امروزه، در ورای پیشرفتهائی که در زمینهی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار میآیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفادهی بیشتر از موتورهای دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظهی گردابی، که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم (IDI) معروفند، موتورهای با تزریق مستقیم دارای فشار تزریق بیشتری هستند. این امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در آن کاملتر صورت میگیرد. در موتورهای با تزریق مستقیم، با توجه به این واقعیت که....
همان طور که در پمپ انژکتور ردیفی مجهز به گاورنر مکانیکی ملاحظه شد، مقدار سوخت تزریقی متناسب با وضعیت قرار گرفتن شانهی کنترل و دور موتور میباشد. عملکنندهی سولنوئیدی به طور مستقیم به پمپ وصل است و حرکت خطی آن میتواند شانه را تغییر دهد. وقتی جریان برق از سولنوئید قطع میشود، یک فنر به شانهی کنترل در جهت «خاموش» نیرو وارد میکند که موجب قطع شدن جریان سوخت به موتور میشود. ولی وقتی سولنوئید انرژیدار شد، نیروئی در جهت مخالف نیروی فنر شانه وارد میسازد. با افزایش این نیرو که همراه با افزایش جریان برق در سولنوئید است، مقدار سوخت تزریقی در موتور بیشتر میشود. بدین معنی که حرکت....
عناوین اصلی این مقاله 47 صفحه ای با فرمت ورد عبارتست از:
- کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC
- شرایط فنی
- مرور کلی سیستم
- پردازش دادههای EDC
- سیگنالهای ورودی
- اصلاح سیگنال
- پردازش سیگنال در ECU
- سیگنالهای خروجی
- انتقال دادهها به سایر سیستمها
- مرور کلی سیستم
- انتقال دادهها به روش متداول
- انتقال دادههای سریال CAN
- پمپهای انژکتور ردیفی PE با کنترل الکترونیکی
- بلوکهای سیستم
- اجزاء تشکیلدهنده
- مدارهای کنترل (شکل 5-9)
- دیگر وظایف
- سیستم ایمنی
- مزایا
- پمپهای انژکتور ردیفی با کنترل غلافی
- کنترل شروع تزریق
- ملحقات
- حلقه کنترل خودکار
- کنترل الکترونیکی پمپهای انژکتور آسیابی
- محوری VE-EDC
- بلوکهای سیستم
- اجزاء سیستم
- کنترلهای حلقه بسته (خودکار)
- اقدامات ایمنی
- مزیتها
- خاموش کردن موتور
دانلود مقاله با موضوع کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)