فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله حسابداری تامین اجتماعی

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله حسابداری تامین اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله حسابداری تامین اجتماعی


دانلود مقاله حسابداری تامین اجتماعی

اصل 29- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،دولت را موظف می نماید که کلیه آحاد جامعه را از لحاظ تامین اجتماعی شامل :حمایت پزشکی- بازنشستگی – از کار افتادگی- فوت و بیکاری تحت حمایت خویش قرار دهد. در این چند سطر هر چند گذرا با سازمان تامین اجتماعی سیستم امور مالی آن و نحوه کار و حمایتهای مختلف آشنا می شویم. سازمان تامین اجتماعی قبل از انقلاب اسلامی 1357 تحت نام بیمه های اجتماعی خوانده می شد.

این سازمان در حال حاضر حدود 000/000/30 نفر از جمعیت کل کشور را از لحاظ حمایتهای قانونی فوق الذکر :شامل حمایت پزشکی- بازنشستگی- از کار افتادگی – فوت- بیکاری تحت پوشش و حمایت قرار داده است.

سازمان تامین اجتماعی تاکنون از لحاظ تشکیلات اداری:دارای هیئت مدیره و مدیر عامل – شورای معاونین- مدیران کل ستاد،کلیه قوانین- آئین نامه ها و دستور العملهای اداری را به سطوح پائین تشکیلات تحکم می نماید.مدیر عامل سازمان در حال حاضر توسط و زیر رفاه و تامین اجتماعی و تصویب هیئت دولت انتخاب میگردد.شورای عالی تامین اجتماعی قبلاً ناظر بر کلیه عملیات اداری – مالی و حمایتی این سازمان بود.اما در حال حاضر این نظارت توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعمال می گردد.سازمان تامین اجتماعی از لحاظ امور مالی مستقل بوده و از بودجه عمومی کشور استفاده نمی نماید. همچنانکه مستحضر می باشید؛ منابع مالی این سازمان از محل وصول حق بیمه های کارگران به کارمندان مشمول قانون کار تامین می گردد.و نرخ های مختلف و درصدهای آن شامل7% از دستمزد کارگران یا کارمندان (که بیمه شده گفته می شود)کسر می گردد.20% دستمزد ماهیانه توسط کارفرما به مبلغ 7% قبلی اضافه می گردد.علاوه بر آن 3% نیز به عنوان حق بیمه بیکاری توسط کارفرما به مبالغ مذکور اضافه و به سازمان تامین اجتماعی جمعاً 30% کل دستمزد ماهانه پرداخت می گردد.

شامل 15 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله حسابداری تامین اجتماعی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.