فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ضوابط طراحی مرکز تجاری

اختصاصی از فی دوو ضوابط طراحی مرکز تجاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ضوابط طراحی مرکز تجاری


ضوابط طراحی مرکز تجاری

دانلود استانداردها و ضوابط طراحی مرکز تجاری  23 ص با فرمت word

 

 

 

 

 

 

ضوابط برنامه ریزی و طراحی مراکز تجاری

 

  • عرض بازار ها بطور متوسط بین 3.5 تا 5 متر
  • امروزه در مراکز تجاری جدید قهوه خانه جای خود را به کافی شاپ داده اند .
  • هر قدر میزان تراکم جمعیت در یک منطقه بالاتر باشد نیاز به واحد های تجاری بیشتر می شود .
  • امروزه استفاده از نما های آلومینیومی ، شیشه ، پی وی سی و ترکیب آنها به شدت مورد توجه طراحان قرار گرفته است .
  • کشش بیشتر نسبت به اجناسی که در وسط یک گروه کالا قرار می گیرند ، تمایل برای چرخش به سمت راست و انتخاب عریض تر .
  • امروزه استفاده از کیوسک بسرعت رشد کرده . موارد استفاده از آنها عبارتند از فروش کارتهای تبریک ، شیرینی ، اسباب بازی ، لوازم دوربین و عکس ، گل ، غرف های اغذیه فروشی ، و انواع دیگری از کالاها ، در صورت ایجاد کیوسک ها نباید بازارچه کمتر از 12 متر پهنا داشته باشد .
  • یکی از مهمترین عوامل در جهت افزایش فروش ، بالا بردن ترافیک پیاده و قرارگیری فروشگاه ها در مسیر تردد پیاده می باشد و در جذابیت مرکز نقش بسزایی دارد .
  • بهتر است جایگاه اتومبیل ها با زوایه های غیر قائمه نسبت به کناره ها طراحی شوند و راهرو های پارکینگ نسبت به ساختمان ها عمود باشند .
  • برای مراکزی که زیر بنای آنها بین 6000-4000 متر مربع می باشد به ازای هر 100 متر مربع زیربنا 5/4 جایگاه.
  • فعالیت های یک مرکز تجاری به دو گروه عمده خدماتی و تجاری تقسیم می شود .

 

ضوابط طراحی تجاری، ضوابط طراحی مجتمع تجاری، ضوابط طراحی مراکز تجاری،ضوابط طراحی فضاهای تجاری، ضوابط طراحی مرکز تجاری، ضوابط طراحی پارکینگ تجاری


دانلود با لینک مستقیم


ضوابط طراحی مرکز تجاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.