فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مکانیک خودرو

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق مکانیک خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مکانیک خودرو


دانلود تحقیق مکانیک خودرو

خودرو مجموعه ای از قطعات مختلف است که در ارتباط با یک دیگر به طور هماهنگ کار می کنند. نتیجه این کار تولید قدرت در موتور است که سبب حرکت اتومبیل می شود. بخش های اصلی یک خودرو عبارتند از :‌موتور، دستگاه انتقال قدرت، فنربندی و تعلیق ،‌برق ، هدایت و فرمان ، چرخ و ترمز،‌بدنه و شاسی
1 – موتور
کار موتور تبدیل انرژی شیمیایی و حرارتی بنزین به انرژی حرارتی و سپس انرژی مکانیکی است که باعث حرکت خودرو می شود (حرارت ناشی از احتراق بنزین در
مجاورت هوا در اثر ایجاد جرقه در محفظه ی احتراق، موتور را روشن می کند)
 
2 – دستگاه انتقال قدرت :
این مجموعه وظیفه دارد قدرت تولیدی موتور را به چرخ ها منتقل کند. دستگاه انتقال قدرت شامل کلاچ، جعبه دنده و دیفرانسیل است.
کلاچ :‌کلاچ دستگاه قطع و وصل قدرت محسوب می شود و امکان تعویض دنده را فراهم می کند (در جا کار کردن خودرو را در حالی که از آن هیچ استفاده نمی شود خلاص کار کردن می گویند) جعبه دنده: (اگیربکس): مجموعه ای است که در آن تعدادی دنده برای ایجاد سرعت و یا قدرت های مختلف تعبیه شده است
دیفرانسیل : وظیفه انتقال حرکت از جعبه دنده به چرخ ها را بر عهده دارد.
 

3 – فنربندی :
به علت ناهمواری های سطح جاده ها، سیستم تعلیق در هر دقیقه بین 1000 تا 1200 بار نوسان می کند . وظیفه این قسمت خنثی کردن این نوسانات است تا ضربه به اتاق خودرو و سرنشینان آن منتقل نشود.
4 – برق خودرو: برای راه اندازی و روشن کردن موتور از باطری استفاده می شود. وظیفه باطری تأمین برق خودرو و روشنایی چراغ هاست.
 

باطری: یک مخزن الکتروشیمیایی است که انرژی الکتریکی را به صورت انرژی شیمیایی ذخیره می کند و در صورت لزوم آن را به انرژی تبدیل می نماید و برای مصرف به سیستم برق اتومبیل منتقل می کند.
دینام (ژنراتور): علاوه بر باطری،‌منبع دیگری به نام دینام وجود دارد که نیروی مکانیکی را به نیروی الکتریکی تبدیل می کند.
وقتی موتور روشن می شود و دینام به دور معین خود می رسد، وظیفه ارسال
 

انرژی الکتریکی به دستگاه های مصرف کننده را نیز به عهده می گیرد. علاوه بر این،‌مقدار برق مصرفی باطری را در ابتدای کار تأمین می کند و آن را همیشه در حالت شارژ نگه می دارد.

 

 

 

 

شامل 10 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مکانیک خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.