لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه50
فهرست مطالب
فهرست
اجزاءاصلیوسائطنقلیهریلی،خطوطریلی:.. 1
یاتاقانهایسرمحورهایوسائطنقلیهریلی:.. 4
قلابوتامپونواگنهاولکوموتیوها:.. 6
سیستمترمزهواییواگنهاولکوموتیوها:.. 8
اصطلاحاتوتعاریفمربوطبهخطوطریلی:.. 9
دستهبندیخطوطریلیازنظرسازهخط :.. 11
مشخصاتریلهاازلحاظموادتشکیلدهندهآنها:.. 12
سیستمهایتغذیهالکتریکیدرحملونقلریلی:.. 14
آشناییباتعاریفوتجهیزاتمورداستفادهدربرققدرت.. 14
انواعمختلفسیستمهایترمزوسائطنقلیهریلیزیرزمینی:.. 21
پارامترهایموثربرچگونگیدینامیکطولیسیستمحملونقلزیرزمینی:.. 24
نقشترمزوچگونگیاعمالآندردینامیکطولی:.. 25
متفاوتبودنسیستمترمزواگنهایتشکیلدهنده:.. 25
مناسبنبودنسیستمتنظیمنیرویترمزی:.. 26
انتقالنیرودراهرمبندیسیستمهایترمزهوائیواگنها:.. 26
محاسبهنسبتاهرمبندیسیستمهایترمزهوائیواگنها:.. 27
محاسبهخطترمزووسائطنقلیهریلی.. 27
سیستمهایتغذیهالکتریکیدرحملونقلریلیزیرزمینی:.. 36
اثراتجریانهایسرگرداندرسیستمهایحملونقلریلیبرقی.. 38
مقدمه
در یکی دو دهه اخیر شاهد رشد و پیشرفتهای قابل توجه در سیستم های حمل و نقل ریلی بوده ایم. بطوریکه بی تردید می توان قرن جدید میلادی را قرن ظهور شگفتی ها و تحولات مهم خیره کننده در حمل و نقل ریلی دانست.
در سیستم های حمل و نقل ریلی جدید خطوط از نظر اندرکنش دینامیکی اهمیت بالایی دارند. نوع و کیفیت خطوط ریلی نقش مهمی در این رابطه بازی می کنند. خطوط ریلی از نظر رنج سرعت به گروه های مختلف خطوط سرعت پایین، سرعت متوسط،سرعت بالا و سرعت خیلی بالا تقسیم می شوند. باید اشاره داشت که در هر رنج سرعت الزامات و ضرورت های ویژه سیستم های کنترل از مرتبه خاصی برخوردار است. سیستم حمل و نقل ریلی سنگین معمولا به خطوط ریلی زیرزمینی و نیز خطوط هوایی اتلاق میشود.
سیستم حمل و نقل ریلی هدایت شده:
ویژگی های اصلی سیستم های حمل و نقل ریلی هدایت شده آن است که حرکت آنها اتوماتیک ، مسیرها مجزا مانند ایستگاهها حفاظت شده می باشند.
از مهمترین فاکتورهای تعیین مسیر حرکت یک سیستم ریلی قابلیت حرکت در حداکثر شیب و حداقل قوس می باشد.
اجزاء اصلی وسائط نقلیه ریلی ، خطوط ریلی:
بررسی کامل دینامیک ، مستلزم شناخت کافی از خطوط ریلی و اجزاء تشکیل دهنده آنها نیز می باشد.
خطوط ریلی از نظر ساختمان معمولا دو بخش مهم زیرسازی و روسازی را شامل می شوند. مجموعه ریل ها، اتصالات، صفحات زیر ریل ها، تراورس ها، پابندها و لایه های بالاست و زیر بالاست اجزاء روسازی را شامل می شوند. قسمت های مختلف زیر سازی نیز شامل بستر و فونداسیون می باشد. نوع وکیفیت خطوط ریلی در دینامیک حرکت وسائط نقلیه ریلی و راحتی سیر تأثیر بسیار زیادی دارد.
چرخ- محورها:
بوژی ها معمولاً دارای چند مجموعه چرخ- محور بوده که هر مجموعه خود از یک محور که دو چرخ به طور ثابت بر روی آن قرار می گیرند تشکیل می شود. سطح مدور چرخ ها از دو قسمت فلانج و قسمت مخروطی تشکیل شده است. شیب قسمت مخروطی چرخ نو معمولاً ۵ در صد در نظر گرفته می شود که البته در محدوده وسیعی تغییر می کند.در چرخ های فرسوده این شیب چندین مرتبه بیشتر یا کمتر می گردد. تأثیر این شیب بر روی سایش چرخ و ریل، ایمنی حرکت وسیله حمل و نقل، راحتی حرکت و نیروهای خزشی بین چرخ و ریل و از طرف دیگر فرمان پذیری و پایداری بوژی ها در قوس ها ودر خطوط مستقیم حائز اهمیت بسیاری است.
جهت کاهش نیروهای دینامیکی بین چرخ و ریل و راحتی حرکت در
تحقیق در مورد سیستم های حمل و نقل ریلی در معادن زیرزمینی