مقدمه
2 تاریخچه و روند شکل گیری مدیریت زنجیره تامین
3 تعریف و مفهوم مدیریت زنجیره تامین
4 2-1- مولفه های مدیریت زنجیره تامین
5 2-1-1- مدیریت لجستیک در زنجیره تامین
5 3.مدل مرجع عملیات زنجیره تامین (10)
10 3-1- سطوح اصلی در مدل
SCMP 11 3-2-
فرایندهای مدل SCOR 13 7
.نتیجه گیری
منابع:
مقدمه
در رقابت های جهانی موجود در عصر حاضر خواست مشتری بر کیفیت بالا،افزایش تنوع محصولات و خدمت رسانی سریع،موجب افزایش فشارهایی بر سازمان ها شده است که قبلا وجود نداشته است،در نتیجه سازمانها بیش از این نمیتوانند به تنهایی از عهده تمامی کارها برآیند.در بازار رقابتی موجود،شرکت های کوچک و متوسط علاوه بر پرداختن به سازمان و منافع داخلی،خود را نیازمند مدیریت ونظارت بر منافع و ارکان مرتبط خارج از سازمان می دانند.علت این امر در واقع دستیابی به مزیت یا مزایای رقابتی با هدف کسب سهم بیشتری از بازار است.بر این اساس ،فعالیت هایی نظیر برنامه ریزی عرضه و تقاضا،تهیه مواد،تولید و برنامه ریزی محصول،خدمت نگهداری کالا،کنترل موجودی،توزیع،تحویل و خدمت به مشتری که قبلا همگی در سطح شرکت انجام می گرفته،اینک به سطح زنجیره تامین انتقال پیدا کرده است.مسئله کلیدی در یک زنجیره تامین،مدیریت و کنترل هماهنگ تمامی این فعالیت هاست. در حالت کلی زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل می شود که رسما از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان های مواد،اطلاعات و جریان های مالی به یکدیگر مربوط می شوند.این سازمان ها می توانند بنگاه هایی باشند که مواد اولیه،قطعات،محصول نهایی و یا خدماتی چون توزیع،انبارش،عمده فروشی و خرده فروشی تولید می کنند.حتی خود مصرف کننده نهایی را نیز می توان یکی از سازمان ها در نظر گرفت.
تعداد صفحات 19 فرمت ورد
مقاله الگوی پیاده سازی مدیریت زنجیره تامین در شرکت های کوچک و متوسط