رساله طراحی مرکز تجاری در 152 صفحه کامل می باشد.
فهرست مطالب
بخش نخست : شناخت مفاهیم و مبانی نظری پروژه
2-4 انواع بازار با توجه به تولیدات و نیازهای مردم 12
4 رونـد شکـل گیـری فضـای کالبـدی بـازار 14
6 سیر تکوین و تحول شهر و بازار در ایران 18
فصل دوم : تاثیر تحولات چهانی بر شهرها و فضاهای تجاری معاصر : 21
1 تحولات جدید جهانی و شهر نشینی : 21
2 تاثیر تحولات جهانی بر شهر نشینی ایران : 22
3 تاثیر تحولات جدید اقتصادی در شهرهای ایران: 23
4 روابط بازرگانی و تجاری جدید و شهرهای ایران 24
5 تشکیل شرکت ها و سازمان های جدید اقتصادی: 24
6 از بین رفتن صنایع تولیدی در بازارهای سنتی: 25
8 جایی گزینی اکولوژیکی از بازار 26
11 تغییر سیستم حمل ونقل شهری: 28
فصل سوم : بررسـی مراکز خریـد معاصر 31
2 تـولد مراکـز قدرتـمند تجـاری (power center) 33
3 ایـجاد خـرده فـروشی در جـوار بزرگراهـها 33
4-2 مـرکـز خریـد همسـایـگی: 35
4-5 مراکـز خریـد از تولیـد بـه مصـرف و حراجـی ها: 36
4-6 مراکـز خریـد منطقـهای: 36
4-7 فضـاهـای تجـاری سنـتی ناحیـهای بافـرم مرکـزی ویـادرکنـارخیـابانهـای اصلـی: 36
4-8 تجـمع فروشـگاهـهای همگـون: 36
4-10 مراکز خریـد خـاص ( که بسیـاری از خصوصیـات بازارهـای موقتـی را با خـود به همـراه میآورنـد): 37
5 شناخت مراکز خرید معاصر در ایران 38
5-1 مراکـز تجـاری محلـهای: 38
5-2 مراکـز تجـاری در جـوار خیـابانـها: 38
5-6 فـروشگـاهـهای زنجیـرهای: 40
بخش دوم : تحلیل اطلاعات و تدوین مبانی طراحی
فصل اول : تعیین اهداف کلی ، تعریف موضوع و الگویابی پروژه 69
5-1 پروژه مرکز خرید BERCY 2 74
5-2 مجتمع زیست خاور به عنوان یک پروژه تجاری – تفریحی – مسکونی 84
5-3 مجتمع اداری- تجاری SIP (فرانک ویلیامز) 90
فصل دوم : استانداردهای طراحی مجتمع های تجاری : 93
1 استانداردهای مربوط به کاربریهای مختلف در مجموعه تجاری و تجهیزات مربوط : 96
2 ساختمان های اداری در بخش واحد تجاری : 96
3 ساختمان های اداری چند طبقه : 96
7 مقرارت ساختمانی در حوره تجارتی 101
1مقررات ساختمانهای تجارتی در مرکز محله و مرکز ناحیه 101
2 مقررات ساختمانی در تجارت شهری 102
8 شناخت انواع خدمات مجموعه تجاری 104
بخش سوم : طرح معماری
فصل اول : بررسی اجمالی بستر طرح 109
3 ویژگیهای اقتصادی شهر مشهد 110
6 بررسی کاربری تجاری در طرح جامع شهر مشهد 112
7-1 موقعیت جغرافیایی شهر مشهد 113
چکیده
هنگام برخورد با یک موضوع ، دید ما و یا اینکه از چه زاویه ای به آن نگاه می کنیم ، دارای اهمیت است . پرداختن به یک موضوع همواره با پرسش از آن همراه است . پرسش به عنوان اولین و فطری ترین مکانسم در انسان است . هستی انسان مجتمعی است که دارای زمینه ها ، ابعاد و زوایا و امکاناتی بی نهایت است . وقتی با جهان در ارتباط قرار می گیرد هر چه را که در اطراف اوست ، در خود و از خود می سازد و به آنها با توجه به نیازها ، احساسات ، عواطف ، ادراکات و ارزشهایی که دارد ، معنا و جهت استفاده بی نهایت می بخشد . انسان در هر لحظه در ارتباط با طبعت و جهان در کار ساختن ، ساخته شدن ، درهم ریختن و بازسازی است .
به همین جهت آن فضا ، تصور و ایده ای از انسان و زندگانی پایدار ، جاویدان و ابدی است که پیوسته در تغییر و پویاای باشد . در این راستا ، فضا و مکان بیشترین سازش را با طبیعت انسان دارد و بنابراین برای زندگانی او مساعدتر و ابدی تر است که چنین ......
و ............
دانلود رساله طراحی مرکز تجاری