فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نماز

اختصاصی از فی دوو نماز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نماز


نماز

 

 

 

 

 

 

 

مقاله با عنوان نماز در فرمت ورد در 34 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد:

نماز در کلام على‏علیه السلام
باز هم سیماى نماز
نماز و قرآن
نماز و قصاص
نماز و رهبرى
نمازهاى مشکل‏گشا
نماز جعفر طیّار
قداست نماز
جامعیّت نماز
نیّت
نیّت خالص
قصد قربت
درجات قرب
راه رسیدن به قرب
کیفیّت یا کمّیت
آثار و برکات نیّت پاک
امتیاز نیّت بر عمل
درجات نیّت
تکبیرةالاحرام
تکبیر در نمازهاى دیگر
در نماز چگونه تکبیر بگوییم؟
معناى تکبیر
تکبیر در فرهنگ اسلامى
سوره حمد
بسم‏اللّه


دانلود با لینک مستقیم


نماز

پایان نامه وروز و اختلالات شنوایی

اختصاصی از فی دوو پایان نامه وروز و اختلالات شنوایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه وروز و اختلالات شنوایی


پایان نامه وروز و اختلالات شنوایی

فایل : word

قابل ویرایش

تعداد صفحه : 169

 

مقدمه

 

تعاریف مختلفی در مورد وزوز ارائه شده است که به جهت وسیع بودن تعاریف نمی‌توان مرز مشخصی بین نوع وزوز و منشأ آن قائل شد.

 

به عنوان مثال وزوز و سیتبولی یا منییری یا حلزونی یا وزوز عروقی.

 

در یک تعریف وزوز به دو دسته‌ی subjective , Abjective تقسیم شده است. این در حالی است که ممکن است وزوز obj به شکلهای مختلفی وجود داشته ، فقط توسط بیمار قابل شنیدن باشد، نه آزمایش کننده و به موجب آن یک هم پوشی بین وزوز subj , obj وجود دارد. تعریفی که در این پایان نامه براساس پیشنهاد Justerboff و همکارانش ارائه می‌شود به صورت زیر است:

 

وزوز عبارتست از درک صوتی که هیچگونه منشأ مکانیکی در خارج ندارد و با هیچ گونه عامل ارتعاشی در حلزون گوش مرتبط نیست.

 

براساس این تعریف وزوز با اصوات خارجی تفاوت خواهد داشت و تفاوت آن در جنبه های حقیقی از جمله سایکو اکوستیک و masking است.

 

تمام اصوات دیگری که بیمار می شنود یا درک می‌کند و از تعریف فوق مستثناست به عنوان اصوات بدنی یا somato sound نامیده می‌شود. بدین معنی که رفتاری مشابه با اصوات خارجی دارند. از جمله اینکه:

 

  • منحنی masking آنها Vshape است.
  • در گوش ipisi بهتر از گوش contra ماسک می‌شوند. نیاز به شدت کمتری درIpsi نسبت به contraدارند.
  • اگر به صورت tonal با شند، با صوت خارجی دیگر حالت زنش پیدا می‌کنند در حالی که وزوز اصلاً beating ندارد

 

                                                                                 Subjective tinnitus

 

مکانیزم و روشهای درمان آن:                                            

 

(وزوز ذهنی) هستند.s.t در طی 25سال گذشته مطالعات نشان دهنده ی افزایش شمار

 

به عنوان درک صدا یا چیزی شبیه احساس بدون مولد خارجی می باشد.             s.t

 

یا وزوز ارتعاشی صدایی است که به وسیله ی دیگران شنیده Objective tinnitus

 

می شود وامکان اندازه گیری فیزیکی آن وجود دارد.                                      

 

وماهیچه های کام به صدایstopedius -Tensor tempani میوکلونوس مزمن شامل

 

جریان خون شیپوراستاش باز از علتهای T عینی می باشند.                                

 

OAE نیز میتواند ازعلتهای T.O باشد دراین فصل ابتدا درباره ی مکانیزم ،ارزیابی

 

و درمان T.S می پردازیم.                                                                        

 

به کسی که دچاربه T.S است ازطرف خدمات کلینیکی چهارپیام ارائه می شود . اول:

هیچ اجماعی دررابطه با علت T.S که یک بیماری با علتهای مختلف می باشد، وجود ندارد.                                                        

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه وروز و اختلالات شنوایی

مطالعات آمفی تاتئر

اختصاصی از فی دوو مطالعات آمفی تاتئر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مطالعات آمفی تاتئر


مطالعات آمفی تاتئر

 مطالعات آمفی تائتر- 73 صفحه

صفحه

مقدمه.........................................................................................................1

فصل اول : (مطالعات پایه)................................................................2

هنر نمایش چیست......................................................................................3

تئاتر چیست.............................................................................................3

تاریخچه تئاتر جهان....................................................................................3

بررسی تئاتر ایران......................................................................................6

اولین تماشاخانه جهان ..................................................................................10

اولین تماشاخانه ایران...................................................................................10

مهمترین نظریه ها درباره پیدایش تئاتر...............................................................11

تاریخچه آمفی تئاتر.....................................................................................12

حضور زنان در تئاتر ایران...........................................................................14

فصل دوم :( مطالعات زمینه )............................................................15

مطالعات آب و هوای .........................................................................16

موقعیت و وسعت.....................................................................................16

توپوگرافی منطقه.....................................................................................16

آب و هوای ایستگاههای هواشناسی شهرستان .............................................16

موقعیت جمعیتی......................................................................................16

سیستم پهنه بندی......................................................................................17

نوع بافت ................................................................................................17

فرم بنا....................................................................................................17

درجه حرارت هوا......................................................................................18

رطوبت نسبی هوا .....................................................................................18

نزولات جوی...........................................................................................18

موقعیت زمین...........................................................................................20

دسترسی ها.............................................................................................21

لبه ها....................................................................................................22

نفوذپذیری...............................................................................................23

نگاه به سایت از زوایایی مختلف......................................................................24

فصل سوم : ( مطالعات تکمیلی ) ........................................................25

بررسی فضاهای مورد نیاز برای تئاتر...............................................................26

ورودی...................................................................................................26

 سالن انتظار ............................................................................................26

سالن اجرا................................................................................................27

نسبت های فسمت تماشاگران...........................................................................27.

فضاهای خدماتی پشت سن.............................................................................28

اتاق تعویض لباس......................................................................................28

اتاق گریم................................................................................................28

اتاق نور و صدا.........................................................................................28

اتاق کارگردان...................................................................................28

اتاق گروه موسیقی...............................................................................29

 اتاق استراحت گروه.............................................................................29

اتاق مطالعه.......................................................................................29

اتاق مصاحبه......................................................................................29

اتاق پروژکتور....................................................................................29

راهروهای سالن...................................................................................30

قسمت اداری سالن.................................................................................31

اتاق رئیس.........................................................................................31

بخش حسابداری...................................................................................31

بخش خئماتی......................................................................................31

موتور خانه........................................................................................31

انبار مرکزی.......................................................................................31

پارکینگ...........................................................................................32

خطوط دید در سالن تئاتر .........................................................................32

شکل سالن تئاتر...................................................................................32

اکوستیک در سالن تئاتر...........................................................................33

محلهای نمایش.................................................................................... 33

هدایت بازدید کنندگان در گالری..................................................................34

طراحی محیطی دلپذیر و پرتنوع.................................................................34

نمایشگاه هنری مجوعه مورد نظر................................................................35

کلیاتی درباره فضای نمایش.......................................................................36

خصوصیات صندلی های سالن تئاتر..............................................................36

گرایش های ساخت و ساز تئاتر در شرایط جاری.................................................37

نورپردازی سالن های همایش....................................................................38

اصول نورپردازی................................................................................38

ساختار عومی فضاهای نمایش...................................................................39

شکل و انواع مختلف صحنه نمایش...............................................................40

برنامه فیزیکی.....................................................................................41

فصل چهارم : (مطالعات تطبیقی ) .........................................................44

تئاتر تهران........................................................................................45

خانه اپرای سیدنی.................................................................................50

پلان ها...........................................................................................57

مقاطع............................................................................................58

منابع...............................................................................................63

 

 

مقدمه

نمایش در هر کجا که مکان رویارویی بازیگر و تماشاگر باشد به وقوع می پیوندد. خواه این مکان میدانی در شهر باشد یا خیابان یا سکویی در بازار و یا قهوه خانه .  اما تئاتر بدون معماری معنا ندارد. تئاتر چه به شکل نمایش اجرا شود و چه به صورت جشن و مراسم نباید چنان با طبیعت خود یکی شود که قابل تشخیص نباشد زیرا در این صورت نمایشی در کار نخواهد بود . چون بنیان تئاتر به آگاهی دوسویه بازیگران و تماشاگران از وجود یکدیگر است باید از جهان اطرافش متمایز باشد همانگونه که نمایش و و اقعیت با هم تباین دارند. آشکارترین نشانه تئاتر همان صحنه است که معماری آن در طول تاریخ دستخوش دگرگونیهای فراوان گشته اما همیشه مکانی کاملا مشخص و متمایز از محیط پیرامون بوده است . فضاهای اجرای نمایش در شهر غالبا جزو نقاط عطف شهری به شممار میروند. اما در شهر علاوه بر مکانهای عمومی تعداد زیادی فضاهای خالی حاشیه ای  یافت می شود که فراموش شده و مطرود و متروکاند. مکانهایی که می توانند محل اجرای رویدادهای نمایشی باشند. برخی از این فضاها که در شهرهای ما ,خصوصا شهرهای قدیمی به وفور دیده می شوند زمانی خود جزو فضاهای پررونق شهری به شمار می رفتند . فراموش نباید کرد که یک فضای نمایشی به تجمعی عادی اجازه تبدیل شدن به اجتماعی باهویت را می دهد و می تواند سکویی باشد برای نیاز مردم به گفتن و شنیدن و داشتن اوقاتی خوش . هیچ لزومی به برپایی ساختمان نیست, شهرها خود می توانند به تئاتری برای اجرای نمایش تبدیل شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول:

 

 

 مطالعات    پایه

 

 

 

 

  • هنر نمایش چیست ؟؟
  • آغاز نمایش در هر سرزمینی را باید در آداب و رسوم و مناسک مذهبی همان قوم و در فعالیت‌های انسانی برای تنازع بقا جستجو کرد.

 

 

 

 

  • انسان برای تسلط‌ یافتن بر محیط زندگانی و برای شناخت و کنترل نیروهای سرکش طبیعت شروع به خلق شخصیتهای جادویی با کمک لباس، گریم و ماسک می‌کند.
  • انسان می‌پنداشت که با خلق این شخصیت‌ها و اجرای مراسم سحر و جادو می‌تواند بر جادوگران و گیاهان تأثیر نهد و آنها را در خدمت خود گیرد.
  • تئاتر چیست؟؟
  • تئاتر واژه‌ای است یونانی در لغت به معنای چیزی که به آن نگاه می‌کنند.
  • در فارسی به تئاتر «نمایش» می‌گویند. دراصل تعریف دقیق تئاتر یعنی بیان مشکلات مردم ومسائل اجتماعی، سیاسی وفرهنگی یک جامعه به زبان تئاتر و مهمترین فنی که باید در تئاتر استفاده شود فن بیان می‌باشد.
  • کلمه تئاتر در اصل از کلمه تآترون است که قسمت اول آن تیه تماشاگران و یا محله تماشا است

 

  • تاریخچه تئاتر ایران :
  • هنر تئاتر در ایران پیشینه‌ای دراز دارد و سبکی از آن در نمایش‌های تعزیه نمود یافته ‌است.
  • در کتاب تاریخ بخارا آمده‌است که نمایش ایران از آیین اسطوره و شعایر برخاسته ‌است.
  • نخستین تئاتر زنان در ایران نمایش آدم و حوا بود که توسط جمعیت نسوان وطن خواه در تهران اجرا شد.
  • تئاتر یکی ازهنرهای هفتگانه است. کسانی که درباره بوجود آمدن تئاتر جستجو کرده‌اند می‌گویند سر چشمه آن از آیین هاست.

دانلود با لینک مستقیم


مطالعات آمفی تاتئر

مقاله حقوقی انگاره های بین المللی شدن حقوق کیفری بازرگانی

اختصاصی از فی دوو مقاله حقوقی انگاره های بین المللی شدن حقوق کیفری بازرگانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله حقوقی انگاره های بین المللی شدن حقوق کیفری بازرگانی


مقاله حقوقی انگاره های بین المللی شدن حقوق کیفری بازرگانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:

فهرست

چکیده:

جهانی شدن اقتصادی

اقتصادی به شکل وسیعی

کیفری جهانی

انگاری تحمیل شده

شرح مختصر

چکیده:

- «حقوق کیفری بازرگانی» از جمله شاخه های نوین حقوق کیفری است که بحثهای فراوانی را در جهان معاصر برانگیخته است، تا آنجا که لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی در اولویت تدوین کنوانسیون های چندجانبه بین المللی قرار گرفته است. وجه تمایز این شاخه از حقوق با «حقوق کیفری اقتصادی»، توجه ویژه آن به فعالیتهای شرکتهای بازرگانی، بازار بورس، رقابت برابر تجاری و رعایت قواعد بازار آزاد است، در حالی که حقوق کیفری اقتصادی، شامل هر نوع بزهکاری بر علیه اموال خواهد شد. رشد روزافزون جهانی شدن اقتصاد، بیش از هر چیز، لزوم توجه ویژه به یک حقوق کیفری مناسب جهت مبارزه با نقض قواعد بازی تجاری را در پی داشته است. پروفسور دلماس مارتی، استاد بزرگ سیاست جنایی کشور فرانسه، در این «نوشتار پرتکلف» بر آن است تا نگاه تازه ای به مقوله جهانی شدن و آثار آن بر حقوق کیفری بازرگانی داشته باشد.

جهانی شدن اقتصادی و مالی، هر زمان که دنبال شود، دوباره بحث اختصاصی شدن حقوق کیفری بازرگانی را - که از سال 1975 توسط میشل فوکو با عنوان «کنترل تمایزآمیز قانون شکنی ها» مطرح گردید- به راه می اندازد. این فیلسوف بر این اساس، در بستر حقوق کیفری، یک تمایز را به تصویر می کشد: از یک سو قانون شکنی طبقه توده ها نسبت به اموال (همان حقوق کیفری سنتی، که به قواعد عمومی شهرت یافته، و تصویر نمادین «دزد» را به ذهن متبادر می سازد)، و از سوی دیگر «قانون شکنی نسبت به حقوق»[3] که اغلب توسط طبقه بورژوا صورت می گیرد (حقوق کیفری بازرگانی، که به آن لقب «تصنعی» و یا «تکنیکی» داده شده و مدتهای مدیدی است که حالت شبه معلق دارد). او بحث خود را طی یک فرمول خلاصه بیان می کند: «باید نظام کیفری را همانند دستگاهی تصور کرد که به شکل تمایزگذارانه ای، قانون شکنی ها را پی می گیرد، بی آنکه به دنبال حذف تمامی آنها باشد»[4]. فرمولی که بیش از هر چیز نشانگر دیدگاه میشل فوکو نسبت به جهانی شدن اقتصادی و مالی است.[5] «ریسک کیفری»ای که با ریسک حرفه ای مشاغل ممزوج شده، و از منظر اخلاقی مورد مسامحه واقع شده، اثر «لکه دار شدن» را که خصیصه بزهکاری حقوق عمومی است، به دنبال ندارد. از منظر حقوقی این تسامح، از جایگاه داده شده به سازوکار «خود- تنظیمی»[6] ناشی می شود؛ همانند قواعد رفتاری[7] و یا شیوه ارزیابی توسط نهادهای هم مرتبه[8] که بدلیل حفظ سلطه و اختیارِ عمل، از سوی فعالان اقتصادی به شکل وسیعی مورد مقبولیت واقع شده اند.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله حقوقی انگاره های بین المللی شدن حقوق کیفری بازرگانی

مقاله حقوقی آیا طبیب ضامن است؟

اختصاصی از فی دوو مقاله حقوقی آیا طبیب ضامن است؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله حقوقی آیا طبیب ضامن است؟


مقاله حقوقی آیا طبیب ضامن است؟

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:24

فهرست

ب - ضمان کدام طبیب ضامن است؟

ضمان طبیب مقصر

الف - نظر مشهور: (ضمان طبیب)

2 - اثبات ضمان طبیب

روایات

2 - قواعد فقه و حقوق (19)

اجماع

ب - نظر غیر مشهور (عدم ضمان طبیب):

ایرادات وارده بر دلایل غیر مشهور (29) :

ارزیابى دلایل دو گروه:

3 - عوامل سقوط ضمان طبیب

1 - تحصیل برائت: (30)

4 - رضایت‏بیمار

2 - عرف و عادت

جمع بندى

3 - فقدان عمد و سوء نیت

شرح مختصر

اشاره

در شریعت اسلام فراگیرى علوم مورد نیاز جامعه از قبیل علم طب واجب کفایى بوده و بر تمامى کسانى که توان و امکانات و زمینه تحصیل چنین علمى را دارند واجب است تا حد رفع نیاز، آن را فراگیرند و نیاز جامعه را برطرف کنند.

در دستورات اسلامى به بهداشت و امور پزشکى توجه خاصى مبذول شده و بهداشت از ارزش والایى برخوردار است تا جایى که «علم الابدان‏» در کنار «علم الادیان‏» قرار مى‏گیرد چنانکه رسول‏خدا«صلى الله علیه وآله وسلم‏» فرمود: «العلم علمان: علم الابدان و علم الادیان.» (2)

از سویى بر بیماران واجب است در صورت ابتلا به امراضى که اگر به طبیب مراجعه نکنند ممکن است موجب هلاکت آنان و یا نقص عضو و یا قوه اى از قواى جسمانى آنان گردد، به طبیب مراجعه و خود را معالجه کنند و حق تعلل و کوتاهى را ندارند. دلیل این مطلب، حدیث: لا ضرر و لاضرار.» (3) و آیه: «و لا تلقوا بایدیکم الى التهلکه‏» (بقره / 195) و احادیثى دیگر از قبیل: «تداووا فان الذى انزل الداء انزل الدواء.» و «ان موسى علیه السلام مرض فعاده بنو اسرائیل و وصفواها له دواء فامتنع منه، فاوحى الله الیه ان الله یامره بذلک و الا لم یشغه‏» (4) و روایاتى دیگر که نیاز به نقل همه آنها نیست.

از سوى دیگر بر طبیب نیز علاج امراضى که اگر از معالجه آن امتناع نماید، موجب هلاکت‏یا نقص عضو و قواى جسمانى مى‏گردد، واجب است و امتناع و خوددارى از علاج علاوه بر حرمت، ضمان نیز دارد. در حدیثى ابان بن تغلب از امام صادق علیه السلام نقل مى‏کند که آن حضرت فرمود: عیسى مسیح علیه السلام چنین مى‏فرمود: اگر طبیبى مداواى مجروحى را ترک کند (یعنى از معالجه جراحات بدن مریض به هر دلیلى امتناع ورزد) با وارد کننده جرح، شریک است چرا که شخص وارد کننده جرح قصد فساد (و آزار رسانى) مجروح را داشته است و آن کسى هم که توانایى مداوا را دارد ولى از معالج امتناع مى‏ورزد فساد او را طالب است، (5) یعنى همانطورى که وارد کننده جرح مقصر و ضامن است، طبیب ممتنع نیز ضامن است. بنابراین طبیب حق امتناع از معالجه را ندارد.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله حقوقی آیا طبیب ضامن است؟