![ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد،مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های رضایت شغلی+ پرسشنامه رایگان](../prod-images/520478.jpg)
سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :
- رضایت شغلی
- رابطه انگیزش با رضایت شغلی
- تاریخچه مطالعات در مورد رضایت شغلی
- تعریف رضایت شغلی
- تعیین رضایت شغلی
- عوامل تعیین کنندة رضایت شغلی
- عوامل مؤثر بر رضایت شغلی
- فاکتورهای مؤثر در رضایت شغلی از نظر «جنیفر»
- پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی
- نظریههای رضایت شغلی
- - نظریه «بروفی»
- - نظریه «کورمن»
- -نظریه «پارسون»
- اندازهگیری رضایت شغلی
- تحقیقات خارجی
- تحقیقات داخلی
مشخصات فایل:
پرسشنامه رایگان: دارد(پرسشنامه رضایت شغلی دبیران«مینه سوتا»)
نوع فایل: word
منبع: دارد (فارسی و لاتین)
پیشینه پژوهش: دارد(ایرانی و خارجی)
تعداد صفحات:33
گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)
خلاصه ای از مطالب:
تاریخچة مطالعات در مورد رضایت شغلی
مطالعة سوابق رضایت شغلی و انجام تحقیقات مربوط به آن در سطح جهانی نشان میدهند که تا قبل از دهة 1920 تحقیق در مورد رضایت شغلی در مدیریت صنعتی و به ویژه در مهندسی صنایع و همزمان با شیوة مدیریت علمی(«فردریک تیلور[1]»، 1915 ـ 1856 ) در مورد عواملی مانند امنیت شغلی انگیزه و رغبت و عوامل محیطی صورت نگرفته است.
در دهه های 1920 و 1940 با شیوة مدیریت نهضت روابط انسانی توجه بیشتری به گروه همکاران گروههای غیر رسمینظارت و سرپرستی در تعیین میزان رضایت شغلی معطوف گردید.
از جمله میتوان تحقیقات معروف «هاثورن»[2] و «دیکسون»[3] در کارخانة وسترن الکتریک آمریکا توسط («التون مایو»[4]، 1932) و «رتاکس برگر»[5] را نام برد.
در دهه های 1970 ـ 1950 خود شغل به عنوان عامل تعیین کننده در ایجاد رضایت شغلی مورد توجه قرار میگیرد. در دهه های 1960 خانم («پاتریشیاکین اسمیت»[6]) و همکارانش پرسشنامه هایی حاوی گویه هایی بر اساس فهرست توصیفی شغل تهیه نمودند. در این پرسشنامه پنج عامل (مؤلفه) مؤثر در رضایت شغلی عبارتند از : درآمد، ماهیت یا خود شغل، فرصتهای ارتقاء شغلی، نظارت و سرپرستی و گروه همکاران. (عباسزادگان، 1379، ص 214)
تعریف رضایت شغلی
مطالعة رسمیرضایت شغلی با مطالعات هاثورن در اوایل دهة 1930 شروع شد و از دهة 1930 رضایت شغلی بطور گسترده مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.
در اصل رضایت شغلی به این دلیل اهمیت پیدا کرد که طرفداران اولیه رویکرد روابط انسانی، صاحبنظران و مدیران را قانع کردند که کارگر خوشحال، کارگری سود آوراست.
انستیتوی تحقیقات اجتماعی میشیگان، رضایت را شامل رضایت از سازمان، رضایت از سرپرست، رضایت از شغل، رضایت از حقوق و مزایا و رضایت از گروه کاری یا همکاران میداند. ( سرمد، 1378، ص 213 )
«کیت دیویس»[7]، خشنودی شغلی را مجموعه ای از احساسهای سازگار و ناسازگار کارکنان میداند که با آن احساسها بکار خود مینگرند.
مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های رضایت شغلی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد) + پرسشنامه رایگان