مقاله با عنوان تجارت الکترونیک و توسعه کسب و کار؛ پیش نیازها، موانع و راهکارهای بکارگیری آن در ایران که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری کنفرانس:شیراز
سال برگزاری کنفرانس:1389
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
چکیده
کشورهای در حال توسعه دارای پتانسیل عظیمی برای ایجاد و توسعه فناوری تجارت الکترونیک در بسترهای اقتصادی خود می باشند. بنابراین بحث تجارت الکترونیکی اکنون در صدر اولویت های سازمانهای مختلف قرارگرفته است. ادعاهای نظری زیادی وجود دارد که همه آنها بیان می نمایند که تجارت الکترونیکی می تواند سود چشمگیری را برای موسسات تجاری در کشورهای در حال توسعه به ارمغان آورد. ولی ما عملا تا اندازه کمی در مورد درآمدهای واقعی اجرا و بکارگیری این نوع از تجارت آگاهی داریم، به همین دلیل برنامه ریزی در راستای بکارگیری تجارت الکترونیک، یکی از اقدامات استراتژیک سازمان ها می باشدکه از مهمترین مراحل در برنامه ریزی، شناسایی موانع بکارگیری در سازمان و ارایه راهکارهای اجرایی برای رفع آنها می باشد. در همین راستا، در این مقاله سعی شده است ضمن شناسایی تجارت الکترونیک و تفاوت آن با کسب و کار الکترونیک و پیش نیازهای لازم برای اجرای تجارت الکترونیک، موانع بکارگیری آن در سازمانها شناسایی شده و سپس راهکارهای اجرایی برای رفع آنها معرفی شوند.
تجارت الکترونیک و توسعه کسب و کار؛ پیش نیازها، موانع و راهکارهای بکارگیری آن در ایران