موضوع :
کارگاه اتومکانیک
ترجیح موتور دیزل بر موتور بنزینی در خودروهای سواری
فایل word قابل ویرایش
ترجیح موتور دیزل بر موتور بنزینی در خودروهای سواری
یکی از عمده مواردی که خودروسازان، فعالیتهای زیادی در ارتباط با آن انجام دادهاند، تولید خودروهای دیزل است.
موتورهای دیزلی و بنزینی عمدهترین انواع موتورهای درونسوز بوده و در سطحی وسیع مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه موتورهای دیزل که از آنها به عنوان خودروهای سبز یاد میشود، پیشرفت فراوانی کردهاند. به طوریکه این نوع خودروها افزون بر 50 درصد از خودروهای اروپا را دربرمیگیرند. این مقاله، شرح مختصری است از این نوع موتورها در مقایسه با موتورهای بنزینی.
موتورهای چهار زمانه درونسوز اعم از موتور بنزینی و دیزلی، چهار مرحله را در هر چرخه پشت سر میگذارندکه عبارتند از:
- مکش[1]: به داخل کشیدن هوا یا مخلوطی قابل احتراق در سیلندر
- تراکم[2]: متراکم ساختن مخلوط وارده به سیلندر توسط پیستون
- احتراق یا انفجار[3]: شعلهور ساختن مخلوط متراکمشده، انبساط گازهای سوخته شده و تولید قدرت
- تخلیه[4]: خروج پسماند احتراق
تعداد صفحات : 9 صفحه
نوع فایل : word (قابل ویرایش )
گزارش کار کارگاه اتومکانیک ( ترجیح موتور دیزل بر موتور بنزینی در خودروهای سواری )