فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله هوش هیجانی و رهبری اثربخش

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله هوش هیجانی و رهبری اثربخش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله هوش هیجانی و رهبری اثربخش


دانلود مقاله هوش هیجانی و رهبری اثربخش

 

مشخصات این فایل
عنوان:هوش هیجانی و رهبری اثربخش
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:13

این مقاله در مورد هوش هیجانی و رهبری اثربخش می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله هوش هیجانی و رهبری اثربخش

.مقدمه
یکی از کاربردی ترین سازه هایی که هوش هیجانی با آن هم بسته بوده است رهبری است.ادبیات رهبری ,زمینه ی نظریه های بی شماری را فراهم کرده است که ویژگی های اثربخش ترین رهبر را می سازد, اما مطالعات آکادمیک جاری در این حوزه, دو نوع از رهبری متمایز را توصیف میکند: تطوری وانتقالی. رهبری تطوری , رغبت را میان همقطاران تحریک میکند, نظرگاه متفاوتی نسبت به کار برمی انگیزاند, آگاهی از اهداف سازمان بوجود می آورد, سایرین را به سطوح بالاتری از توانایی میرساند ودیگران را به ملاحظه ی خواسته های گروه ورای خواسته های خودشان ...(ادامه دارد)

1.1 هوش هیجانی چیست ؟
مقبول ترین مدل هوش هیجانی(EI) بوسیله ی چندین دانشمند و محقق متاثر بوده است. نظریه ی هوش های چند گانه استرنبرگ مطرح می کند که هوش درون فردی وبین فردی منحصر به فرد هستند واز نوع ریاضی یا منطقی که امروزه به عنوان IQ یاهوش عمومی شناخته می شود متفاوت اند. بیتر سا لوی وجان مایر اول نظریه ی خود را ازEI در1990 بیشنهاد کردند وریون EI را دربافت شخصیت, سلامتی ورفاه جای داده است. با برفروشترین کتابش یعنی هوش هیجانی: چرا می تواند مهم تر ازIQ باشد, دانیل گلمن برجستگی نظری ...(ادامه دارد)

5.1 چرا هوش هیجانی در رهبری احتیاج است
بژوهشگران شروع کردند به تغییر توجه شان ازتوصیف کردن واندازه گیری هوش اجتماعی به فهمیدن هدف رفتار بین فردی ونقشی که آن در انطباق بذیری اثر بخش بازی می کند. این بخش از تحقیق کمک کرد اثر بخشی انسان از دیدگاه اجتماعی تعریف شود علاوه براینکه جنبه ی بسیار مهم تعریف وکسلر از هوش عمومی را تقویت کرد: «قابلیت فردی برای عمل به طور هدفمند» برطبق مایر وسا لوی «هوش هیجانی توانایی دریافت به دقت,ارزیابی کردن,و بیان هیجان را شامل می شود,توانایی دسترسی ویا خلق احساسات وقتی که آنها اندیشیدن را تسهیل ...(ادامه دارد)

5.3 هوش هیجانی و رهبری اثر بخش
مطالعات نشان داده اند که رهبرانی که به طور موافق عملکرد غیر متداولی نسبت به همسالانشان دارندنه تنها مهارتهای فنی مورد نیاز را دارند بلکه به طور با اهمیت تری اکثر جنبه های هوش هیجانی را خوب یاد گرفته اند. در مقاله ی راهنمای بازبینی کسب و کار هاروارد « چه چیز یک رهبر میسا زد؟» گلمن بیان می کند که بنج جز هوش هیجانی در کارند: خود آگاهی,خود تنظیمی(یا خود گردانی) انگیزش, همدلی(آگاهی اجتماعی) و مهارت ...(ادامه دارد)

چگونه مهارت های اجتماعی را بهبود بخشیم
حل تعارض را یاد بگیرید

رهبران باید بدانند چگونه تعارض ها میان اعضای گروهشان, خریداران و فروشندگان را حل کنند. یاد گرفتن مهارتهای حل تعارض برای این که بخواهید موفق شوید حیاتی است....(ادامه دارد)

محدودیت ها وبیشنهادها
ما موضوع « رهبری اثر بخش و هوش هیجانی» را انتخاب کردیم تا رابطه میان هوش هیجانی و عوامل اثر گذار آن که بیشتر بر عملکرد سازمانی تاثیر می کنند را بیابیم. این موضوعی است مرتبط اا رفتار شخص به شخص, روان شناسی ووتعامل کردن با همدیگر وبه خصوص نسبت به رهبری که چطور عواطفش را کنترل می کند وبه دیگر سخن چگونه باعواطفش به طور هوشمندانه ای با محیط به سرعت متغیر رقابتی امروز به خاطر جهانی سازی و بیشرفت های فن آورانه دست یابد. این بدیده ای عظیم است. هوش هیجانی بوسیله بسیاری قابلیت ها رشد ...(ادامه دارد)

نتیجه گیری
کاربرد هوشمندانه هیجانات در هر سازمانی که توسط رهبری که اثر بخش و کارامد باشد در رهبری به طور اثر بخش نقش حیاتی بازی می کند. مطالعات بسیار زیادی وجود دارد که هوش هیجانی را منعکس می کند همچنین تاثیراتی بر اهداف سازمانی دارد. مطالعه ی ما منعکس می کند که هوش هیجانی استرس را کاهش میدهد, عملکرد را بهبود می بخشد وحس بیش رفت را بوسیله ی برانگیختن زیر دستان درون سازمان بوجود می آورد و کمک میکند به افزایش بارآوری کارمندان که اهداف نهایی سازمانی را با روشی اخلاقی منطبق کنند بوسیله گذاشتن...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله هوش هیجانی و رهبری اثربخش در پایین آمده است.

.مقدمه
چکیده
1.1 هوش هیجانی چیست ؟
2.بیان مساله
3. بیش زمینه ی تحقیق
4.فرضیه ها و اهداف تحقیق
فرضیه ی 1: 
فرضیه ی 2:
5. ادبیات تحقیق                     
5.1 چرا هوش هیجانی در رهبری احتیاج است
5.3 هوش هیجانی و رهبری اثر بخش
5.4 چگونه از هوش هیجانی در تحول رهبری استفاده کنیم
5.5 هوش هیجانی در رهبری
1-خودآگاهی
چگونه خودآگاهیمان را بهبود بخشیم
یادداشت وقایع روزانه
درنگ کنید
خود تنظیمی
چگونه خودتنظیمی را بهبود بخشیم
ارزش هایتان را بشناسید
جوابگوییتان را حفظ کنید
آرام بودن را تمرین کنید
3-انگیزش
چگونه خود انگیختگی را بهبود بخشیم
ازنو آزمودن
بدانید کجا قرار گرفته اید
امیدوار باشید وچیز های خوب را بیابید
همدلی
همدلی را چگونه بهبود بخشیم
خودتان را جای کس دیگری بگذارید
به زبان بدنتان توجه کنید
باسخ دادن به احساسات
5-مهارت های اجتماعی
چگونه مهارت های اجتماعی را بهبود بخشیم
حل تعارض را یاد بگیرید
...(ادامه دارد)

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله هوش هیجانی و رهبری اثربخش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.