یا اگر «تجربی» میخواند، آیا حتماً به پزشکی ختم میشود؟ اما وقتی او به دانشکده میآید این شغل برایش «انضمامی» شده است. دانشجوی علوم سیاسی یا دانشجوی عمران یا دانشجوی پزشکی دارای چارچوب شغلی تقریباً مشخصی است.
- ... چرا شغل؟
- به دلیل آنکه دانشگاه اصولاً برای رفع نیازهای «پسینی» به وجود آمده است. حالا ممکن است در دانشگاه به فلسفه بپردازند، ولی وقتی به دانشگاه میروید «رشته»، تخصصی است، این تخصص در مواردی به نیاز معنوی نپرداخته است. مثلاً مهندسی عمران را در نظر بگیرید، این وضع دقیقتر است.
اما هنوز در علوم سیاسی این تاثیرات خیلی روشن نیست. در رشتههای سیاسی به دو نکته میاندیشید: یکی آزادی فردی، دیگری استقلال ملی. یعنی مفهوم رشته سیاسی یک مفهوم امنیتی است: راههای ارتقای قدرت ملی برای تامین منافع ملی. ولی در جامعه ما این نکته هنوز جا نیفتاده است. رشتههای علوم انسانی بسیار مظلوم واقع شدهاند. اما وقتی یک نفر رشته مهندسی مکانیک را انتخاب میکند، هدف او مشخص است. یا اگر رشتههای پزشکی را انتخاب میکند در حقیقت برای تامین شغل است. بنابراین هویتهای پیشینی با این هویتهای پسینی در مقابل هم قرار میگیرند.
در74صفحه اماده شده است
بررسی وضعیت سلامت مراجعهکنندگان به مراکز ترک اعتیاد سازمان بهزیستی قبل و بعد از ترک اعتیاد
ـ1ـ مقدمه
سازمان ملل در تعریف خود از توسعه انسانی، شاخص برخورداری از زندگی طولانی همراه با تندرستی و سلامت را مورد توجه قرار داده است. بنابراین، بدون توجه به عوامل تهدید کننده سلامت انسانها، نمیتوان به نحو مطلوب در مسیر توسعه و رفاه پایدار قدم برداشت. گام اول برای رسیدن به این مهم، شناخت وضع سلامت و عوامل تهدیدکنندة آن در میان گروههای مختلف اجتماعی در سطوح محلی، منطقهای و یا ملی بشمار میرود. که نتایج این شناخت برای سازمانهای متولی امر پیشگیری و درمان از ابعاد مختلف مانند برنامهریزیهای بهداشتی، درمانی، آموزشی و … حائز اهمیت است.
در سطح اجتماعی در کنار خیل عظیمی از بیماریها، رفتارهای مخاطرهآمیزی هم وجود دارند که تهدیدکننده تندرستی افراد و زمینهساز بروز اختلالات جسمانی، روانی و اجتماعی در زندگی آنهاست. یکی از این رفتارها، که بهصورت گسترده سلامتی انسانها را در معرض تهدید جدی قرار مید هد اعتیاد یا سوء مصرف مواد مخدر (Drug Abuse) است.
سوء مصرف مواد مخدر پدیدهای است که بشر تقریباً در تمام جوامع و در اغلب زمانها به نوعی درگیر آن بوده است. صرفنظر از نوع ماده مورد استفاده، آنچه در مورد این پدیده، مهم و در اغلب اجتماعات انسانی مشترک به نظر میرسد، پیامدهای جسمانی ، روانی و اجتماعی آن است که تا حدود زیادی با پیامدهای منتسب به اکثر بیماریها متفاوت به نظر میرسد.
در بعد جسمانی اختلال در کارکرد فیزیولوژیک بدن بر اثر تأثیر مستقیم مواد، زمینهسازی برای بروز انواع بیماریهای خطرناک نظیر سرطان، آسم، برونشیت و …، افزایش میزان خطر پذیری فرد هنگام قرار گرفتن در موقعیتهای خطرناک (حوادث و سوانح و …)، افزایش خطر ابتلا به بیماریهائی نظیر ایدز و هپاتیت در شکلهای خاص سوء مصرف مواد (تزریق) ؛ در بعد روانی اختلال در تعادل روانی و شناختی و در بعد اجتماعی بروز ناهنجاریهای رفتاری و اجتماعی در دو سطوح عملکردها و روابط خانوادگی، شغلی و … و بروز آسیبهای اجتماعی و جرائم از پیامدهای این پدیده به شمار میرود . همچنین براساس شرایط فرهنگی و اجتماعی برخی اختلالات اجتماعی نظیر انزوا () و تفکیک (segregation) نیز از پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر محسوب میشوند. بنابراین عواقب ناشی از این پدیده آنچنان وسیع و گسترده و از نظر میزان تأثیر عمیق و مزمن به نظر میرسد که با پیامدهای بسیاری از بیماریها و رفتارهای مخاطرهآمیز قابل مقایسه نیست.
در45صفحه اماده شده است