پروژه رشته مدیریت بازرگانی با عنوان" بررسی شیوه های موثر تبلیغات تجاری و تأثیر آن در افزایش بیمه های زندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد " به صورت فایل ورد (100 صفحه) و قابل ویرایش می باشد.
دارای چکیده و فهرست مطالب می باشد.
جهت استفاده دانشجویان عزیز رشته مدیریت
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی شیوه های موثر تبلیغات تجاری و تأثیر آن در افزایش بیمه های زندگی(عمر) در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد. در این تحقیق سعی می شود که عدم رشد این بیمه ها از زاویه عدم بکارگیری و استفاده از شیوه های تبلیغاتی مؤثر در رشد این بیمه ها بررسی می گرد و نهایتاً بعد ازگرد آوری اطلاعات و آمارهای مثبت در این زمینه راه حلهایی جهت ارتقاء فرهنگ بیمه ای کشور و استان از راه بکارگیری ابزارهای مهم و مناسب تبلیغاتی پیشنهاد خواهد شد زیرا علیرغم عمر بیش از شصت سال صنعت بیمه در کشور از رشد مناسبی برخوردار نبوده است.
روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی و همبستگی می باشد و جهت کسب اطلاعات از دو روش بررسی اسناد و کتب و روش پرسشنامه استفاده شده است. جهت بررسی اطلاعات از روش میدانی دست به طرح پرسشنامه زدیم , پرسشنامه طرح شده شامل 13 سؤال است که اکثر آنها پنج گزینه ای است که یک طیف از خیلی زیاد تا خیلی کم را در می گیرد . پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات بین جامعه آماری به صورت تصادفی به تعداد محاسبه شده پخش گردید . حجم نمونه 200 نفر می باشد که به همین تعداد پرسشنامه بین جامعه مورد نظر توزیع شده و اطلاعات مورد تجزیه وتحلیل کامپیوتری قرار گرفت .
نتایج تحقیق نشان می دهد که اکثریت افراد جامعه از پوشش های مفید و با ارزش بیمه های زندگی ناآگاه هستند(83%).همچنین نظر مثبت خود را نسبت به شیوه های مختلف تبلیغات تجاری ابراز نمود (5/86%) .مشاهده می گردد که این جنبه های مثبت جامعه از نظر تمایل به یادگیری و داشتن نظر مثبت به شیوه های تبلیغاتی فرصت بسیار مناسبی برای مسئولین و تصمیم گیرندگان این صنعت می باشد . بنابراین مسئولین و تصمیم گیرندگان در بیمه مرکزی ایران و شرکت های بیمه می بایست با یک برنامه ریزی بلند مدت و با استفاده از افراد خلاق و بکارگیری شیوه های مناسب تبلیغاتی جهت بالفعل نمودن این بازار بالقوه اقدام نمایند.
کلید واژگان : تبلیغات تجاری ، بیمه های زندگی(عمر) ، فرهنگ بیمه ای ، جامعه ، بیمه مرکزی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل دوم: ادبیات ،مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-2-تاریخچه وسوابق مسأله تحقیق: 13
2-4-تحقیق و بررسی در بازار بیمه زندگی: 32
2-5-1-پیشینه تحقیقات انجام شده داخلی.. 36
2-5-2-پیشینه تحقیقات انجام شده خارجی.. 37
3-2-تحولات بیمه های زندگی بین سالهای 1391 – 1387. 40
3-5-ابزار گردآوری اطلاعات... 47
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات: 48
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1-روش های تجزیه وتحلیل اطلاعات پرسشنامه: 51
4-2-بررسی فرضیه های تحقیق بر اساس روش های آماری.. 54
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
پروژه رشته مدیریت با عنوان بررسی شیوه تبلیغات تجاری و تاثیر آن در افزایش بیمه های زندگی