فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله جنس های فریم دو چرخه با تمرکز به روش های ساخت فیبر

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله جنس های فریم دو چرخه با تمرکز به روش های ساخت فیبر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله جنس های فریم دو چرخه با تمرکز به روش های ساخت فیبر


دانلود مقاله جنس های فریم دو چرخه با تمرکز به روش های ساخت فیبر

 

مشخصات این فایل
عنوان: جنس های فریم دو چرخه با تمرکز به روش های ساخت فیبر
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 30

این مقاله درمورد جنس های فریم دو چرخه با تمرکز به روش های ساخت فیبر می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله جنس های فریم دو چرخه با تمرکز به روش های ساخت فیبر

مزایای کربن
فریم دوچرخه به طور قابل توجهی ساختاری پیچیده با مشخصه های اجرایی که شامل نسبی، صلبیت ، دوام و جذب ضربه ناگهانی می باشد. فریم های Al و ‏Ti به خاطر به چالش کشیدن فریم های استیل در حداقل 2 بخش اجرائی : دیسکی و مقاومت به خوردگی مرسوم شدند. اما در خرین سطوح تکنولوژی صنعتی ، کامپوزیت ها تقریباً تمامی فریم های فلزی در تمامی بخش های اجرایی تحت الشعاع قرار دادند.
2- ترکیب متالورژیکی یک tube فلزی نمی تواند در طول لوله تغییر کند. در مقابل کامپوزیتها میتوانند به طور نامحدودی در طول لوله متغییر و گوناگون باشند. مانند تغییر در زوایای الیاف، تفاوت در لایه ها و ضخامتشان و تفاوت در آمیزش مواد. بنابراین خواص نهایی محصول ساخته شده از کامپوزیت ها می تواند متناسب با مشخصاتی دقیق باشد. همچنین ساخت لوله کامپوزیتی با درجات مختلفی از سفتی آسانتر از ساخت نوع فلزی آن می‌باشد. ضمناً هزینه ماشین کاری برای تولید لوله فلزی به مراتب بیشتر از ساخت نوع کامپوزیتی می باشد.
3- لوله های کامپوزیتی معمولا با یک میله (یا ‌فلزی معمولا از جنس فولاد سردکاری شده) توسط رشته مارپیچ (که بافت آن در زوایای مختلف می تواند باشد) فرم دهی میشوند. این فرآیند لفاف نوردی (roll wrapping) یا قیطان دوزی (braiding) نامیده می شود. روش...(ادامه دارد)

تاریخچه فریم های فیبر کربن
خواص چشمگیر کامپوزیت ها راه خود را به صنعت دوچرخه سازی هموار نمود. فریم های فیبر کربن اولین بار در اواسط دهه 1970 ظهور کرد در دهه 1980 در قالب فریم های فیبر کربن و تعداد کمی از قطعات بر تعداد آنها افزوده شد و وارد بازار معاملات پیشرفته و کاتالوگ های قطعات شد. اما این تلاشها اکثراً تقلاهایی محدود برای صرفه جویی در وزن بوده و اغلب دچار فقدان مهندسی دقیق و تعهد سازندگان می شدند آخرین ذهنیت اغلب تولیدات فیبر کربنی به صورت غیر قابل قبول، انعطاف پذیر ترد وخیلی گران بود.
در پنجاه سال گذشته فریم های فیبر کربنی ابتکاری زیادی وارد بازار شده است. این فریم ها به طور موفقیت آمیزی در انواع فلزی مشابه را در دو زمینه به چالش گرفتند، یکی وزن و دیگری راحتی سواری. اما حتی بعضی نسخه های قبلی تعدادی از بدنه دارای پیشینه صنعتی در قابلیت اعتماد بودند.
3- با این دلایل قشر وسیعی از صنعت گران بزرگ بررسی فیبر کربن را به عنوان یک پدیده نوظهور ادامه داند.
بعضی از سازندگان با استاندارد قدیم راضی شده بودند‌: دوچرخه بدون فلز. دیگران هم نه تحریک شدند و نه شاید قادر به صرف زمان، انرژی و پول برای یادگیری تکنولوژی کامپوزیت ها و توسعه تکنیک های ساخت کامپوزیت ها بودند شرکتهای مختلفی در کامپوزیت ها با اتصال لوله های کربنی (اکثراً در محدوده زیرزمین) فریم های آلومینیومی و تیتانیومی به نوعی سرسری کاری انجام دادند. تا زمانی که مقدار کمی بهبود در دمپ ارتعاش این نوع فریم ها حاصل شد هم این شرکتها حاضر به استفاده از مزایای یک فریم تمام کربن ...(ادامه دارد)

ساخت فریم یا کربن :
یک مسری که دوچرخه های فیبر کربنی پیموده اند تقلیدی است از گونه های لوله فلزی سنتی. اینها ضرورتاً شبیه دوچرخه های آلومینیومی مقید شده بوده فقط لوله های فیبر کربنی جانشین یک جزء یا تمام لوله های آلومینیومی شده اند. ایده‌ی اتصال لوله ها با ساختاری 3 گوش نوعی آشنا از این گونه هاست که برای شروع یک طراح، انتخابی منطقی است که تعداد مجهولات را کاهش می دهد چون اجازه می دهد فریم فیبر کربن بعداز یک طراحی موفق، قالب ریزی شود. همچنین امکان تولید اندازه های مختلف و زوایای گوناگون را به سادگی با  میله های جدید (lug) برای اتصال به لوله های فیبر کربنی فراهم می کند. رانندگان سنتی  این خط مشی به خوبی هستند. مادامی که به اجبار با بیگانگی فیبر کربن سر و کار داشتند از ایشان برای قبول ایده جدید به طور کامل درخواست نشد. با این وجود گنجاندن صلبیت و راحتی راندن در فریم های فلزی نوری مشکل همیشه نتیجه ای توافقی داشت.
فریم نوری شکل (Diamond) نوعی ساختار 3 گوش است که استحکام عمودی در بر دارد. این در حالی است که تلاش ها برای استحکام دهی جانبی می باشد. در هر صورتی که فیبر کربن استفاده شود این خواص در خلال طراحی خوب قابل شناخت است چون این خواص جزء ذات ماده فیبر کرن است. سؤال اینست که تا چه درجه ای این خواص شناخته شده اند....(ادامه دارد)

مقاومت به آسیب :
1- شبیه دمپ کردن، مقاومت به ضربه در هر کامپوزیتی یافت نمی شود اما میتوان آنرا اعمال (طراحی) کرد. فریم دوچرخه به طور سنتی هدف تنش هایی مثل درهم شکستن های کوچک سقوط و نگهداری نا استاندارد و انتقال نادرست قرار گرفته است. چنین مسائلی مثل تأثیرات جمع شونده سایش های بیشمار، (تکیه دوچرخه به پارکومتر یا دیوار) یا یک رویداد فاجعه آمیز مثل انسداد یا فشردگی یک زنجیر بین یک لوله فریم و حلقه های زنجیر در حال چرخش باعث نگرانی سازندگان کربن است. بعضی از سازندگان از یک هسته آلومینیومی در لوله قاب خورده یا پیچیده شده با فیبر کربن و کولار (kerlar) استفاده می کند. این هسته فلزی تضمین در موارد مختلف سایشی به خوبی حذف مسائل با همکاری پیوند نامشابه فراهم می کند،‌اگر چه این روشها به طرز محسوسی لوله های سنگین تری تولید می‌کند. ساخت لوله هایی با حاشیه ای از استحکام که قسمتی از سایش های کوچک را تحمل خواهد کرد با وجود اتلاف تعداد از فیبرها باید آسان باشد. به منظور جلوگیری از سایش های کوچک روشهای مقابل قابلیت گزینش دارند : استفاده از پوشش لعاب اورتان...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله جنس های فریم دو چرخه با تمرکز به روش های ساخت فیبر

کربن‌:‌Teehnical white paper  
مزایای کربن
مقایسه مواد استفاده شده در دوچرخه ها
تاریخچه فریم های فیبر کربن
تکنولوژی هر چه بالاتر :
ساخت فریم یا کربن :
اهمیت طراحی قابل قبول :
تجربه  آزمایشات مطابق واقعیت :
مقاومت به آسیب :
پرداخت :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله جنس های فریم دو چرخه با تمرکز به روش های ساخت فیبر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.