در این مقاله یک مدل دینامیکی برای موتور و خط انتقال قدرت خودرو ارائه می شود. این مدل شامل سینماتیک و دینامیک یک موتور احتراق جرقه ای چهار زمانه، یک مبدل گشتاور، یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته و تایر های بادی است. این مدل، دینامیک سیستم را (که شامل دینامیک سیستم در هنگام تعویض دنده است) نشان می دهد. بعد از انجام شبیه سازی تاثیر تاخیر زمان جرقه و مقدار فشار کلاچ درگیر شونده بر کیفیت تعویض دنده بررسی می شود. نتایج حاصل از این بررسی در تدوین یک استراتژی کنترلی برای طراحی کنترلر تعویض دنده و همچنین مطالعه رفتار دینامیکی موتور و سیستم انتقال قدرت به کار گرفته می شود.
مقاله شبیه سازی موتور و سیستم انتقال قدرت خودرو و به منظور تدوین استراتژی تعویض دنده در سیستم های کنترلی