این آیین نامه در فرمت pdf می باشد.
استفاده از ضوابط، معیارها و استانداردها در مراحل تهیه طرح، اجرا، بهر هبرداری و نگهداری طرح های عمرانی به لحاظ توجیه
فنی و اقتصادی طر حها، کیفیت طراحی و اجرا (عمرمفید) و هزینه های نگهداری و بهره برداری، از اهمیت ویژه ای برخوردار م یباشد. نظام
فنی و اجرایی کشور به کارگیری معیارها، استانداردها و ضوابط فنی در مراحل تهیه و اجرای طرح و نیز توجه لازم به هزینه های نگهداری
از طرح ها را مورد تاکید جدی قرار داده است.
بنا بر مفاد ماده 23 قانون برنامه و بودجه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف به تهیه و ابلاغ ضوابط،
مشخصات فنی، آئی ننامه ها و استانداردهای مورد نیاز طرح های عمرانی کشور م یباشد. با توجه به تنوع و گستردگی طرح های عمرانی،
طی سالهای اخیر سعی شده است در تهیه و تدوین این گونه مدارک علمی از مراکز تحقیقاتی و توان فنی دستگاه های اجرایی ذیربط
استفاده شود. از این رو در بازنگری نشریه حاضر ، موسسه قیر و آسفالت ایران ضمن هماهنگی با دفتر نظام فنی اجرایی معاونت نظارت
راهبردی معاونت برنام هریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، عهده دار این مهم گردید
یکی از مهمترین مسایل موجود در طراحی و اجرای را ههای کشور عدم توجه کافی به ضوابط و معیارهای طراحی روسازی و یا
استفاده ترکیبی از ضوابط و معیارها، با ماخذ گوناگون بوده است که موجب کاهش کیفیت و عمر مفید جاد هها و در نتیجه اتلاف
سرمایه های ملی نیز شده است.
مجموعه ی حاضر در برگیرنده ضوابط و معیارهای طراحی روسازی را ههای آسفالتی است که با استفاده از آئی ننامه ها، مبانی و معیارها
و توصیه های فنی بین المللی و تجارب راهسازی کشور تهیه شده است.
علیرغم تلاش، دقت و وقت زیادی که برای تهیه این مجموعه صرف گردیده، معهذا مصون از وجود اشکال و ابهام در مطالب این
مجموعه نیست. لذا در راستای تکمیل و پربار شدن این آئین نامه از کارشناسان محترم درخواست میگردد موارد اصلاحی را به دفتر نظام
فنی اجرایی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال نمایند تا در تجدید نظرهای آتی مورد استفاده قرارگیرد
استفاده از ضوابط، معیارها و استانداردها در مراحل تهیه طرح، اجرا، بهر هبرداری و نگهداری طرح های عمرانی به لحاظ توجیه
فنی و اقتصادی طر حها، کیفیت طراحی و اجرا (عمرمفید) و هزینه های نگهداری و بهره برداری، از اهمیت ویژه ای برخوردار م یباشد. نظام
فنی و اجرایی کشور به کارگیری معیارها، استانداردها و ضوابط فنی در مراحل تهیه و اجرای طرح و نیز توجه لازم به هزینه های نگهداری
از طرح ها را مورد تاکید جدی قرار داده است.
بنا بر مفاد ماده 23 قانون برنامه و بودجه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف به تهیه و ابلاغ ضوابط،
مشخصات فنی، آئی ننامه ها و استانداردهای مورد نیاز طرح های عمرانی کشور م یباشد. با توجه به تنوع و گستردگی طرح های عمرانی،
طی سالهای اخیر سعی شده است در تهیه و تدوین این گونه مدارک علمی از مراکز تحقیقاتی و توان فنی دستگاه های اجرایی ذیربط
استفاده شود. از این رو در بازنگری نشریه حاضر ، موسسه قیر و آسفالت ایران ضمن هماهنگی با دفتر نظام فنی اجرایی معاونت نظارت
راهبردی معاونت برنام هریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، عهده دار این مهم گردید
یکی از مهمترین مسایل موجود در طراحی و اجرای را ههای کشور عدم توجه کافی به ضوابط و معیارهای طراحی روسازی و یا
استفاده ترکیبی از ضوابط و معیارها، با ماخذ گوناگون بوده است که موجب کاهش کیفیت و عمر مفید جاد هها و در نتیجه اتلاف
سرمایه های ملی نیز شده است.
مجموعه ی حاضر در برگیرنده ضوابط و معیارهای طراحی روسازی را ههای آسفالتی است که با استفاده از آئی ننامه ها، مبانی و معیارها
و توصیه های فنی بین المللی و تجارب راهسازی کشور تهیه شده است.
علیرغم تلاش، دقت و وقت زیادی که برای تهیه این مجموعه صرف گردیده، معهذا مصون از وجود اشکال و ابهام در مطالب این
مجموعه نیست. لذا در راستای تکمیل و پربار شدن این آئین نامه از کارشناسان محترم درخواست میگردد موارد اصلاحی را به دفتر نظام
فنی اجرایی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال نمایند تا در تجدید نظرهای آتی مورد استفاده قرارگیرد
آیین نامه روسازی آسفالتی راه های ایران