مقاله با عنوان فوق که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری کنفرانس:شیراز
سال برگزاری کنفرانس:1389
تعداد صفحات مقاله:16
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
چکیده
در این پژوهش با بررسی پژوهش های صورت گرفته در زمینه تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و انجام یک تحلیل محتوا 31 عامل تاثیر گذار بر تجاری سازی استخراج و در پنج گروه اصلی شامل: عوامل صنعت مدار، عوامل پژوهش مدار، دولت، پارک های فناوری و مراکز رشد، و محیط دسته بندی شده اند. سپس براساس مشخصه های شناسایی شده مدل مفهومی تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی پایه گذاری و بمنظور تایید عوامل آن در ایران پرسشنامه ای طراحی گردید و به تایید خبرگان رسید. همچنین در این مطالعه یک روش شناسی برای پیاده سازی مدل ارائه، و مورد پیمایش قرار گرفت. مطالعه به این پرسش که نقش دولت در فرآیند تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی چیست پاسخ داده، و چگونگی درگیری و نقش آفرینی دولت را بعنوان مهمترین عامل در تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی را بیان می کند. در انتها، کتابخانه الکترونیکی سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان مورد مطالعاتی انتخاب و پس از پیاده سازی مدل نتایج گزارش شده است.
شناسایی عوامل موثر بر تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و ارائه الگوی ملی مورد مطالعاتی سازمان تبلیغات اسلامی