شرح وظایف و تشکیلات روابط عمومی
با بررسی تعاریف مربوط به روابط عمومی، می توان گفت که مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی از سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال میشود . بی تردید، این وظیفه، در قالب مجموعهای از فعالیتهای ارتباطی صورت می گیرد که تحت عناوین نسبتاً ثابتی شامل ارتباط با رسانهها و سازمانها، ارتباط مردمی، پژوهش، آموزش، برنامه ریزی، انتشارات ، امور فرهنگی و نمایشگاهها،سنجش افکار و پشتیبانی از آنها یاد میشود. بیشتر باید تأکید کرد که در تعیین ساختار مناسب برای هر روابط عمومی، با توجه به کوچکی یا بزرگی سطح عملیات آن، میتوان از نمودار تشکیلاتی پیشنهادی استفاده کرد. در این فصل، سعی شده است ضمن اشاره به شرح وظایف یک روابط عمومی، این وظایف در زیر ساختهای مناسبی توزیع شود. شرح وظایف الف) ارتباطات سیاستگذاری ، برنامه ریزی و کاربرد شیوهها و برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف سیاستها،فعالیتها، برنامه ها، کارکردها و مواضع سازمان به مخاطبان، رسانه ها و جامعه. گردآوری، جمع بندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردم، نخبگان ور سانه ها در زمینه فعالیتهای سازمان و ارایه آن به مدیریت. تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روحیة تفاهم بین کارکنان و مدیران و همیت سازمان و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین آنان. اعلان مواضع سازمان. عضویت و شرکت در جلسههای مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاستها، خط مشیها، برنامه ها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهمآییها و جلسه ها. تدوین «تقویم جامع ارتباطات سازمانی»در قالب ملاقاتها و بازدیدهای مسئولان سازمان با شخصیتهای حقیقی و حقوقی، کارکنان و اقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گسترش اصولی و تلطیف روابط و تنظیم افکار عمومی
زیر ساختهای روابط عمومی روابط عمومی
برای اجرای وظایف خود،به زیر ساخت های زیر نیازمند است: 1- مدیریت روابط عمومی؛ 2- بخش برنامه ریزی و اعتبار بخشی روابط عمومی؛ 3- بخش هماهنگی مراکز تابعه؛ 4- بخش ارتباطات فرهنگی؛ 5- بخش ارتباط با رسانه ها؛ 6- بخش ارتباط با همگانها و سازمانها؛ 7- بخش مطالعات افکار عمومی. توزیع وظایف در زیر ساختها 1- مدیریت روابط عمومی مدیر کل روابط عمومی سازمان زیر نظر مستقیم مدیریت سازمان و با حکم وی منصوب می شود. وظایف، مسئولیتها و اختیارات این اداره کل، افزون بر وظایف، مسئولیتها و اختیارات عمومی مدیران، به شرح زیر است: مسئول امور برنامه ریزی، هماهنگی، هدایت و نظام مند کردن شیوههای بهره گیری از امکانات و منابع به منظور نیل به اهداف و تحقق بخشیدن به مأموریتهای محوله ووظایف مصوب و نظارت بر جریان امور و پاسخگویی نهایی کلیه فعالیتها، برنامه ها و طرحهای روابط عمومی. گزینش و انتصاب مدیران و مسئولان واحدها و بخشها و ساختارها حسب تشکیلات مصوب. بررسی و تأیید صلاحیتهای عمومی مدیران و مسئولان روابط عمومی در مراکز تابعه به عنوان پیش نیاز صدور احکام انتصاب آنان از سوی مسئولان مربوط. تدوین و ابلاغ دستورالعملها و نظامنامه های اجرایی به مدیران و کارکنان روابط عمومی و نظارت بر حسن اجرای آنها. تلاش به منظور ایجاد و ارتقای مناسبات و ارتباطات سازمان با سازمانها و نهادها در محدوده مأموریت و وظایف محوله. انتخاب مشاوران از میان فرهیختگان ،صاحبنظران ،کارشناسان و متخصصان از داخل و خارج سازمان به انگیزه تقویت ارتباطات وغنی سازی شیوه های اجرایی و ارتقای سطح نوآوریها و خلاقیتها و اعتلای جایگاه سازمان در افکار عمومی. دریافت دستورها و رهنمودهای مدیریت سازمان و اجرای دقیق آنها و تهیه و ارایه گزارش از نحوه اجرای آنها به مدیریت. تهیه، تنظیم و ارایه گزارشهای ادواری منظم از جریان پیشرفت امور و عملکرد روابط عمومی به مدیریت. تهیه و تدوین برنامه و بودجه سالانه روابط عمومی با تعیین اولویتها و رئوس برنامه و اقدامها. ایفای نقش سخنگویی و نمایندگی سازمان به منظور برقراری ارتباط با رسانه های ارتباط جمعی و ارایه اطلاعات به آنها و شرکت در مجامع، شوراها، ستادها و جلسه ها. 2- بخش برنامه ریزی و اعتبار بخشی روابط عمومی
فرمت ورد تعداد صفحات 86
پایان نامه بررسی نحوه تبلیغات در روابط عمومی صندوق تعاون کشور