در این تحقیق به القای انتقال جریان همرفت حرارتی در یک جریان آشفته منفرد با استفاده از لوله های Uشکل در جریان جوششی مبرد a134R- به طورآزمایشی مورد بررسی قرار گرفته است. اثرات نسبت شیب به قطر ارتفاع دنده ها به قطر لوله های U شکل در تقویت حرارت ؛ اصطحکاک هم دما و فاکتور عملکرد حرارتی در مبدل حرارتی لوله هم مرکز مورد بررسی قرار گرفته است.آزمایشات در طی گسترۀ وسیعی جریانات سیال آشفته عدد رونولدز از 5500 تا 60000 از طریق بکارگیری آب بعنوان سیال آزمایشات صورت گرفتند.نتایج آزمایشی نشان دادند که انتقال حرارت و عملکرد دمایی لوله های Uشکل به طور معنی داری در مقایسه با لوله های صاف افزایش داشته است. افزایش میانگین در انتقال حرارت بین 123 و 232 درصد در محدودۀ آزمایشی است که به نسبت های ارتفاع دنده ها و شیب و عدد رینولد بستگی دارد.در حالیکه عملکرد حرارتی بیشینه ، حدود 3/2 برای استفاده از یک لولۀ Uشکل با خم های مختلف با 0.27P/PH= و0.06 e/ph= در اعداد پائین رینولدز است. همچنین افت فشار مشخص میسازد که فاکتور میانگین اصطحکاک لولۀ U شکل در محدودۀ بین 4و6/2 و 93/1 برابر نسبت به لولۀ صاف است.علاوه بر آن هسته های عدد ناسلت، فاکتور اصطحکاک و فاکتور عملکرد حرارتی در بحث نسبت شیب( P/PH)، نسبت ارتفاع دنده ( E/PH) ، عدد رینولدز(Re) و عدد پرانتول(pr) برای لوله های U شکل بر پایۀ تطبیق منحنی های داده های آزمایشی تعیین شده اند.
انتقال حرارت آشفتگی در یک مبدل حرارتی با استفاده از لوله U شکل با شعاع های خم مختلف